• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
2

روبرت بگلریان، نماینده مجلس: خطر هجوم به ایران برای استخراج بیت کوین به دلیل ارزانی انرژی

  • کد خبر : 224610
  • 30 فروردین 1400 - 9:52
روبرت بگلریان، نماینده مجلس: خطر هجوم به ایران برای استخراج بیت کوین به دلیل ارزانی انرژی

روبرت بگلریان، نماینده مجلس شورای اسلامی، در مصاحبه اخیر خود با بیان اینکه صحبت‌هایی در جهت قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال و بیت کوین انجام شده است، اعلام کرد که اگر تمهیدات لازم اندیشیده نشود، احتمال هجو..

  • روبرت بگلریان، نماینده مجلس شورای اسلامی، در مصاحبه اخیر خود با بیان اینکه صحبت‌هایی در جهت قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال و بیت کوین انجام شده است، اعلام کرد که اگر تمهیدات لازم اندیشیده نشود، احتمال هجوم به ایران برای استخراج ارزهای دیجیتال وجود دارد.

    به گزارش ارز دیجیتال و به نقل از برنا، این روزها تب و تاب خرید و فروش و سرمایه‌گذاری در زمینه ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین بسیار رونق گرفته است و هر فردی با سرمایه‌ای اندک و زیاد در فکر افزایش سرمایه خود از طریق ارزهای دیجیتال است، اما در این میان نیز اشخاصی سودجو با وعده دریافت مبلغی پول و واریز مبلغ چند ۱۰۰ هزارتایی بیت‌کوین را به افراد می‌دهند و به این شکل از مردم کلاهبرداری می‌کنند و از آنجا که در خصوص ارزهای دیجیتال قانون مشخصی نداریم، امکان کلاهبرداری از افراد بسیار افزایش یافته و هیچ مرجع قانونی برای پاسخگویی و ساماندهی به این وضعیت آشفته وجود ندارد.

    روبرت بگلریان، نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار برنا در پاسخ به این سؤال که مجلس چه تلاشی برای ساماندهی ارزهای دیجیتال انجام داده است، گفت:

    صحبت‌هایی جهت قانون‌گذاری درخصوص ارزهای دیجیتال و بیت کوین شده اما در حال حاضر عملا مسکوت مانده است. برای مثال از آنجا که سال گذشته در فصل تابستان با قطعی برق روبه رو شدیم، نگرانی‌هایی درخصوص میزان مصرف انرژی، قیمت گذاری آن و… برای شرکت توانیر و مقامات به وجود آمد. بنابراین طرحی در این خصوص یعنی مجوزهای مصرف برق برای استخراج بیت کوین، مصرف برق، نحوه محاسبه قیمت گذاری آن و … در کمیسیون اصلی یعنی کمیسیون انرژی تدوین شد، اما به دلیل وجود ابهاماتی کلیات آن رأی نیاورد. از طرفی دولت هم تاکنون پیشنهاد قانونی و لایحه‌ای در این خصوص به مجلس شورای اسلامی ارسال نکرده است.

    او افزود:

    از آنجا که طرح‌ها پس از رد شدن تا ۶ ماه دیگر با همان اسم نمی‌توانند دوباره بیایند، ممکن است این طرح که رد شد با انجام اصلاحاتی پس از ۶ ماه مجدداً به کمیسیون بیاید و مورد بررسی قرار گیرد. درواقع اگر مشکل تأمین انرژی و منابع حل شود، ممکن است به ابعاد بانکی، مالی و حقوقی ارزهای دیجیتال نیز پرداخته شود.

    عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از هجوم به ایران برای استخراج ارزهای دیجیتال خبر داد و تصریح کرد:

    یکی از نگرانی‌های جدی ما این است که باتوجه به ارزان بودن انرژی در کشور اگر تمهیدات لازم را نیاندیشیم، برای ماینینگ به ایران هجوم بیاورند. درواقع به‌دلیل این ارزانی دستگاه‌های ماینینگ پرمصرف و کم کیفیت وارد کشور شده که قطعاً به‌لحاظ اقتصادی و تأمین برق برای کشور مشکل‌ساز خواهد بود.

    او ادامه داد:

    سال گذشته که ارزهای دیجیتال تب و تاب زیادی در کشور ایجاد کردند و نگرانی‌هایی در تأمین برق به وجود آمد، بانک مرکزی و وزارت نیرو بخشنامه‌هایی را صادر کردند؛ اما نمی‌دانم چقدر اجرایی می‌شود.

    این نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن توصیه‌ای به مردم گفت:

    من به مردم می‌گویم تا زمانی که قوانین مشخص و راهکاری جهت صیانت از حقوق آنان وجود ندارد، اگر ریسکی انجام دهند به حساب خودشان است.

    بگلریان افزود:

    وقتی مسئله‌ای پیش می‌آید که دولت یا مجلس به آن حساس می‌شوند؛ باید به آن پرداخته شود، اما قانون‌گذاری کار آسان و سریعی نیست و احتیاج به زمان و کارشناسی دقیق دارد بنابراین مردم باید مراقب باشند تا زمانی که یک قانون جامع و کامل به وجود نیامده خودشان را به دردسر نیندازند.

    این عضو کمیسیون انرژی عنوان کرد:

    آنچه در حیطه کاری کمیسیون انرژی بوده انجام شده یعنی ما طرحی آماده کردیم و ارائه دادیم اما به دلیل ابهامات رأی نیاورد و باید بیشتر روی آن کار شود. پس بهترین کار این است که رسانه‌ها کمک کنند به روزترین اطلاعات را در اختیار مردم قرار دهند تا دولتی‌ها و نمایندگان مجلس به موضوع بپردازند و یک قانون کارگشا تصویب کنند.

    بگلریان در پایان گفت:

    از آنجا که ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین پیچیده و چندبُعدی هستند، بهتر است یک کمیسیون مشترک از کمیسیون‌های اقتصادی و انرژی تشکیل شود تا به همه ابعاد موضوع مانند تأمین انرژی، برق، قیمت‌گذاری، مباحث حقوقی، مالی، بانکی و… آن پرداخته شود.

    روبرت بگلریان، نماینده مجلس: خطر هجوم به ایران برای استخراج بیت کوین به دلیل ارزانی انرژی

    در این باره بیشتر بخوانید

    • امکان خوداظهاری برای رفع مشکل دستگاه‌های استخراج فراهم شد
    • دولت استخراج ارزهای دیجیتال را به عنوان صنعت پذیرفت !
    • عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس: تولید بیت کوین با برق یارانه‌ای مساوی است با قاچاق!
    • آغاز قطع برق استخراج‌کنندگان بیت کوین/ ادعای انجمن بلاک‌ چین پذیرفتنی نیست
    • دولت با صدور مجوز استخراج ارزهای دیجیتال موافقت کرد

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=224610

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم