• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
2

راه‌اندازی بزرگ‌ترین  مرکز خدمات بازار سرمایه ایران

  • کد خبر : 267610
  • 23 آذر 1400 - 9:26
راه‌اندازی بزرگ‌ترین  مرکز خدمات بازار سرمایه ایران

راه‌اندازی بزرگ‌ترین مرکز خدمات بازار سرمایه ایران امروز مورخ ۲۳ آذر ۱۴۰۰ ،بزرگ ترین مرکز خدمات بازار سرمایه ایران با حضور معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار و مدیران کارگزاری مفید راه‌اندازی شد. به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، افزایش چشمگیر تعداد فعالان بورس طی دو سال گذشته، ضرورت ارائه […]

  • راه‌اندازی بزرگ‌ترین مرکز خدمات بازار سرمایه ایران

    امروز مورخ ۲۳ آذر ۱۴۰۰ ،بزرگ ترین مرکز خدمات بازار سرمایه ایران با حضور معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار و مدیران کارگزاری مفید راه‌اندازی شد.

    به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، افزایش چشمگیر تعداد فعالان بورس طی دو سال گذشته، ضرورت ارائه خدمات آنلاین و پشتیبانی از سهامداران را دو چندان کرده است. از همین رو امروز بزرگترین مرکز خدمات بازار سرمایه ایران با هدف آموزش، پشتیبانی و رفع مشکلات سهامداران بورس با حضور معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار و مسئولان کارگزای مفید افتتاح شد.

    این مرکز با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته ای که در اختیار دارد امکان پاسخ گویی ۲۴ ساعته را از طریق تمامی کانال‌های ارتباطی از جمله تماس، ایمیل، کامنت‌ شبکه‌های اجتماعی، پیام‌های سامانه‌های آنلاین معاملاتی برای تمامی سهامداران بدون در نظر گرفتن اینکه مشتری کدام کارگزاری باشند، فراهم آورده است .

    علیرضا ناصر پور معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس در این مراسم در خصوص مرکز پشتیبانی و خدمات بازارسرمایه ایران ، اظهار کرد: سطوح پاسخ گویی نهادهای مالی به واسطه تعامل مستقیم تر با مردم، باید عمیق تر از سازمان بورس و ارکان های مربوط به آن باشد، به همین خاطر راه‌اندازی چنین مرکزی برای بازار سرمایه یک ضرورت بود.

    او افزود: لزوم راه اندازی چنین مرکزی با توجه به رخدادهای ۲ سال گذشته بیش از پیش شده و حتی اهمیت این مساله در قوانین و مقررات بازار سرمایه نیز هم مورد تاکید قرار گرفته و طبعاً لازم است کارگزاری ها اقداماتی را در این راستا انجام دهند و با توجه به اارتباط مستقیم با سهامداران در این خصوص پیشرو باشند.

    معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس در خصوص صدور مجوزهای جدید برای تاسیس نهادهای مالی، بیان کرد: اکنون بیش از پیش در صدور مجوزهای جدید برای نهادهای مالی دقت عمل صورت می گیرد و قوانین سخت گیرانه تر شده اند.

    ناصرپور گفت: در حال خاضر مرکز پشتیبانی و خدمات بازار سرمایه دیتا سنترها، سرویس های oms قوی، و سرویس oms بک آپ و سایر موارد را به منظور تعامل بیشتر و بهتر با مشتریان فراهم آورده است.

    او بیان کرد: طی دوسال گذشته کارگزاری ها بیش از هر نهاد مالی دیگر با حجم انبوهی از مراجعات مواجه بودند که همین امر گاهاً پاسخ گویی آنها را با مشکل مواجه می کرد اما اکنون سعی براین با راه اندازی چنین مراکزی روند پاسخ گویی به سهامداران را تسریع بخشیم.

    معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس تصریح کرد: تلاش سازمان بورس براین است تا با بهره گیری از سیاست های کمی و کیفی در بخش‌های مختلف از جمله سبدگردان‌ها، مشاوران سرمایه گذاری و کارگزاری‌های سطح پردازش های مالی را ارتقا بخشد.

    ناصر پور تاکید کرد: الگو شکل‌گیری خدمات بازار سرمایه یک الگو موفق بوده و لازم است این روند ادامه دار باشد لازم به ذکر است تمام نهادهای مالی نیز موظف‌اند به سوالات مشتریان خود به درستی پاسخ دهند. به طور قطع اگر این امر به درستی شکل گیرد، شاهد یک رقابت تنگاتنگ بین نهادهای مالی خواهیم بود.

    او گفت: ما هم نیز در سازمان بورس درصدد آن هستیم که با تسهیل فرآیندها، شفاف سازی و حذف فرآیندهای زائد و غیر ضرور روند اعطای مجوز در راستای تاسیس نهادهای مالی را تسریع بخشیم.

    معاون نظا رت بر نهادهای مالی سازمان بورس در پایان تصریح کرد: باتوجه به افزایش عمق بازار سرمایه انتظار می رود که نهادهای مالی در راستای حمایت و پشتیبانی از سهامداران از هیچ تلاشی ممانعت نکنند.

    تهیه و تنظیم: یاسمن خانکش‌زاده

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=267610

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم