• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
5

رجائیان در نشست خبری هشتمین نمایشگاه تخصصی شهر هوشمند مشهد: هشتمین نمایشگاه شهر هوشمند همزمان با نمایشگاه ایرانکام برگزار خواهد شد/ کیف پول الکترونیکی مشهد در نمایشگاه رونمایی می‌ شود

  • کد خبر : 17659
  • 26 آذر 1397 - 23:55
رجائیان در نشست خبری هشتمین نمایشگاه تخصصی شهر هوشمند مشهد: هشتمین نمایشگاه شهر هوشمند همزمان با نمایشگاه ایرانکام برگزار خواهد شد/ کیف پول الکترونیکی مشهد در نمایشگاه رونمایی می‌ شود

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد گفت: در راستای شعار محوری این دوره مدیریت شهری یعنی «مشهد؛ شهر هوشمند، شهر امید و زندگی»، این نمایشگاه برنامه ‌ریزی شد که در آن برترین شرکت‌های ارائه ‌دهنده خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات حضور خواهند داشت.

  • مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد گفت: در راستای شعار محوری این دوره مدیریت شهری یعنی «مشهد؛ شهر هوشمند، شهر امید و زندگی»، این نمایشگاه برنامه ‌ریزی شد که در آن برترین شرکت‌های ارائه ‌دهنده خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات حضور خواهند داشت.

    به گزارش خبرنگار حوزه عمومی پول بانک، نشست خبری هشتمین نمایشگاه تخصصی شهر هوشمند مشهد، صبح امروز سه شنبه 20 آذر ماه 97، با حضور محمدجواد رجائیان مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد، مهدی اردکانی مدیر اجرایی هشتمین نمایشگاه تخصصی شهر هوشمند مشهد و جمعی از اصحاب رسانه، در حاشیه دومین همایش و نمایشگاه تهران شهر هوشمند، در محل مرکز همایشهای بین المللی برج میلاد تهران برگزار گردید.

    محمدجواد رجائیان، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد

    محمدجواد رجائیان، در ابتدای این نشست خبری بیان داشت: هشتمین نمایشگاه تخصصی شهر هوشمند مشهد، با شعار «شهر هوشمند، شهر امید و زندگی»، با محوریت معرفی ویژگی‌های شهرهای هوشمند و خدمات ارائه‌ شده در این حوزه به متخصصان و عموم مردم برگزار می گردد.

    وی با اشاره به نگاه ویژه سازمان فاوا به این نمایشگاه اظهار داشت: در راستای شعار محوری این دوره مدیریت شهری یعنی «مشهد؛ شهر هوشمند، شهر امید و زندگی»، این نمایشگاه برنامه ‌ریزی شد که در آن برترین شرکت‌های ارائه ‌دهنده خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات حضور خواهند داشت.

    مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد، با بیان اینکه هشتمین نمایشگاه تخصصی شهر هوشمند مشهد، پذیرای سه سطح از فعالان حوزه فناوری اطلاعات و شهر هوشمند خواهد بود، گفت: شرکت‌های سطح یک کشور که در زمینه هوشمندسازی و نظام‌های پرداخت شهری فعالیت دارند، در کنار پیمانکاران عمده سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، شاکله اصلی نمایشگاه را تشکیل خواهند داد و در کنار این دو، مجموعه‌ای از استارتاپ‌های مرتبط با حوزه شهر هوشمند نیز حضور فعال خواهند داشت.

    رجائیان، نقش استارتاپ‌ها را در ارائه خدمات خلاقانه و کارآمد به مردم، جدی دانست و تاکید کرد: در راستای حمایت از استارتاپ‌های فعال و خلاق در حوزه شهر هوشمند، جایزه ویژه استارتاپ‌های شهر هوشمند در این دوره از نمایشگاه اهدا خواهد شد. در همین راستا، استارتاپ‌های اول تا سوم به ترتیب، 10، 5 و 3میلیون تومان جایزه دریافت خواهند کرد و از 6 استارتاپ بعدی نیز با اهدای لوح استارتاپ برگزیده، تقدیر خواهدشد.

    وی با تاکید بر ضرورت ایجاد شهرداری اکوسیستمی برای عرضه دستاوردها و ایده‌ها برای فعالان این عرصه گفت: فعالیت ها باید به صورت متمرکز انجام شود تا کل کشور بهره ببرند و چون جنس نیازها یکسان است باید زیرساخت های یکپارچه ای طراحی شود.

    مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد، ادامه داد: متاسفانه ساختاری که تعریف شده اشکال دارد و در نهادهای قانون گذاری شورای شهر دچار ابهام هستیم؛ هر شهری قانون متفاوتی درباره یک موضوع تصویب می‌کند، من در شهر خودم مدیریت پارکینگ را قانونگذاری و شهر دیگر به شکل دیگری قانون گذاری می کند و این در حالی است که باید قوانین را با یکدیگر منطبق کرد.

    رجائیان، با تاکید بر ضرورت ایجاد یکنواختی در مصوبات شورای عالی استان‌ها گفت: بیش از ۸۰درصد سبد خدماتی که  در شهرداری ها به شهروندان می دهیم  مشابه است و تلاش کردیم سرویس‌های یکسانی داده شود.

    وی ادامه داد: قاعدتا نباید منتظر بود همه مسایل  کلان در این حوزه ها به صورت ریشه ای  حل شود اما  اقدامات مقطعی  و نشست های  هر سه ماه یک بار با حضور مدیران فاوای کلان شهرها با دستور کار مشخصی برگزار می شود که باید به بررسی و برطرف کردن دغدغه های موجود پرداخت.

    مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد، با بیان اینکه کیف پول الکترونیکی مشهد در این نمایشگاه رونمایی می‌شود، گفت: پرداخت خرد با قوت کار می‌کند و ضریب نفوذ آن در شهر مشهد بسیار خوب است؛ بیش از 95 درصد پرداخت‌های خرد شهرداری با این کارت انجام می شود.

    رجائیان، از آغاز پرداخت مبتنی بر موبایل و  NFCدر مشهد خبر داد و گفت: کیف پول براساس فناوری QR که مقرون به صرفه است را برای شرکت‌های فعال شروع کردیم که استارت آن از  نمایشگاه زده می شود.

    وی در ادامه بیان داشت: دراین نمایشگاه، مجموعه‌ای از سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ خدمات‌دهنده در حوزه فناوری‌های نوین مرتبط با شهر هوشمند در کنار مجموعه‌ای برگزیده از استارتاپ‌های پیشرو و نوظهور در عرصه خدمات شهری و شهروندی، آخرین فناوری‌ها و خدمات خود را معرفی خواهند کرد.

    مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد، در پایان سخنان خود، با بیان اینکه  هشتمین نمایشگاه شهر هوشمند همزمان با نمایشگاه ایرانکام برگزار خواهد شد، اظهار نمود: این نمایشگاه پذیرای ٣ سطح از فعالان حوزه فناوری اطلاعات و شهر هوشمند خواهد بود.

    مهدی اردکانی، مدیر اجرایی هشتمین نمایشگاه تخصصی شهر هوشمند مشهد

    مهدی اردکانی، در ادامه این نشست خبری بیان داشت: حوزه استارتاپ‌ها از بخش‌های جذاب نمایشگاه‌های حوزه فناوری و هوشمندسازی بوده و این کسب‌وکارهای نوپا همواره روح تازه‌ای را به کالبد خدمات هوشمند شهری دمیده‌اند.

    وی با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت حضور استارتاپ‌های نوپا در هشتمین نمایشگاه شهر هوشمند اعلام کرد: استقبال استارتاپ‌های حوزه شهر هوشمند بسیار خوب بوده وتاکنون بیش از 90 درصد از فضای اختصاص داده‌شده به این کسب وکارها تکمیل شده است.

    مدیر اجرایی هشتمین نمایشگاه تخصصی شهر هوشمند مشهد، با بیان اینکه در حاشیه برگزاری این نمایشگاه، کارگاه‌ها و ورکشاپ‌های آموزشی متعددی برگزار خواهد شد، اظهار داشت: مجموعه کارگاه‌های آموزشی هوشمندسازی، با همکاری دانشگاه فردوسی برگزار می‌شود، این کارگاه‌ها که محتوای علمی و آموزشی مرتبط با حوزه شهر هوشمند دارد، از سوی کانون نوآوری و خلاقیت دانشگاه فردوسی مشهد طراحی محتوا و اجرا خواهد شد.

    وی در ادامه گفت: این کارگاه‌ها در موضوعات (open data) و (Gamification)، حوزه نوآوری و زیرشاخه‌های آن و موضوعات مبتلابه استارتاپ‌های حوزه مدیریت شهری ، برای شرکت‌کنندگان در نمایشگاه و علاقه‌مندان به موضوعات فوق برگزار می ‌شود.

    مدیر اجرایی هشتمین نمایشگاه تخصصی شهر هوشمند مشهد، ادامه داد: هدف از برگزاری این کارگاه‌ها، آشنایی علاقه ‌مندان با دستاوردهای جدید در حوزه‌های مختلف خدمات هوشمند شهری، جذب ایده‌های نو و افزایش سطح اطلاعات شهروندان درباره فرصت‌های هوشمندسازی در تمامی زمینه‌ها می باشد.

    اردکانی در پایان سخنان خود گفت: این  نمایشگاه با شعار «شهر هوشمند، شهر امید و زندگی»، با محوریت معرفی ویژگی‌های شهرهای هوشمند و خدمات ارائه‌شده در این حوزه به متخصصان و عموم مردم، 12 تا 16 دی ‌ماه در سالن فردوسی نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار خواهدشد.

    اهداف این نمایشگاه:

    • معرفی و توسعه بازار محصولات و ورود تکنولوژی جدید به این صنعت
    • آشنایی دانشجویان، متخصصین، علاقمندان و عموم مردم با دستاوردهای نوین
    • تعامل میان سازمان‌های دولتی و بخش خصوصی در جهت پیشبرد اهداف مرتبط باIT
    • امکان ارائه توانمندی‌های بخش خصوصی در عرصه فن‌آوری ارتباطات و اطلاعات
    • ارائه اطلاعات گوناگون در زمینه قیمت‌هاى رقابتى در سطح جهانی، آخرین استانداردهاى کیفی، آخرین پیشرفت‌هاى صنعتی، دستاوردهاى پژوهش علمى و   ایده‌هاى اقتصادى – تکنولوژیکی
    • گسترش مناسبات سیاسی و فرهنگى برای انتقال تکنولوژی
    • بالا بردن سطح کمى و کیفى تولید و آشنا ساختن سازندگان داخلی با امکانات و استعدادهاى دیگر کشورها
    • ایجاد عرصه مناسبی برای جمع‌آوری اطلاعات بازار و ایجاد کانال‌های توزیع و فروش
    • ایجاد فرصتی برای جذب مشتری‌های جدید و بالا بردن وجهه مشارکت کنندگان
    • آسان نمودن خرید از طریق شناسایی عرضه‌کنندگان جدید و تحقیق در مورد گزینه‌های مختلف پیش رو برای مدیران آی.تی
    • سازماندهی و یکپارچگی کلیه فعالیت‌های فناوری اطلاعات در خدمت‌رسانی به مردم
    • معرفی حقوق استفاده کنندگان از خدمات و توسعه خدمت‌رسانی به مردم در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات

    بنا به این گزارش، علاقه‌ مندان می‌ توانند اخبار و اطلاعات مربوط به هشتمین نمایشگاه شهر هوشمند را در رسانه های اجتماعی با شناسه smartcity.expo@ و در پیام‌ رسان‌ها با عنوان «شهر هوشمند» دنبال نمایند.

    سایت رسمی هشتمین نمایشگاه شهر هوشمند، به آدرس  smartexpo.mashhad.ir نیز مجموعه اتفاقات مرتبط با این حوزه‌ها را پوشش می دهد.

    گفتنی است، هشتمین نمایشگاه تخصصی شهر هوشمند، از تاریخ 12 الی 16 دی ماه 1397، همزمان با بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کامپیوتر (ایرانکام 1397) در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار می‌ گردد.

    خبرنگار: رحمان صفابخش

     

     

     

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=17659

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم