• امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
9

متخلفان برای استفاده از اطلاعات نهانی در معاملات بورس 16 میلیارد تومان جریمه شدند

  • کد خبر : 304285
  • 20 تیر 1401 - 9:51
متخلفان برای استفاده از اطلاعات نهانی در معاملات بورس 16 میلیارد تومان جریمه شدند

به گزارش پول بانک دستگاه قضا با توجه به افشای تخلف در معاملان بورس را به 16 میلیارد تومان جریمه و معاون وقت شرکت مورد نظر را به یکسال حبس محکوم کرد. پس از گزارش نظارت شرکت بورس اوراق بهادار تهران، در خصوص افزایش 128 درصدی قیمت سهام یکی از شرکت‌های پذیرفته شده در بورس […]

  • به گزارش پول بانک دستگاه قضا با توجه به افشای تخلف در معاملان بورس را به 16 میلیارد تومان جریمه و معاون وقت شرکت مورد نظر را به یکسال حبس محکوم کرد.

    پس از گزارش نظارت شرکت بورس اوراق بهادار تهران، در خصوص افزایش 128 درصدی قیمت سهام یکی از شرکت‌های پذیرفته شده در بورس در یک بازه زمانی کوتاه، معاملات نماد مذکور مورد بررسی قرار گرفت. بر این اساس مشخص گردید عرضه سهام از سوی برخی کارگزاری ها طی بازه زمانی منجر به جابه جایی سهم، به مبالغ قابل توجهی، از اشخاص حقوقی مرتبط با سهامدار عمده شرکت به سه شخص حقیقی گردیده است.

    اشخاص حقیقی پس از بالا رفتن قیمت سهم و اندکی قبل از فرو ریختن قیمت سهام (در اوج قیمت)، سهام خود را به فروش رسانده و سودی بالغ بر 54.249.594.865 ریال در بازه زمانی وقوع جرم کسب نمودند. از آنجا که ظن معاملات بر اساس اطلاعات نهانی تقویت شد، این موضوع در دستور کار کارشناسان حقوقی قرار گرفت و از آنها در دادگاه رسیدگی به جرائم اقتصادی شکایت شد.

    پس از تشکیل جلسات متعدد و بررسی صورتحساب های بانکی متهمین، مشخص شد که معاون وقت سرمایه‌گذاری شرکت که اطلاعات نهانی مربوط به زمان عرضه سهام آن شرکت را در اختیار داشت، موجبات افشای اطلاعات نهانی مربوط به سهام شرکت را فراهم آورده و آن را در اختیار بستگان و دوستان خود قرار داده است.

    با بررسی گردش حساب‌های متهمان مزبور و قراینی که از قبل وجود داشت، روشن گردید که چهار تن از دوستان و خویشاوندان شخص یاد شده (صاحب سمت در شرکت)، نسبت به تأمین مالی سه متهم دیگر پرونده (متهمان معاملات متکی بر اطلاعات نهانی) اقدام نموده‌اند.

    روند رسیدگی از سال 98 تا 1400 به طول انجامید تا دادگاه کیفری دو مستقر در مجتمع قضایی ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی، برای متهمین حکم محکومیت صادر نمود. پس از تجدید نظرخواهی، در نهایت باحکم دادگاه تجدید نظر، معاون وقت شرکت سرمایه گذاری به اتهام استفاده از اطلاعات نهانی پیش از انتشار آن (موضوع بند 1 ماده 46 قانون بازار اوراق بهادار) در تاریخ سی ام فروردین 1401 به یکسال حبس تعزیری محکوم شد.

    دادگاه تجدید ننظر همچنین سه شخص حقیقی معامله کننده متهم به انجام معاملات متکی بر اطلاعات نهانی (موضوع بند 2 ماده 46 قانون بازار اوراق بهادار) حکم به پرداخت معادل سه برابر سود به دست آمده مجموعاً به مبلغ 162.748.784.595 ریال صادر و هر یک از چهار شخص حقیقی متهم عنوان اتهامی معاونت در معاملات متکی بر اطلاعات نهانی (موضوع بند 2 ماده 46 قانون بازار اوراق بهادار) را به پرداخت شصت میلیون ریال جزای نقدی بدل از چهار ماه حبس تعزیری محکوم نمود. هم اکنون پرونده در مرحله اجرای حکم می باشد.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=304285

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم