• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
3

روسیه و چین در حال حذف دلار در تجارت دوجانبه هستند

  • کد خبر : 241600
  • 08 مرداد 1400 - 18:02
روسیه و چین در حال حذف دلار در تجارت دوجانبه هستند

روسیه و چین در حال حذف دلار در تجارت دوجانبه هستند – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، به‌گفته یک دیپلمات ارشد چین، در حالی که این کشور و روسیه در واکنش به سیاست‌های تحریمی آ..

  • روسیه و چین در حال حذف دلار در تجارت دوجانبه هستند – اخبار اقتصادی –

    به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، به‌گفته یک دیپلمات ارشد چین، در حالی که این کشور و روسیه در واکنش به سیاست‌های تحریمی آمریکا تلاش می‌کنند در تجارت دوجانبه خود از دلار فاصله بگیرند، سهم یوان در این تجارت افزایش یافته است.

    ژانگ هانوهی، سفیر چین در روسیه به خبرگزاری اینترفاکس گفت: سهم یوان در تجارت دوجانبه این دو کشور از 3.1 درصد در سال 2014 به 17.5 درصد در سال 2020 رسیده است.

    به‌گفته ژانگ، روسیه به‌طور پیوسته سیاست حذف دلار در تجارت خارجی، گسترش استفاده از ارز چینی برای خرید محصولات مالی به‌ارز "رنمینبی" و استفاده از آن به‌عنوان ارز ذخیره در سال‌های اخیر را دنبال کرده است.

    وی افزود ارز چین یعنی یوان از سوی دولت روسیه، بنگاه‌ها و سرمایه‌گذاران این کشور به‌رسمیت شناخته شده است.

    سفیر چین همچنین گفت: این تغییرات نشان‌دهنده مزیت ذاتی و پتانسیل استفاده از یوان در بازار روسیه است و این نشان‌دهنده پیشرفت چشمگیری است که چین و روسیه در ایجاد تنوع در توافق تجاری دوجانبه داشته‌اند.

    تمدید پیمان حسن‌همجواری و همکاری بین روسیه و چینیک‌سوم بانک‌های مرکزی جهان یوان چین را به ذخایر خود اضافه می‌کنند

    ژانگ تأکید کرد که تمدید تسویه حساب با ارزهای محلی یکی از جنبه‌های اصلی همکاری‌های مالی بین چین و روسیه است و به‌نظر می‌رسد این امر برای شکل‌گیری یک سیستم ارزی بین‌المللی انعطاف‌پذیر و مقاوم‌تر است.

    این سفیر اضافه کرد: یوان چین 30.4 درصد از دارایی‌های صندوق ثروت ملی روسیه و 12.8 درصد از دارایی‌های ذخیره روسیه را تشکیل می‌دهد.

    در نیمه اول سال 2021، گردش مالی تجارت بین روسیه و چین بالغ بر 63.08 میلیارد دلار بود که رشد تقریباً 30درصدی نسبت به سال گذشته را شاهد بوده است.

    طی سه سال گذشته، تجارت دوجانبه سالانه در مرز 100 میلیارد دلار قرار داشت. سفیر چین گفت که انتظار دارد تجارت روسیه و چین در سال 2021 رکورد جدیدی ثبت کند.

    انتهای پیام/+

    لینک منبع : تسنیم

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=241600

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم