• امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

راهنمای خرید ورق سیاه

  • کد خبر : 306125
  • 13 شهریور 1401 - 1:35
راهنمای خرید ورق سیاه

فهرست محتوا ورق سیاه یکی از پراستفاده‌ترین مواد اولیه در صنایع مختلفی مانند کشتی‌سازی، صنایع پتروشیمی، ساخت مخازن مختلف محسوب می‌شود.  اگر به دنبال خرید ورق سیاه با قیمت ارزان یا مطالعه راهنمای خرید ورق سیاه هستید، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید. ورق سیاه چیست و چه کاربردی دارد؟ ورق سیاه به […]

فهرست محتوا

  • ورق سیاه یکی از پراستفاده‌ترین مواد اولیه در صنایع مختلفی مانند کشتی‌سازی، صنایع پتروشیمی، ساخت مخازن مختلف محسوب می‌شود.  اگر به دنبال خرید ورق سیاه با قیمت ارزان یا مطالعه راهنمای خرید ورق سیاه هستید، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

    ورق سیاه چیست و چه کاربردی دارد؟

    ورق سیاه به زبان ساده قطعه‌ای نازک و مسطح از آلیاژ فولاد است که طی فرآیندی مخصوص به نام نورد به این شکل درآمده است. ورق سیاه با ضخامت و ابعاد متفاوتی تولید می‌شود و اشکال متفاوتی دارد.

    معمولا می‌توانید ورق سیاه را به شکل رول یا قطعه قطعه ببینید. این محصول در انواع متفاوتی تولید می‌شود. ترکیبات مختلف آلیاژی در ساخت این قطعات، عامل تعیین کننده نوع ورق سیاه است.

    این ورق فولادی به‌عنوان ماده اولیه در صنایع زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اکثر صنایع بزرگ برای ساخت‌وساز به ورق سیاه نیاز دارند و به همین دلیل بازار خرید و فروش این ماده اولیه بسیار داغ است.

    انواع ورق سیاه

    ورق سیاه معمولی در دو درجه اصلی به تولید می‌رسد. این دو درجه با شناسه‌های ST52 و ST37 شناخته می‌شوند. این شناسه‌ها نشان‌دهنده میزان سختی و استحکام ورق هستند.

    میزان ترکیبات به کار رفته در هر محصول، عامل اصلی تمایز میان این دو نوع است. هرچقدر میزان کربن در ورق سیاه بیشتر باشد، سختی آن هم بیشتر خواهد بود و در صنایع سنگین‌تری مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس به یاد داشته باشید که اگر قرار است برای صنایع ساختمانی خرید کنید، باید ورق سیاه ST37 را بخرید و در صنایع‌ سنگین‌تری مانند کشتی‌سازی و… از ورق سیاه ST52 استفاده می‌شود.

    ترکیبات هر دو ورق را در ادامه مشاهده خواهید کرد:

    راهنمای خرید ورق سیاه

    ورق سیاه ST37

    0.02 درصد گوگرد+ 0.025درصد فسفر+ 0.27درصد سیلسیم+0.17درصد کربن+ 0.5 منگنز

    ورق سیاه ST52

    0.02درصد گوگرد+ 0.025درصد فسفر+ 0.216درصد کربن+ 0.22درصد سیلسیم+ 0.95درصد منگنز

    چرا ورق سیاه؟

    همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، ورق سیاه یکی از پرکاربردترین انواع صفحات فولادی در صنعت کشور است و کارخانه‌های زیادی هم آن را تولید و به بازار عرضه می‌کنند. عوامل زیر از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت و پرتقاضا بودن بازار ورق سیاه هستند:

    • مقاومت مطلوب
    • قیمت مناسب نسبت به کیفیت و سایر رقبا
    • انعطاف‌پذیری بالا
    • استفاده آسان و صرفه‌چویی در هزینه و زمان تولید

    راهنمای خرید ورق سیاه؛ چطور ورق سیاه بخریم؟

    خوشبختانه ایران یکی از غنی‌ترین منابع مواد خام و اولیه تولید فلزات و انواع ورق‌های فولادی را در اختیار دارد و به همین دلیل، تولیدکنندگان داخلی متعددی این محصول را به فروش می‌رسانند.

    البته نمی‌توان این واقعیت را نادیده گرفت که خرید ورق سیاه با قیمت ارزان و کیفیت مناسب، به تجربه و مهارت زیادی نیاز دارد.

    نکته مهمی که باید در این زمینه بدانید این است که هر کارخانه ورق سیاه را با اندازه، شکل و ضخامت متفاوتی تولید می‌کند.

    خوب است که برای شروع راهنمای خرید ورق سیاه با تولیدکنندگان این محصول و خصوصیات محصول تولید هرکدام از آشنا شویم. درحال حاضر کارخانه‌های زیر ورق سیاه تولید می‌کنند:

    • فولاد مبارکه اصفهان (ضخامت ۲، ۲.۵، ۳، ۴، ۵، ۶، ۸، ۱۰، ۱۲ و ۱۵ میلی‌متر در عرض‌های 1000، 1250 و 1500 میلی‌متر)
    • شرکت فولاد کاویان (ضخامت ۸، ۱۰، ۱۲، ۱۵، ۲۰، ۲۰، ۲۵، ۳۰، ۳۵، ۴۰، ۴۵، ۵۰، ۶۰، ۷۰، ۸۰، و ۹۰ میلی‌متر و در عرض 1250 و 1500 میلی‌متر)
    • فولاد درخشان اراک (ضخامت 15، 20، 25، 30، 40 میلی‌متر و در عرض 1000 و 1250 میلی‌متر)
    • مجتمع فولاد سبا (ضخامت 2، 2.5، 3، 4، 5، 6، 8، 10، 12، 15 و عرض 1000 و 1500 میلی‌متر)
    • مجتمع فولاد گیلان (ضخامت ۲، ۲.۵، ۳، ۳.۵، ۴، ۶، ۸، ۱۰ و ۱۲ میلی‌متر و عرض 1000 میلی‌متر)
    • شرکت فولاد هرمزگان (ضخامت 2، 2.5، 3، 4، 5 و 6 میلی‌متر و عرض 1000، 1250 و 1500)
    • شرکت فولاد اکسین خوزستان (8ضخامت ، 10، 12، 15، 20، 25، 30، 35، 40، 45، 50، 55 و 60 میلی‌متر و در عرض 6000 میلی‌متر)

    نکات مهمی که باید قبل از خرید ورق سیاه بدانید

    انتخاب درست

    حتی اگر چندین صفحه راهنمای خرید ورق سیاه بخوانید، بدون شناخت صحیح نیازتان و انتخاب محصول مناسب با نیاز نخواهید توانست خرید مناسبی انجام دهید. قبل از هرچیزی از مشورت متخصصان کمک بگیرید و با انتخاب نوع درست آلیاژ خریدتان را پیش ببرید.

    راهنمای خرید ورق سیاه

    شناخت تولیدکننده و مشخصات محصول آن‌ها

    می‌دانید که تولیدکنندگان متعددی ورق سیاه تولید می‌کنند و هر کارخانه استانداردهای خاصی را رعایت می‌کند. همچنین هر محصول تولید شده در کارخانه‌ها، صخامت و ابعاد متفاوتی دارد.

    به همین دلیل حتما باید قبل از خرید مشخصات فنی محصول انتخابی‌تان در کارخانه موردنظر را بررسی کنید و از تطابق آن با نیازتان مطمئن شوید.

    درست محاسبه کنید

    محاسبه میزان نیاز شما به ورق سیاه هم یکی از آن مواردی است که حتما باید درنظر بگیرید. قبل از سفارش حتما میزان موردنیازتان را با دقت بررسی و محاسبه کنید تا متضرر نشوید.

    به روز باشید

    می‌دانید که قیمت فلزات دائما در حال تغییر هستند. به همین دلیل لازم است که قبل از خرید حتما از نرخ به روز آن مطلع شوید. خوب است که قیمت اعلامی کارخانه‌های متعدد را چک کنید تا بتوانید خرید ورق سیاه با قیمت ارزان و مناسب داشته باشید. درنظر داشته باشید که فاکتورهایی مانند حجم و وزن بار، مسافت کارخانه از مقصد و نوع محصول سفارش داده شما تاثیر زیادی در قیمت نهایی آن دارد.

    سعی کنید نزدیک‌ترین کارخانه و انبار را به محل موردنظرتان انتخاب کنید تا هزینه حمل و نقل کاهش پیدا کند.

    مشورت را فراموش نکنید

    اگر دفعات اولی است که اقدام به خرید ورق سیاه می‌کنید، حتما از مشورت با متخصصین کمک بگیرید تا کارتان بدون هیچ مشکل احتمالی به اتمام برسد. مشاوره با متخصصین فنی وبسایت‌های فروش می‌تواند بسیار مفید باشد.

    از بنگاه‌ها و فروشندگان معتبر خرید کنید

    از آنجایی که محصولات صنعتی و مواد اولیه به کاررفته در تولید می‌توانند نقش مهمی در کیفیت نهایی کار شما داشته باشند، انتخاب بهترین و مرغوب‌ترین مواد اولیه، حرف اول را در کار می‌زند و باید به اولویت اصلی شما تبدیل شود.

    خرید از بنگاه‌ها و واسطه‌های معتبر علاوه‌بر تضمین کیفیت کالا، به شما امکان مشورت از متخصصین خبره و باتجربه هم خواهد بخشید تا هر سوال یا ابهامی در این زمینه داشتید، برطرف شود.

    و در آخر

    در این راهنمای خرید ورق سیاه تلاش کردیم تا شما را با این محصول صنعتی آشنا کنیم. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا ثبت سفارش محصول موردنظرتان، با کارشناسان فنی ما در واحد فروش پیوان تماس بگیرید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=306125

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم