• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

رشد ۸۰۰ درصدی توکن BOND در یک ماه گذشته؛ روند صعودی تا کجا ادامه دارد؟

  • کد خبر : 304854
  • 05 مرداد 1401 - 11:42
رشد ۸۰۰ درصدی توکن BOND در یک ماه گذشته؛ روند صعودی تا کجا ادامه دارد؟

خبر رشد ۸۰۰ درصدی یک توکن جدید آن هم در شرایط فعلی بازار می‌تواند معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بسیاری را به خرید آن ترغیب کند؛ اما آیا خرید توکن باند (BOND) می‌‌تواند گزینه خوبی برای جبران ضرر حاصل از ..

  • خبر رشد ۸۰۰ درصدی یک توکن جدید آن هم در شرایط فعلی بازار می‌تواند معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بسیاری را به خرید آن ترغیب کند؛ اما آیا خرید توکن باند (BOND) می‌‌تواند گزینه خوبی برای جبران ضرر حاصل از سرمایه‌گذاری‌های قبلی یک معامله‌گر باشد؟ در ادامه به بررسی کوتاه پروتکل بارن بریج (BarnBridge) و پیش‌بینی قیمت احتمالی آن در آینده می‌پردازیم.

    به گزارش کوین تلگراف، قیمت یک توکن دیفای (DeFi) جدید و نسبتاً ناشناخته به نام بارن بریج اخیراً بیش از ۸۰۰ درصد افزایش داشته و در ۲۶ ژوئیه (۴ مرداد) به ۲۰ دلار رسیده است. رشد قیمت توکن باند در بیش از یک ماه و پس از کاهش قیمت آن تا حدود ۲.۱۹ دلار رخ می‌دهد. در مقایسه با این توکن دیفای، بیت کوین و اتریوم در مدت‌زمان مشابه به ترتیب ۰.۵ درصد کاهش و ۱۸ درصد افزایش قیمت داشته‌اند.

    نمودار روزانه قیمت باند.

    آیا بارن بریج یک طرح پامپ و دامپ دیگر است؟

    بارن بریج یک پروتکل مدیریت ریسک سرمایه‌گذاری میان‌زنجیره‌ای است که مجموعه‌ای از محصولات دیفای ترکیب‌پذیر را به سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهد. سرمایه‌گذاران در واقع از این ابزارها برای پوشش ریسک سبد خود در برابر تغییرات نامنظم نرخ بهره و نوسانات قیمت استفاده می‌‌کنند.

    برخی از محصولات این پروتکل مانند اسمارت ییلد (SMART Yield)، به سرمایه‌گذاران امکان می‌دهد بازدهی استخر‌های وثیقه‌گذاری پروژه‌های دیگری مانند یرن فایننس (Yearn.finance)، آوی (Aave)، کامپاند (Compound) و کریم فایننس (Cream Finance) را با نرخی ثابت تضمین کنند. محصول دیگری به نام اسمارت اکسپوژر (SMART Exposure) نیز در این مجموعه وجود دارد که به سرمایه‌گذاران ابزارهایی برای دوباره متوازن‌کردن سبد سرمایه ارائه می‌دهد.

    آخرین محصول بارن بریج هم که اسمارت آلفا (SMART Alpha) نام دارد، امکان پوشش ریسک در برابر نوسانات قیمتی را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند و در روند‌های صعودی، اهرم معاملاتی در اختیار آنها قرار می‌دهد. در این میان، ارز دیجیتال باند نیز به‌عنوان یک توکن حاکمیتی مبتنی بر شبکه اتریوم برای دائو (DAO) پروتکل بارن بریج عمل می‌کند.

    این‌طور به‌نظر می‌رسد که آخرین جهش قیمتی توکن باند، منعکس‌کننده علاقه‌ فزاینده به سرمایه‌گذاری روی پروتکل‌هایی باشد که می‌توانند به کاربران در پوشش ریسک‌های سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال کمک کنند؛ مخصوصاً حالا که بیشتر پروژه‌های حوزه دیفای شکست خورده‌اند. با این حال، اگر شخصی رو حجم معاملات باند دقیق شود، این‌طور برداشت می‌کند که بخش زیادی از این رشد ۸۰۰ درصدی به‌خاطر فرصت‌طلبی سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت بوده است.

    بر اساس داده‌های وب‌سایت کوین مارکت کپ، بیش از ۵۰ درصد از حجم معاملات توکن باند در ۲۴ ساعت گذشته (۴ مرداد) مربوط به صرافی بایننس بوده است. با این حال، همان طور که تصویر زیر نشان می‌دهد، فعالیت‌های معاملاتی روزانه جفت‌ارز «BOND/USD» در جریان جهش قیمت کاهش یافته است.

    نمودار روزانه قیمت باند که واگرایی بین قیمت و حجم را نشان می‌دهد.

    واگرایی بین قیمت و حجم نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران کمتری پشت رشد قیمت توکن باند بوده‌اند و این نکته شانس اصلاح شدید قیمت در روزها یا هفته‌های آینده را افزایش می‌دهد.

    پیش‌بینی آینده قیمت توکن باند

    ترسیم سطوح اصلاحی فیبوناچی از اوج قیمت باند در ۳۷.۵ دلار تا پایین‌ترین قیمت آن در ۲.۱۸ دلار روی نمودار هفتگی، سطوح حمایت و مقاومت بالقوه را مشخص می‌کند.

    نمودار هفتگی قیمت باند.

    همان طور که از تصویر بالا پیداست، قیمت ارز دیجیتال باند پس از آزمایش سطح ۲۴ دلار به‌عنوان مقاومت موقت، کاهش یافته است. اکنون پیش‌بینی ‌می‌‌شوند که این توکن با یک اصلاح قیمتی طولانی به‌سمت ۱۵.۶ دلار حرکت کند؛ یعنی ۱۷.۵ درصد کاهش نسبت به قیمت آن در ۲۶ ژوئیه (۴ مرداد).

    همچنین بخوانید: آموزش تحلیل تکنیکال؛ امواج الیوت و سطوح فیبوناچی

    در نقطه مقابل، سطح ۳۰ دلار می‌تواند هدف بعدی توکن باند در صورت افزایش قیمت و گذشت از محدوده ۲۴ دلار باشد. در صورت شکست این مقاومت نیز، ۳۷.۵ دلار هدف بعدی قیمت خواهد بود که ۹۵ درصد بیشتر از قیمت فعلی این توکن دیفای است.

    رشد ۸۰۰ درصدی توکن BOND در یک ماه گذشته؛ روند صعودی تا کجا ادامه دارد؟

    در این باره بیشتر بخوانید

    • تحلیل قیمت آلت کوین‌ها؛ داده‌های تازه نشان می‌دهد معامله‌گران به‌سمت دیفای می‌روند
    • وضعیت بازار؛ روز خونین بازار، اختلال در صرافی‌ها و حجم بالای سرمایه‌های لیکوییدشده
    • اولنچ اوج تاریخی تازه‌ای را ثبت کرد؛ دلایل رشد ۱۰۰ درصدی قیمت اولنچ
    • سقوط ۶۰ درصدی قیمت کریم فایننس؛ علت چه بود؟
    • ماه گذشته توکن‌های دیفای بدترین و پرایوسی کوین‌ها بهترین عملکرد را داشته‌اند

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=304854

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم