• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
4

روسیه 5 میلیارد دلار فروخت تا هر چه بیشتر از ارز آمریکا دور شود

  • کد خبر : 238557
  • 21 خرداد 1400 - 10:34
روسیه 5 میلیارد دلار فروخت تا هر چه بیشتر از ارز آمریکا دور شود

روسیه ۵ میلیارد دلار فروخت تا هر چه بیشتر از ارز آمریکا دور شود – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، روسیه 5 میلیارد دلار ارز آمریکا را از سرمایه نفتی خود در ماه مه به فروش رسا..

  • روسیه ۵ میلیارد دلار فروخت تا هر چه بیشتر از ارز آمریکا دور شود – اخبار اقتصادی –

    به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، روسیه 5 میلیارد دلار ارز آمریکا را از سرمایه نفتی خود در ماه مه به فروش رساند تا وابستگی آن به دلار و آسیب پذیری آن در برابر تحریم‌های غربی کاهش یابد.

    جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.

    وزارت دارایی روسیه طی بیانیه ای اعلام کرد صندوق‌ رفاه ملی این کشور 4 میلیارد دلار از سرمایه خود را به یوان و یک میلیارد دلار از آن را به یورو تبدیل کرده است. هنوز 35 میلیارد دلار دیگر باقی مانده که باید تبدیل شود. وزارت دارایی روسیه هفته پیش اعلام کرد سرمایه دلاری این صندوق را به صفر می‌رساند. این انتقال در ذخایر عظیم بانک مرکزی روسیه انجام می‌شود تا تاثیر آن بر در بازار به حداقل برسد.

    ولادیمیر پوتین سالهاست تلاش می‌کند کاربرد دلار را در ذخایر ارزی و تجارت کاهش دهد تا آسیب‌پذیری این کشور در برابر تحریم‌ها کم شود. طرح کنار گذاشتن دلار از سرمایه‌ها و معاملات نفتی با حضور پوتین در اجلاس اقتصادی سن پترزبورگ قبل از اولین دیدار وی با جو بایدن که قرار است در شانزدهم ژوئن اتفاق بیفتد، اعلام شد.

    روسیه برای تغییر ترکیب ذخایر ارزی خود از دلار به یورو آماده می‌شودسوئیفت قصد ندارد روسیه را از سیستم مالی خود حذف کند

    پوتین همچنین در اجلاس سن‌پترزبورگ گفت روسیه استفاده از دلار را کاملا متوقف نمی‌کند و تحریم‌ها باعث شده‌اند که کشور به دنبال یک شیوه پرداخت جایگزین باشد.

    صندوق ثروت روسیه شامل درآمدهای نفتی این کشور است و از آن برای جبران کمبودهای بازار استفاده می‌شود. ارزش سرمایه این صندوق به علاوه سرمایه‌های نقدی به 185.9 میلیارد دلار می‌رسد.

    انتهای پیام/19

    لینک منبع : تسنیم

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=238557

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم