• امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

رستمی صفا در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های ملی کشور: طبق برآوردهای اولیه حداقل یک میلیارد دلار صادرات در سال در کارخانجات گروه صنعتی صفا انجام خواهد گرفت

  • کد خبر : 324915
  • 23 تیر 1402 - 23:56
رستمی صفا در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های ملی کشور: طبق برآوردهای اولیه حداقل یک میلیارد دلار صادرات در سال در کارخانجات گروه صنعتی صفا انجام خواهد گرفت

پول بانک: صنایع غذایی حامیران در سال ۱۳۵۰ با زمینه فعالیت تولید غذای کودک و بزرگسال تأسیس شد که اکثر محصولات تولیدی این کارخانه با چندین برند مختلف از جمله بیوماما، بیومیتسا، به خارج از کشور صادر می‌شود.

  • بنیانگذار و مدیرعامل گروه صنعتی صفا گفت: کارخانجات نورد و لوله صفا و نورد و پروفیل ساوه، سالیانه حداقل ۵۰۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور دارند. صادرات این شرکت به کشورهای آلمان، هلند، کانادا، ایتالیا، اسپانیا، امارات، عراق، سوریه، افغانستان و کشورهای حوزه CIS انجام می‌گیرد.

    به گزارش خبرنگار اقتصادی و صنعت خبرگزاری پول بانک، نشست خبری محمد رستمی صفا بنیانگذار و مدیرعامل گروه صنعتی صفا، عصر چهارشنبه ۲۱ تیر ماه ۱۴۰۲، با حضور محسن محمدهاشم مدیر روابط عمومی گروه صنعتی صفا، علی جواهرچی مسئول هماهنگی تیم رسانه ها و جمعی از اصحاب رسانه، در سالن جلسات گروه صنعتی صفا برگزار شد.

    محمد رستمی صفا، بنیانگذار و مدیرعامل گروه صنعتی صفا

    محمد رستمی صفا، بنیانگذار و مدیرعامل گروه صنعتی صفا، در ابتدای این نشست خبری گفت :بزرگترین کارخانه فولاد خاورمیانه در بندرعباس با ظرفیت ۱۵ میلیون تن و برآورد سالانه ۱ میلیارد دلار صادرات راه‌اندازی کردیم که تا پایان سال ۱۴۰۳ فاز اول آن به بهره‌برداری خواهد رسید.

    وی در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر گروه صفا یک پروژه در بندرعباس با ظرفیت ۱۵ میلیون تن تولید فولاد راه‌اندازی کرده است. در حالی که در زمینه لوله‌سازی، بزرگترین کارخانه در دنیا را داریم، در حوزه تولید فولاد هم بزرگ‌ترین کارخانه فولاد خاورمیانه را در بندرعباس راه‌اندزی کرده‌ایم و محصولات تولیدی این کارخانه، کالاهای استراتژیک است.

    بنیانگذار و مدیرعامل گروه صنعتی صفا، افزود: طبق برآوردهای اولیه در این کارخانه، حداقل یک میلیارد دلار صادرات در سال انجام خواهد گرفت. ۱۰ هزار نفر به صورت مستقیم در این کارخانه اشتغال خواهند داشت و حداقل ۱۰۰ هزار شغل جنبی از این طریق ایجاد می‌شود.

    رستمی صفا، با بیان اینکه این کارخانه در ۵ فاز راه‌اندازی می‌شود، تصریح کرد: اگر مشکلی پیش نیاید، فاز اول کارخانه فولاد گروه صنعتی صفا در بندرعباس تا پایان سال آینده راه‌اندازی می‌شود. بدنه کشتی‌های غول‌پیکر از مهم‌ترین تولیدات این کارخانه می‌باشد. دیگر محصولات تولیدی کارخانه فولاد صبا دارای کاربردهایی در صنایع دریایی، توسعه صنایع نظامی، هوایی و فضایی است.

    وی با تاکید بر اینکه تا سال ۱۳۸۰ تمام محصولاتی که در حال حاضر در اینجا تولید می‌شود را با قیمت‌های ۲ تا ۳ برابر از خارج از کشور وارد می‌کردیم، گفت: این مجموعه با وجود تمام مشکلات این مهم را به انجام رسانید که صادرات هم از همین تولیدات صورت می‌گیرد. چرا که تفکر ما همیشه فراکشوری بوده است که در این مسیر صادرات را با هزاران مشکل از بازار انگلیس شروع کردیم و در حال حاضر به دلیل کیفیت خوب این تولیدات در اکثر بازارهای دنیا به فروش می‌رسد.

    بنیانگذار و مدیرعامل گروه صنعتی صفا، با بیان اینکه کارخانه نورد و پروفیل ساوه در سال ۱۳۵۲ با ظرفیت ۳۰ هزار تن در سال در ۱۰۰ هزار متر زمین تأسیس شده است، گفت: در حال حاضر کارخانه نورد و پروفیل ساوه با ظرفیت تولیدی ۲ میلیون تن در سال، لوله‌هایی با قطر ده میلی متر تا ۶۱۰ میلی متر برای مصارف صنعتی، نفت و گاز، آب، پالایشگاه و ساختمان تولید می‌کند.

    رستمی صفا، افزود: حدود ۵۵ درصد محصولات تولیدی کارخانجات نورد و پروفیل ساوه در کارخانجات تولیدی دیگر همچون ایران خودرو به عنوان مواد اولیه استفاده می‌شود. از لوله‌های داخل فرمان اتومبیل گرفته تا لوله‌های اگزوز، استراکچر بدنه اتوبوس‌های شهری و بین شهری، لوله‌های نفت و گاز و آب از تولیدات این کارخانه می‌باشد.

    وی ادامه داد: کارخانجات نورد و لوله صفا و نورد و پروفیل ساوه، سالیانه حداقل ۵۰۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور دارند. صادرات این شرکت به کشورهای آلمان، هلند، کانادا، ایتالیا، اسپانیا، امارات، عراق، سوریه، افغانستان و کشورهای حوزه CIS انجام می‌گیرد.

    بنیانگذار و مدیرعامل گروه صنعتی صفا، با بیان اینکه تولید لوله های خط انتقال آب از دریای عمان به اصفهان، سیستان وبلوچستان و دریای عمان به کرمان و سیرجان در دستور کار ما قرار گرفته است، تصریح کرد: تمامی خط تولید این پروژه توسط مهندسان و متخصصان داخلی ساخته می شود. تولید و صادرات نورد و پروفیل به کشورهای همسایه برای اجرای پروژه‌های صنعتی را هم در دستور کار خود قرار داده ایم و در صورت تامین برق مورد نیاز کارخانجات میزان تولیدات خود را به ۵۰۰ هزار تن خواهیم رساند.

    رستمی صفا، با اشاره به پروژه صفاموتور، گفت: مجوز تولید ۵۲۰ هزار عدد خودروی تجاری و لوکس را برای صفاموتور اخذ کرده‌ایم که بنا داریم خودروهای تجاری را به صورت ۱۰۰ درصد داخلی به صورت ۷۰ درصد برقی و ۳۰ درصد با مصرف بنزین و گازوئیل تولید کنیم.

    بنیانگذار و مدیرعامل گروه صنعتی صفا، در پایان سخنان خود، پیرامون کارخانه حامیران در استان زنجان، گفت: صنایع غذایی حامیران در سال ۱۳۵۰ با زمینه فعالیت تولید غذای کودک و بزرگسال تأسیس شد که اکثر محصولات تولیدی این کارخانه با چندین برند مختلف از جمله بیوماما، بیومیتسا و.. به خارج از کشور صادر می‌شود.

    گروه بزرگ صنعتی صفا

    گروه صنعتی صفا؛ شامل مجموعه شرکت های پیشتاز و مستقر در استانهای مختلف کشور بوده که در زمینه تولید مقاطع فولادی، سازه های فلزی، صنعت پلیمر، سیم و کابل، نوشت افزار و صنایع غذایی فعال می باشد.

    بزرگترین بخش این گروه در زمینه تولید انواع مقاطع فولادی برای عرضه به بازارهای داخلی و کشورهای همسایه است.

    گفتنی است، خبرنگاران و عکاسان رسانه های ملی کشور، به همراه مدیران و متخصصان گروه صنعتی صفا، واقع در استان مرکزی، در قالب تور یک روزه تخصصی، از بخش های گوناگون گروه صنعتی صفا( کارخانه شرکت نورد و لوله صفا، شرکت سازه های فلزی و ماشین آلات صنعتی صفا، کارخانه شرکت نورد و پروفیل ساوه و بخش های دیگر) بازدید کردند.

    محسن محمدهاشم مدیر روابط عمومی گروه صنعتی صفا

    دسترسی به سایت گروه صنعتی صفا

    دسترسی به سایت شرکت کارخانجات نورد و پروفیل ساوه

    دسترسی به صفحه اسامی مدیران شرکت‌های زیر مجموعه گروه صنعتی صفا

    امیرسعید عزیزی مدیر کارخانه نورد و پروفیل ساوه گروه صنعتی صفا

    فیلم، عکس و خبر: کوروش جم

    تصاویر نشست خبری محمد رستمی صفا، بنیانگذار و مدیرعامل گروه صنعتی صفا

    بازدید خبرنگاران از مجموعه کارخانجات گروه صنعتی صفا

    فیلم های ویدئویی

    ویدئو اول

    ویدئو دوم

    ویدئو سوم

    ویدئو چهارم

    ویدئو پنجم

    ویدئو ششم

    ویدئو هفتم

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=324915

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم