• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
2

روایتی از سنگ‌اندازی دولت قبل در آزادسازی سواحل؛ پیشنهاد رشوه ویلای "لوکس" در دبی و الهیه تهران

  • کد خبر : 297887
  • 30 فروردین 1401 - 13:59
روایتی از سنگ‌اندازی دولت قبل در آزادسازی سواحل؛ پیشنهاد رشوه ویلای "لوکس" در دبی و الهیه تهران

روایتی از سنگ‌اندازی دولت قبل در آزادسازی سواحل؛ پیشنهاد رشوه ویلای "لوکس" در دبی و الهیه تهران در حالی با دستور آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهوری طی مدت کوتاهی آزادسازی سواحل در کشور اجرایی شد که در دولت قبل اتفاقات عجیبی درباره آزادسازی سواحل روی داده است. – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، […]

  • روایتی از سنگ‌اندازی دولت قبل در آزادسازی سواحل؛ پیشنهاد رشوه ویلای "لوکس" در دبی و الهیه تهران

    در حالی با دستور آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهوری طی مدت کوتاهی آزادسازی سواحل در کشور اجرایی شد که در دولت قبل اتفاقات عجیبی درباره آزادسازی سواحل روی داده است.

    – اخبار اقتصادی –

    به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، 9 بهمن‌ماه سال گذشته، آیت‌الله رئیسی رئیس جمهوری به دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی دستور داد طی 20 روز برای رفع تصرف از سواحل کشور تا مرز مجاز قانونی (حداقل 60 متر از ساحل) اقدام کنند. به دنبال این دستور، در استان‌های شمالی و جنوبی کشور بخش قابل توجهی از سواحل کشور آزادسازی شد.

    آزادسازی در جزایر جنوبی کشور نیز دنبال شد. در این راستا اوایل اسفندماه سال گذشته و حدود یک ماه پس از دستور رئیس‌جمهوری، سرپرست منطقه آزاد قشم از آزادسازی 36 کیلومتر سواحل این جزیره پس از دستور آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور خبر داد.

    «افشار فتح‌اللهی» با بیان اینکه فاصله بین شرقی‌ترین و غربی‌ترین نقطه جزیره قشم حدود 140 کیلومتر است که در مجموع حدود 500 کیلومتر ساحل داریم، افزود: این‌که بگوییم همه این سواحل را در این مدت رصد کرده باشیم قطعاً اتفاق نیفتاده است. ممکن است برخی جاها را شناسایی نکرده باشیم. در ابتدا سواحلی که توسط سازمان منطقه آزاد اشغال شده بود را آزادسازی کردیم. بر این اساس، دیوار مجموعه ساحلی که به ویلاهای لاکچری هم معروف بود را خراب کردیم. یکی دو دیوار مجموعه‌های اقامتی سازمان که ساحل را مسدود کرده بود را نیز تخریب کردیم.

    سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم با بیان "در ادامه سراغ سایر مناطقی رفتیم که آنها را شناسایی کرده بودیم"، تصریح کرد: حدود 36 کیلومتر آزادسازی سواحل در قشم را داشته‌ایم که به نظرم عدد بزرگی است. این کار طی سه هفته اخیر و پس از ابلاغ دستور رئیس‌جمهوری انجام شده است.

    وی اضافه کرد: همچنین سراغ برخی طرح‌های گردشگری نزدیک ساحل که به مرور ساحل را مسدود و مزاحمت‌هایی را برای تردد مردم ایجاد کرده بودند، رفتیم. در برخی جاها نیز ساحل را دیوارکشی و سازه‌های موقت نصب شده بود. در مجموع مدعی هستیم که هیچ جای ساحل قشم مسدود نیست و دسترسی مردم به کل سواحل قشم آزاد است مگر این‌که ما آنذرا شناسایی نکرده باشیم.

    وی تأکید کرد: رضایتمندی خیلی خوبی در بین مردم شکل گرفته و از این موضوع راضی هستند. دستور رئیس‌جمهوری در قشم رضایتمندی را به وجود آورده و کاری در جهت عدالت و حقوق عامه صورت گرفته است.

    به گزارش تسنیم، آزادسازی سواحل در جزایر کشور همواره به این سادگی و به واسطه دستور یک رئیس‌جمهور نبوده است. حدود یک سال قبل از روی کار آمدن دولت سیزدهم، در جزیره کیش برنامه‌ای برای آزادسازی سواحل تصرف شده اجرایی شد که به گفته مقام مسئول سابق منطقه آزاد کیش باعث بروز واکنش‌های عجیبی از سوی صاحبان پول و قدرت در این منطقه شده بود.

    «ابوالفضل طیبی» مدیرعامل سابق شرکت عمران منطقه آزاد کیش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، پشت پرده تلاش‌ برخی نزدیکان مسئولان ارشد دولت سابق و عده‌ای از ملّاکین این منطقه جهت مسکوت ماندن طرح آزادسازی سواحل را بازگو کرد. وی با اشاره به پیشنهاد رشوه آپارتمان لوکس در دبی تا تهدید برای چشم‌پوشی از آزادسازی سواحل جزیره کیش، می‌گوید: با وجود تمام سنگ‌اندازی‌های صورت گرفته، اما در نهایت توانستیم آزادسازی و ساماندهی سواحل در جزیره کیش را عملیاتی کنیم.

    وی با یادآوری این‌که سال 99 برنامه آزادسازی و ساماندهی حدود 40 هکتار از سواحل تصرف شده جزیره کیش آغاز شد، اظهار کرد: عده‌ای در ساخت و ساز مسکن مرتکب تخلف‌های بزرگی شده بودند؛ طرف آمده یک برج را ساخته بود و ساحل را نیز تصرف کرده بود. یک مجموعه ویلایی هم ساحل را تصرف کرده بودند.

    وی با بیان این‌که اینها آپارتمان‌ها و ویلاها را با "ساحل اختصاصی" به فروش رسانده بودند، افزود: این در حالی است که ساخت و ساز در حریم 60 متری ممنوع است. در 120 متری نیز قوانین خاص خودش را دارد.

    وی با اشاره به این‌که برنامه آزادسازی و ساماندهی این قبیل ساحل تصرف شده از تابستان 99 آغاز شد، گفت: از لحظه شروع کار تا آزادسازی و ساماندهی سواحل و احداث پارک‌های متعدد در این سواحل حدود 4 ماه زمان برد. اما در این مدت فشارهای زیادی بر مجموعه وارد شد تا آزادسازی سواحل تصرف شده انجام نشود.

    مدیرعامل وقت شرکت عمران منطقه آزاد کیش به بخشی از این فشارها اشاره و تصریح کرد: بنده بارها و بارها تهدید شدم و حتی گفتند که پول دیه تو را کنار گذاشته‌ایم! نمی‌دانید چه می‌کنید. با این حال حدود 400 هزار مترمربع زمین (ساحل) مرغوب در محدوده پارک دلفین، برج‌های دو قلو، محدوده کرانه و… آزادسازی شد.

    طیبی بیان کرد:‌ برای جلوگیری از آزادسازی سواحل که خواسته مردم بود، افراد متعددی از ارگان‌های دولت قبل بنده را تحت فشار قرار دادند تا آزادسازی ساحل را انجام ندهیم. تهدیدات عجیب و غریبی شنیدم؛ خانواده‌ام را تهدید کردند. آدرس منزل مسکونی و مدرسه فرزندم را پیدا کرده بودند. حتی به من گفتند ما می‌دانیم دخترت قبلاً در فلان مدرسه درس خوانده است.

    وی اضافه کرد: بعد از این‌که از تهدید کردن به نتیجه‌ای نرسیدند شروع به تطمیع کردند. پیشنهاد آپارتمان در الهیه تهران و آپارتمان در دبی را دادند. در برج‌های کیش هم پیشنهاد دادند.

    وی با یادآوری این‌که از شرکت عمران شکایت کردند، اظهار کرد: نکته جالب توجه در این شکایت آن بود که می‌گفتند ما اینجا (ساحل) را تصرف کرده‌ایم و شما نمی‌توانید ملکی را که تصرف شده،‌ آزادسازی کنید! خوشبختانه قوه قضاییه و دادستان همکاری بسیار خوبی با ما داشتند و لازم است از این همراهی کمال قدردانی را داشته باشم.

    وی در ادامه با اشاره به دستور آیت‌الله رئیسی برای آزادسازی سواحل گفت: خیلی آقای رئیسی را در این قصه قبول دارم چراکه وقتی ایشان در قوه قضاییه بود، دستگاه قضا و دادستان از اقدام ما حمایت کرد. بعد از روی کار آمدن آیت‌الله رئیسی، باب این قصه که ساحل باید آزاد شود را باز کرد.

    وی ادامه داد: این تفاوت دو مسئول است؛ دو رئیس‌جمهور که در رأس دولت بوده‌اند. در دولت قبل به دلیل آزادسازی ساحل تحت فشار بسیار زیادی قرار گرفتیم و نزدیکان رئیس‌جمهور سابق انواع و اقسام حمله‌‌ها را از ما دریغ نکردند.

    36 کیلومتر از سواحل جزیره قشم آزادسازی شد/ رضایت مردم از آزادسازی سواحلآخرین جزئیات از آزادسازی سواحل مکران/ فقط اداره بندر و دانشگاه مانده‌اند

    انتهای پیام/؛

    منبع : تسنیم  

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=297887

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم