• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
4

رهبری در نشست خبری سومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه موج کیش: موضوع اصلی جشنواره سفر و گردشگری است/ قصد داریم در آینده این جشنواره بعد بین‌المللی هم پیدا کند

  • کد خبر : 12674
  • 16 مهر 1397 - 20:28
رهبری در نشست خبری سومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه موج کیش: موضوع اصلی جشنواره سفر و گردشگری است/ قصد داریم در آینده این جشنواره بعد بین‌المللی هم پیدا کند

رئیس سومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه موج کیش گفت: در دوره دولت تدبیر و امید وجه فرهنگی جزیره کیش٬ بیش از پیش مطرح شد و سیاست منطقه آزاد این بود که در کنار مسائل و راهکارها٬ بتواند به یکی از قطب‌های بزرگ تحقق رویدادهای فرهنگی تبدیل گردد.

  • رئیس سومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه موج کیش گفت: در دوره دولت تدبیر و امید وجه فرهنگی جزیره کیش٬ بیش از پیش مطرح شد و سیاست منطقه آزاد این بود که در کنار مسائل و راهکارها٬ بتواند به یکی از قطب‌های بزرگ تحقق رویدادهای فرهنگی تبدیل گردد.

    به گزارش خبرنگار حوزه عمومی پول بانک٬ نشست خبری سومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه موج کیش – با موضوع «سفر و گردشگری با نگاه به دریا»، صبح امروز یکشنبه 15 مهر ماه 97، با حضور مسعود رهبری رئیس جشنواره، مجید برزگر نماینده شورای سیاست‌گذاری، ابراهیم حصاری دبیر جشنواره، کاظم ملایی مدیر روابط عمومی جشنواره و جمعی از اصحاب رسانه، در سالن جلسات دفتر تهران منطقه آزاد کیش برگزار گردید.

    مسعود رهبری، رئیس سومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه موج کیش

    مسعود رهبری، در ابتدای این نشست خبری گفت: جشنواره فیلم کوتاه موج به گام سوم خود رسید و بعد از برگزاری موفق این جشنواره در سال‌های گذشته امروز به مرحله‌ای رسیده است که عنوانش در بین فیلمسازان فیلم کوتاه کشور جا افتاده و تبدیل به یکی از جشنواره‌های ملی شده که هر سال منتظر این رویداد هنری در کیش هستند.

    وی ادامه داد: جزیره کیش ظرفیت‌های بزرگی دارد که برای رونق فرهنگ و هنر می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. آرامش مناظر زیبا و فضای خوب جزیره، رفت و آمدها و اسکان هنرمندان بزرگ کشوری در جزیره و سکوت و کم دغدغدگی افراد ساکن دست به دست هم داده تا به مسئله فرهنگ و هنر بیش از مناطق دیگر به آن پرداخت. در دوره دولت تدبیر و امید وجه فرهنگی بیش از پیش مطرح شد و سیاست منطقه ازاد این بود که در کنار مسائل و راهکارها بتواند به یکی از قطب‌های بزرگ تحقق رویدادهای فرهنگی تبدیل شود.

    رئیس سومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه موج کیش گفت: در دور اول زیرساخت‌ها فراهم شد و در دور دوم با حضور دکتر انصاری لاری شاهد یک نقطه عطف در شکوفایی این برنامه‌ها در جزیره هستیم. معمولا در جزیره کیش رخدادهای هنری عامه‌پسند بودند و طبیعت گردشگری و تفریحی جزیره و عدم تمایل به ورود به مباحث جدی شرایطی پیش آورد که در عرصه موسیقی، نمایش و فیلم، محتوای آثار در جزیره عامه‌پسند باشند. آنچه که در فضای هنری جزیره فقدانش حس می‌شد پرداختن به هنر جدی بود که در دور جدید مدیریت، فضای جدیدی مهیا شد. در نمایش و موسیقی این اتفاق شکل گرفت و در حوزه فیلم نیز حمایت از سینمای مستقل مدنظر قرار گرفته است.

    رهبری افزود: برای این مسیر رویدادهای هفتگی، رویدادهای ماهانه و سالیانه را در نظر گرفتیم. به طور مثال هر پنجشنبه یک فیلم کوتاه به نمایش در می‌آید و به همراه کارگردان یا عوامل فیلم نقد و بررسی صورت می‌گیرد. همچنین بستر حضور سینمای هنر و تجربه نیز فراهم شده است و دو فیلم در ماه به نمایش در می‌آید. ضمن این که اکران فیلم‌های مستند و سینمای جهان نیز ماهانه اکران دارند. در برنامه سالانه نیز ادامه جشنواره فیلم کوتاه موج مسجل شده است و قصد داریم در آینده بعد بین‌المللی هم پیدا کند. امسال به این نتیجه رسیدیم که جشنواره به شکل ملی برگزار شود و از سال آینده این رویداد فراملی خواهد شد و در گام اول کشورهای سند چشم‌انداز 20 ساله اکو که تفاهم‌نامه‌های خوبی در این زمینه با آن‌ها امضا شده است حضور خواهند داشت و در سال‌های بعدی فراتر از این خواهد رفت.

    وی ادامه داد: موضوع اصلی جشنواره سفر و گردشگری است و در هر دوره آنچه تغییر می‌کند نگاه ویژه به این موضوع است که موضوعات جنبی را در بر می‌گیرد. در این دوره ریاست سازمان مناطق آزاد کشور و بخصوص کیش یکی از ظرفیت‌های مهم نظام جمهوری اسلامی را رونق گردشگران در داخل و خارج دانسته است. سیاست مدیرعامل منطقه آزاد این است که از تمام بسترها و تسهیلاتی که پیش‌بینی شده استفاده شود تا گردشگران داخلی به جای خروج از کشور به این مناطق بیایند و گردشگران خارجی نیز این جزیره را یکی از مقاصد سفر خود بدانند که نیازمند بسترسازی مناسب است و نیازمند برگزاری رویدادهایی که بتواند جذب گردشگر کند. هدف این است که شرایطی فراهم شود تا آثاری تولید شوند که یا ترغیب گردشگران کنند و یا آسیب‌های گردشگری را به زبان فیلم و هنر بیان کنند تا اگر مخاطب آن مدیران تصمیم گیرنده هستند نگاه‌شان تغییر کند.

    رئیس سومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه موج کیش، با اشاره به شکل‌گیری زیرساخت‌های لازم برای این دوره از جشنواره گفت: نسبت به دور اول برگزاری جشنواره چند گام به لحاظ زیرساختی پیش افتاده‌ایم. در این دوره غیر از سالن نمایش قبلی، حداقل چهار سالن نمایش دیگر با کیفیت دالبی در اختیار داریم که یکی در ایام دهه فجر افتتاح می‌شود و سالن بزرگ خلیج فارس نیز در اختیارمان است که می‌توانیم از سال اینده حضور فیلم‌های خارجی را هم در جشنواره داشته باشیم.

    رهبری٬ درباره همکاری صداوسیمای مرکز استان اظهار داشت: صداوسیمای کیش به لحاظ تولید محتوا عملکرد خوبی داشته و طی صحبت‌هایی که داشتیم اعلام آمادگی کردند تا نشست‌ها، اختتامیه و رویدادهای جشنواره را پوشش بدهند. این آمادگی را هم اعلام کردند که با رضایت فیلمسازان آثار در بایگانی مرکز قرار گرفته و در ایام مختلف به نمایش در آیند.

    ابراهیم حصاری٬ دبیر سومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه موج کیش

    ابراهیم حصاری٬ دبیر سومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه موج کیش٬ در ادامه این نشست خبری گفت: خوشحالم که در این دوره نیز حضور دارم و امیدوارم که با رفع کم و کاستی‌های دوره‌های قبل جشنواره بهتری داشته باشیم. محدویت‌هایی در دوره‌های گذشته داشتیم که امسال برطرف شدند تا در شکل اجرا و محتوا حرفه‌ای‌تر خواهد شد. از اعتماد دکتر رهبری تشکر می‌کنم که این فرصت را به من دادند. یکی از دغدغه‌های من و فیلم‌سازان کیش دیدار با دوستان فیلم‌ساز است که در حوزه فیلم کوتاه در این فضا ایجاد شده و بهترین آن در جشنواره سوم فیلم موج با حضور حداکثری دوستان در این عرصه تکرار شود.

    وی ادامه داد: امسال در جشنواره یک جایزه بزرگ جشنواره تدارک دیده شده است که بهترین فیلم جشنواره است. همچنین فیلمنامه و فیلم کوتاه دو بخش اصلی ما هستند و یکی از بخش‌های مهم آن ایجاد فضایی برای علاقمندان در جزیره است تا حمایت و ترغیب شوند و فیلمسازان جزیره نیز حضور داشته باشند. امسال اتفاقات جدیدی رخ خواهد داد. من با پاتوق و دورهمی‌ها معتقدم و تاکید دارم که باید توسط جشنواره اتفاق بیفتد و در تیم اجرایی نیز کاظم ملایی قبول زحمت کرد و مسلما دوستان دیگری را هم در آینده در این جشنواره خواهید دید.

    دبیر سومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه موج کیش عنوان کرد: شکل اجرای جشنواره نیز امسال کاملا متفاوت خواهد بود و آثار علاوه بر این که در داخل سالن‌ها به نمایش در می‌آیند از داخل سالن‌ها نیز بیرون کشیده شده و اکران فیلم‌ها در کنار ساحل خواهد بود تا قشر بیشتری مخاطب این آثار باشند.

    حصاری٬ در پایان سخنان خود گفت: ثبت نام در سومین دوره جشنواره فیلم موج از امروز 15 مهرماه آغاز شد. علاقمندان تا 30 آذر ماه برای ثبت نام مهلت دارند و تا 15 دی نیز مهلت ارسال آثار در نظر گرفته شده است. همچنین 15 بهمن ماه نیز اسامی آثار راه یافته به شکل رسمی اعلام خواهند شد و زمان برگزاری جشنواره نیز 8 تا 11 اسفند ماه در جزیره کیش خواهد بود.

    علی حسنلو٬ مدیر فرهنگی، هنری و اجتماعی سازمان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

    علی حسنلو٬ مدیر فرهنگی، هنری و اجتماعی سازمان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی٬ در ادامه این نشست خبری گفت: رویکرد جدید مناطق آزاد توجه به گردشگری است و مستقیم به این موضوع می‌پردازد که ذات اصلی این مناطق است که علاوه بر تسهیلات اقتصادی فضای خوبی برای گردشگری دارند. در نظر داریم تا جشنواره‌ها به شکل بیرون از سالن‌های آمفی تئاتر برگزار شوند و در روستاها نیز آثار به نمایش درآیند. به زودی همزمان با روز ملی خلیج فارس جشنواره فیلم اروند را خواهیم داشت که اکران فیلم‌ها علاوه بر فضای مرسوم در کافه‌ها نیز خواهد بود تا محلی‌ها و بومی‌های منطقه نیز با این رویدادها درگیر شوند. همچنین اقامتگاه‌های بومی و محلی خواهیم داشت و از آنها برای اقامت هنرمندان داخلی و خارجی استفاده خواهیم کرد تا گردشگران با ظرفیت‌های دیگر مناطق نیز آشنا شوند.

    مجید برزگر، عضو شورای سیاست‌ گذاری جشنواره

    مجید برزگر، عضو شورای سیاست‌ گذاری جشنواره٬ در ادامه این نشست خبری گفت: امیدوارم امسال شاهد جشنواره دقیق و منظمی باشیم. دو دوره در این جشنواره به عنوان داور حضور داشتم و دوره‌های خوبی نیز بودند اما به نظر می‌رسید تکلیف جشنواره هنوز مشخص نیست. طبق صحبت‌هایی که صورت گرفت در این دوره تصمیم گرفتیم تا تفاوت‌ها را بشناسیم و کیش خودش ما را در این زمینه هدایت کرد. به همین دلیل سفر برای ما موضوع مهم‌تری شد چه در معنای پنهان و چه معنای عامش که گستره فیلم را به کل ایران تعمیم می‌دهد که تنها جنبه توریستی نداشته باشد.

    وی ادامه داد: فکر می‌کنم جشنواره متفاوتی در این دوره داشته باشیم. دریا خیال و واقعیتی است که در ادبیات معاصر و کلاسیک ما وجود دارد و به همین دلیل بخش فیلمنامه را نیز به این دوره اضافه کردیم که می‌تواند به ما که ضعف بزرگ سینمای ما در بخش فیلمنامه است کمک کند و حمایت از آثار هم انجام شود. خوشبختانه با افزوده شدن این بخش شور و اشتیاق را در بین دوستان دیدم. فکر می‌کنم گستره بزرگ‌تری از سینمای فیلم کوتاه درگیر این جشنواره می‌شوند و فضای حرفه‌ای‌تری را رقم می‌زند و جشنواره پرشوری خواهد شد.

    گفتنی است٬ سومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه موج کیش٬ با هدف تشویق هنرمندان و سینماگران به تولید آثار متناسب و مطلوب در عرصه سفر و گردشگری٬ از امروز 15 مهرماه ۹۷ ثبت نام خود را آغاز نمود.

    خبرنگار: فرهاد نوری نیک

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=12674

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم