• امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

“رشد قابل‌توجه مطالبات غیر جاری بانک مسکن به 112 درصد”

  • کد خبر : 341441
  • 07 بهمن 1402 - 13:37
“رشد قابل‌توجه مطالبات غیر جاری بانک مسکن به 112 درصد”

مطالبات غیر جاری بانک مسکن در پایان پاییز امسال نسبت به پایان تابستان 112 درصد رشد کرد، که عمدتاً به دلیل اضافه شدن نام گروه عظام به لیست بدهکاران این بانک بود. این افزایش مطالبات غیر جاری می‌تواند منجر به افزایش ریسک اعتباری بانک گردد. بانک مسکن، طبق آمار منتشر شده توسط بانک مرکزی، تا […]

  • مطالبات غیر جاری بانک مسکن در پایان پاییز امسال نسبت به پایان تابستان 112 درصد رشد کرد، که عمدتاً به دلیل اضافه شدن نام گروه عظام به لیست بدهکاران این بانک بود. این افزایش مطالبات غیر جاری می‌تواند منجر به افزایش ریسک اعتباری بانک گردد.

    بانک مسکن، طبق آمار منتشر شده توسط بانک مرکزی، تا پایان پاییز مجموع مطالبات غیر جاری به مقدار 8 هزار و 670 میلیارد تومان داشته است. این رقم با مقدار مطالبات در پایان تابستان مقایسه شده است و نشان می‌دهد که بدهی به بانک مسکن 112 درصد افزایش یافته است. این افزایش عمدتاً به دلیل اضافه شدن گروه عظام به لیست دریافت‌کنندگان تسهیلات بانک مسکن اتفاق افتاده است.

    مطالبات غیر جاری بانک مسکن به شدت رشد کرده است
    بانک‌ها وام‌هایی با سررسید‌ها و مدت‌های مختلف به افراد و شرکت‌ها اعطا می‌کنند. بعضی از این وام‌ها به مدت کوتاه و بعضی به مدت بلند هستند. بنگاه‌های اقتصادی نیز برای اجرای پروژه‌ها یا حل مشکلات مالی خود اغلب به بانک برای دریافت وام مراجعه می‌کنند. معمولاً این تسهیلات مبالغ بزرگی دارند. اما در بسیاری از موارد، این بنگاه‌ها تأخیر در پرداخت وام دارند که در نتیجه بانک با مشکلات اعتباری مواجه می‌شود. به همین دلیل، بانک مرکزی بانک‌ها را ملزم به عدم پرداخت وام تا یک حد مشخص کرده است و همچنین می‌خواهد تسهیلات کلانی که پرداخت شده و به صورت غیر جاری است، را اعلام کنند.

    آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد که مطالبات غیر جاری بانک مسکن در پایان پاییز به مقدار 8 هزار و 670 میلیارد تومان رشد کرده است که نسبت به پایان تابستان 112 درصد افزایش داشته است. در ماه شهریور، مقدار تسهیلات غیر جاری این بانک برابر با 4 هزار و 96 میلیارد تومان بوده است.

    اما علت اصلی این رشد چه بوده است؟ بررسی‌ها نشان می‌دهد که اضافه شدن یک ذی‌نفع به لیست بدهکاران بانک مسکن باعث رشد قابل توجه مطالبات آن شده است.

    "رشد قابل‌توجه مطالبات غیر جاری بانک مسکن به 112 درصد"

    گروه عظام، یکی از بدهکاران بزرگ بانک مسکن است که در لیست بدهکاران بانک مسکن در پایان پاییز آشکار شده است. این لیست شامل نام 48 شخص حقیقی و حقوقی است. در بین این لیست، یک بدهکار وجود دارد که بدهی قابل توجهی به اندازه 4 هزار و 280 میلیارد تومان دارد، که معادل 49.3 درصد از کل مطالبات غیر جاری بانک مسکن است. این بدهکار، گروه عظام نام دارد.

    گروه عظام یک شرکت تولیدی و صنعتی قطعات خودرو است که در هفته‌های اخیر به دلیل تخلفات اقتصادی و بدهی کلان به سیستم بانکی، در دادگاه محکوم شده است. طبق اخبار منتشر شده، این گروه پس از 13 سال پیگیری مجبور شده است مبلغ 22 هزار میلیارد تومان را به شبکه بانکی کشور پرداخت کند.

    علاوه بر این گروه، عمران شهر جدید پردیس نیز به عنوان یک بدهکار بزرگ دیگر در لیست بدهکاران بانک مسکن حضور دارد. این شرکت با مبلغ 1 هزار و 620 میلیارد تومان، معادل 18.6 درصد از کل مطالبات بانک مسکن، بدهکار است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=341441

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم