• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
5

رحیمی ‌انارکی در نشست خبری با اصحاب رسانه: بانک مسکن به هیچ کدام از رقابت‌های مخرب بانکی از جمله نرخ سود وارد نشده‌ است/ انتشار اوراق مشارکت رهنی توسط بانک مسکن در آینده نزدیک

  • کد خبر : 10420
  • 13 شهریور 1397 - 22:32
رحیمی ‌انارکی در نشست خبری با اصحاب رسانه: بانک مسکن به هیچ کدام از رقابت‌های مخرب بانکی از جمله نرخ سود وارد نشده‌ است/ انتشار اوراق مشارکت رهنی توسط بانک مسکن در آینده نزدیک

مدیرعامل بانک مسکن گفت: انتشار ۳۰هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت رهنی در دستور کار است٬ اما به دلیل تغییرات نرخ سود در بازار سرمایه اکنون زمان مناسبی برای انتشار نیست.

  • مدیرعامل بانک مسکن گفت: انتشار ۳۰هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت رهنی در دستور کار است٬ اما به دلیل تغییرات نرخ سود در بازار سرمایه اکنون زمان مناسبی برای انتشار نیست.

    به گزارش خبرنگار اقتصادی پول بانک، نشست خبری ابوالقاسم رحیمی ‌انارکی، مدیرعامل بانک مسکن، صبح امروز سه شنبه 13 شهریور ماه 97، با حضور جمعی از اصحاب رسانه، در محل ساختمان مرکزی بانک مسکن برگزار شد.

    ابوالقاسم رحیمی ‌انارکی، مدیرعامل بانک مسکن

    ابوالقاسم رحیمی ‌انارکی، در ابتدای این نشست خبری گفت: مسکن طی چندین سال در رکود شدیدی به سر می‌برد و طی سال‌های گذشته فعالیت قابل توجهی در بانک انجام شد تا به کمک تامین مالی بخش مسکن، موفق شویم مسکن را از رکود خارج کنیم.

    وی با اشاره به اقدامات انجام شده بانک در این راستا تصریح کرد: افزایش سقف‌های تسهیلاتی در بانک مسکن انجام شد، این در حالی است که در دولت‌های نهم و دهم افزایش سقف تسهیلات صورت نگرفت و ۲۰ میلیون تومان باقی ماند اما در این دولت سقف وام برای زوجین در صندوق یکم به ۱۶۰ میلیون و در اوراق ۱۲۰ میلیون افزایش یافت.

    مدیرعامل بانک مسکن، افزود: با این اقدام نسبت تسهیلات به ارزش واحدهای مسکونی در تهران ۴۰ درصد و در برخی شهرها تا ۷۰ درصد افزایش یافت.

    رئیس هیات مدیره بانک مسکن، از اعطای تسهیلات در قالب‌های مختلف ترکیبی و تجمیعی، افزایش سقف تسهیلات جعاله به ۲۰ میلیون تومان، راه‌اندازی صندوق مسکن یکم، کاهش نرخ سود مسکن یکم از ۱۴ درصد در خرداد ۹۴ به ۶ درصد در بافت فرسوده و ۸ درصد در سایر بافت‌ها و ایجاد شرکت تامین سرمایه تخصصی مسکن به عنوان دیگر اقدامات انجام شده یاد کرد.

    رحیمی ‌انارکی، با اشاره به انتشار اوراق مشارکت رهنی توسط بانک مسکن افزود: انتشار ۳۰هزار میلیارد تومان اوراق در دستور کار است اما به دلیل تغییرات نرخ سود در بازار سرمایه اکنون زمان مناسبی برای انتشار نیست.

    وی با بیان اینکه مجموعه این اقدامات در سال‌های ۹۵ و ۹۶ موجب شد شرایط خروج از رکود به صورت غیرتورمی را داشته باشیم، افزود: در سال ۹۵ برای انتظام‌بخشی سیاست انبساطی در اعطای تسهیلات را داشتیم اما در سال ۹۶ طرف تقاضا را تقویت کردیم و ۲۰۰ هزار فقره تسهیلات پرداخت شد، امسال نیز بخش عرضه و تقاضا را به صورت توام مورد توجه قرار دادیم.

    مدیرعامل بانک مسکن ادامه داد: برنامه راهبردی بانک مسکن در سال ۱۴۰۰ منطبق بر برنامه ششم توسعه در سال گذشته تدوین شد و همچنین برای اولین بار مجموعه سیاست‌های اعتباری در سال ۹۷ را در حوزه بانکداری خرد، بانکداری شرکتی، بانکداری سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن و بانکداری توسعه‌ای تدوین کرده و به مرحله اجرا گذاشتیم.

    رحیمی ‌انارکی، بیان داشت: توجه جدی به بافت فرسوده و حاشیه‌نشینی، تامین مسکن اقشار متوسط و پایین، ایجاد ممنوعیت برای واحدهای لوکس و بزرگ مقیاس و ایجاد محدودیت در ساخت و سازهای سنتی، از اهداف بانک مسکن می باشد.

    وی در ادامه اظهار داشت: مانند سایر بخش‌ها که جهش قیمتی در آن صورت گرفته در حوزه مسکن نیز با افزایش شدید قیمت و کاهش معاملات مواجه هستیم اما هنوز در بانک مسکن آثار مخربی را در مجموعه فعالیت‌های بانک نمی‌بینیم و رشد خوبی را نسبت به گذشته شاهد بودیم.

    رئیس هیات مدیره بانک مسکن، با اشاره به عملکرد بانک در ۵ ماه اخیر در مقایسه به مدت مشابه سال گذشته گفت: ۱۱۱ هزار میلیارد ریال منابع تجهیز شده که ۲۰ هزار میلیارد ریال از محل افزایش سپرده‌ها و ۹۰ هزار میلیارد ریال از محل وصول مطالبات است. ضمن اینکه بانک مسکن وارد رقابت نرخ سود نشده و نرخ‌های مصوب شورای پول و اعتبار را رعایت کرده و قیمت تمام شده منابع را نسبت به سال گذشته کاهش دادیم.

    رحیمی ‌انارکی، با بیان اینکه در حوزه مسکن ۸۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کردیم که ۳۰ درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته افزایش داشته است، افزود: تعداد قراردادها در ۵ ماهه سال گذشته ۱۴۴ هزار عدد بوده که امسال به ۲۰۶ هزار قرارداد رسید که رشد ۴۳ درصدی را نشان می‌دهد.

    وی تصریح کرد: در پنج ماهه امسال ۹۰ هزار واحد تسهیلات خرید پرداخت شده که نزدیک به ۷۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، همچنین ۲۳ هزار و ۵۰۰ فقره در حوزه مشارکت مدنی و ۵۰ هزار فقره در حوزه واگذاری سهم الشرکه تسهیلات داده شده است.

    مدیرعامل بانک مسکن، با بیان اینکه ۵۴ هزار فقره تسهیلات جعاله در پنج ماه ابتدای امسال پرداخت شده که ۸۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، گفت در مجموع ۱۵۴ هزار واحد سال گذشته تسهیلات ارائه شده که امسال با رشد ۴۱ درصدی به ۲۱۸ واحد افزایش یافته است.

    رحیمی انارکی، با اشاره به عملکرد صندوق مسکن یکم اظهار داشت در ۵ ماهه سال ۹۷ بالغ و ۱۰۳ هزار فقره حساب جدید افتتاح شده و ۱۶ هزار و ۵۵۴ میلیارد ریال تسهیلات برای خرید و ساخت ۲۱ هزار و ۴۴۰ واحد پرداخت کردیم که حدود ۱۰ درصد آن در بافت فرسوده بوده است.

    وی بیان داشت: تعداد کل حساب هایی که تا تاریخ ۶ شهریور افتتاح شده ۴۹۶ هزار فقره بوده که ۵۲ هزار فقره از دریافت تسهیلات منصرف شده و حساب را بسته اند، همچنین ۸۵ هزار فقره منجر به اخذ تسهیلات شده و ۳۵۸ حساب مفتوح است که به ازای هر حساب بیش از ۲۱ میلیون تومان موجودی دارد.

    مدیرعامل بانک مسکن، با بیان اینکه تعداد واحد هایی که از تسهیلات استفاده کرده اند بیش از ۶۷ هزار واحد است که حدود یک سوم آن در قالب زوجین بوده است، افزود: طی هفته گذشته ۴ هزار فقره حساب در این صندوق افتتاح شده تعداد واحد هایی که از تسهیلات استفاده کرده‌اند هزار و ۲۲۲ مورد با ۹۳۰ میلیارد ریال بوده که همون ۵۰۸ واحد مربوط به زوجین با ۵۰۳ میلیارد ریال تسهیلات است که این موضوع روند مثبتی را نشان می‌دهد.

    رحیمی ‌انارکی، با بیان اینکه بانک مسکن به هیچ کدام از رقابت‌های مخرب بانکی از جمله نرخ سود وارد نشده‌ است، گفت: با اینکه در این میان منابعی را از دست داده‌ایم، اما توانستیم بهای تمام شده پول را تا حدی ساماندهی و کاهش دهیم.

    وی با بیان اینکه در پنج ماهه ابتدایی امسال حدود ۸۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده، گفت: بیش از ۹۶ درصد این مبلغ در حوزه مسکن بوده که با رشد همراه شده است. همچنین حدود ۹۰ هزار تسهیلات خرید مسکن پرداخته‌ایم که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷۰ درصد افزایش دارد.

    مدیرعامل بانک مسکن، به عملکرد صندوق پس انداز مسکن یکم نیز اشاره کرد و گفت: در پنج ماه ابتدایی امسال بالغ بر ۱۰۳ هزار فقره حساب جدیدی  افتتاح شده که حدود ۱۶۰۰ میلیارد تومان ارزش منابع آن است.

    رحیمی انارکی در ادامه یادآور شد: اکنون بانک مسکن مراجعه‌ای به بانک مرکزی برای برداشت از منابع آن ندارد.

    مدیرعامل بانک مسکن، در پایان سخنان خود گفت: پرداخت ۹ هزار فقره وام ازدواج، تسویه بدهی‌های درهمی به بانک های ملی و صادرات دبی و کاهش قیمت تمام شده پول از ۱۸.۲ درصد در پایان اسفند به ۱۷.۹ درصد، از دیگر موفقیت‌های بانک مسکن می باشد.

    خبرنگار: کوروش جم

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=10420

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم