• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
3

راهنمای خرید بهترین هارد اکسترنال

  • کد خبر : 306727
  • 31 شهریور 1401 - 9:33
راهنمای خرید بهترین هارد اکسترنال

ذخیره عکس، فیلم و فایل‌های شخصی در کامپیوتر کار خطرناکی است. هاردهای اکسترنال برای رفع این نگرانی تولید شده. به دلیل قیمت بالای هارد اکسترنال، برای خرید این دستگاه باید به نکات بسیار مهمی توجه کنید تا پس از خرید پشیمان نشوید. اینکه تمام اطلاعات شخصی خود را در یک حافظه قابل حمل ذخیره کنید، […]

  • ذخیره عکس، فیلم و فایل‌های شخصی در کامپیوتر کار خطرناکی است. هاردهای اکسترنال برای رفع این نگرانی تولید شده. به دلیل قیمت بالای هارد اکسترنال، برای خرید این دستگاه باید به نکات بسیار مهمی توجه کنید تا پس از خرید پشیمان نشوید.
    اینکه تمام اطلاعات شخصی خود را در یک حافظه قابل حمل ذخیره کنید، هم هیجان انگیز است و هم خطرناک! مقاومت بالا در برابر ضربه اولین قابلیتی است که یک هارد اکسترنال باید داشته باشد.

     

    نکاتی که قبل از خرید هارد اکسترنال باید بدانید

    هارد اکسترنال دقیقا چیست؟

    هارد اکسترنال (خارجی) در نقطه مقابل هارد اینترنال (داخلی) قرار می‌گیرد. حافظه کامپیوتر و لپ تاپ از نوع هارد داخلی‌ است و کاربران به طور مستقیم دسترسی به آن ندارند. اما هارد اکسترنال مانند یک فلش مموری خیلی بزرگ است که به سیستم کامپیوتر یا لپ تاپ متصل می‌شود تا فضای ذخیره‌سازی آن افزایش داده شود. برخلاف هارد اینترنال، هاردهای اکسترنال قابل حمل هستند و می‌توانید به دستگاه‌های مختلف متصل کنید.

    انواع هارد اکسترنال چیست؟

    هاردهای اکسترنال در سه نوع مختلف در بازار وجود دارند:

    • هارد اکسترنال قابل حمل: هاردهای با این اندازه به نسبت دو مدل بعدی، فضای ذخیره‌سازی کمتری دارند، سبک‌تر هستند و میزان برق کمتری هم مصرف می‌کنند. از مزایای این مدل باید به حمل راحت آن اشاره کرد و فضای ذخیره‌سازی کم از جمله معایب آن به شمار می‌رود.
    • هارد اکسترنال غیرقابل حمل: بخاطر اندازه‌ای که دارند، به این مدل، هاردهای اکسترنال دسکتاپ هم گفته می‌شود. با توجه اندازه بزرگ بدنه این هاردها، فضای ذخیره سازی در این هاردها خیلی زیاد است. اغلب از این مدل برای بکاپ گرفتن از اطلاعات سیستم‌های اداری در کنار سرور اصلی استفاده می‌شود.
    • حافظه :SSD  حافظه‌های حالت جامد (External solid state drives) که به SSD معروف هستند، به نسبت دو مدل قبل، تکنولوژی جدیدیتری دارند. علاوه بر سرعت بالای انتقال فایل‌ها در هاردهای اکسترنال، وزن کمی هم دارند و به راحتی قابل حمل هستند. باید به این نکته هم اشاره کرد که هاردهای SSD به نسبت دو مدل قبلی قیمت بیشتری هم دارند که ممکن است آن را از گزینه‌های خرید هارد اکسترنال حذف کند.

    راهنمای خرید بهترین هارد اکسترنال 

     

    مزایا و معایب هارد اکسترنال

    هاردهای اکسترنال علاوه بر مزایا، معایبی هم دارند که در ادامه هر کدام از این موارد را توضیح می‌دهیم.

    مزایای هارد اکسترنال:

    • قابل حمل بودن: وزن کم و اندازه‌ کوچک هاردهای اکسترنال از مزایای این حافظه به شمار می‌رود. هاردهای اینترنال داخل کیس کامپیوتر هستند و برای حمل هارد، باید کیس را با خود جابجا کنید!
    • اتصال راحت: کافیست کابل هارد اکسترنال را به کامپیوتر یا لپ‌تاپ متصل کنید تا در عرض چند ثانیه، مقادیر زیادی حافظه به سیستم شما اضافه شود. اتصال راحت یکی از مهم‌ترین مزایای هاردهای اکسترنال است.
    • قیمت به صرفه: به نسبت‌های هاردهای اینترنال، هارد اکسترنال قیمت ارزان‌تری دارد. برای ارتقا حافظه اینترنال کامپیوتر یا لپ‌تاپ علاوه بر هزینه‌ی هارد باید دستمزد گزافی را هم متخصص این کار پرداخت کنید.
    • استفاده راحت: اینکه برای استفاده از یک دستگاه نیازی به نصب درایور یا انجام دستورالعمل بخصوصی ندارید، یک ویژگی فوق‌العاده است.

    معایب هارد اکسترنال

    • کارآمد نبودن: برای برخی از مردم، اینکه اطلاعات و فایل‌های آنها در چند حافظه ذخیره شود، خیلی کارآمد نیست. خیلی‌ها ترجیح می‌دهند اطلاعات خود را صرفا در یک کامپیوتر یا لپ تاپ ذخیره کنند تا همانجا بتوانند از اطلاعات خود استفاده کنند.
    • شلخته کردن میز کار: اگر از آن دسته کاربران هستند که میز کار شما حسابی شلوغ است، قرار گرفتن یک هارد اکسترنال بزرگ و حجیم به همراه کابل ممکن است حس خوشایندی به شما ندهد.

    بهترین ظرفیت برای هارد اکسترنال چقدر است؟

    اگر سری به بازار زده باشید می‌بینید که هاردهای اکسترنال با ظرفیت‌های مختلفی وجود دارند. کمترین ظرفیت هارد اکسترنال 250 گیگابایت است. هاردهای با ظرفیت 1 و 2 ترابایت به دلیل قیمت و ظرفیت مناسبی که دارند، پرطرفدارتر از سایر ظرفیت‌ها هستند. البته هاردهای 4 و 5 ترابایتی هم طرفداران خاص خود را دارد.
    در خرید هارد اکسترنال باید به نیاز خود توجه کنید. اگر فقط می‌خواهید فیلم و عکس‌های شخصی خود را در هارد ذخیره کنید، بهترین گزینه برای شما هارد 1 تا 2 ترابایت است. اما اگر می‌خواهید پروژه‌های سنگین دانشگاهی یا کاری خود را هم داشته باشید باید به فکر خرید هاردی با ظرفیت بیشتر باشید.

     

    راهنمای خرید بهترین هارد اکسترنال

    سرعت انتقال اطلاعات در هاردها چقدر است؟

    یکی از مهم‌ترین نکاتی که قبل از خرید هارد اکسترنال باید به آن توجه کرد، سرعت انتقال فایل‌ها در آن است. ممکن است هارد اکسترنالی خریداری کنید که ظرفیت 5 ترابایتی داشته باشد اما برای انتقال یک فایل 1 گیگابایتی ناچار باشید ساعت‌ها منتظر بنشینید. برای اینکه هارد اکسترنالی با سرعت انتقال بالا خریداری کنید باید به دو نکته توجه داشته باشید:

    • تکنولوژی: به دلیل استفاده تکنولوژی جدیدتر در هاردهای اکسترنال SSD سرعت انتقال فایل در این هاردها به نسبت هارد اکسترنال‌های HDD بیشتر است. اگر سرعت بالاتر می‌خواهید هارد SSD تهیه کنید.
    • درگاه ورودی: درگاهی که برای ورود فایل‌ها به هارد اکسترنال در نظر گرفته شده خیلی مهم است. این روزها درگاه USB در سه نسخه 2.0، 3.0 و 3.1 و USB-C بر روی هاردهای اکسترنال قرار داده می‌شود که دو مورد آخر به نسبت اولی و دومی، سرعت انتقال بالاتری دارند. پس در هنگام خرید به درگاه ورودی هارد هم توجه داشته باشید.

    مقاومت در برابر آسیب
    در ابتدا گفتیم که ذخیره‌سازی مهم‌ترین فایل‌ها در یک حافظه‌ی قابل حمل، گرچه لذت‌بخش اما خطرناک است. در هنگام خرید هارد اکسترنال باید به این موضوع هم توجه داشته باشید. هاردهایی را خریداری کنید که هم به شکل ظاهری و هم در داخل بدنه، استحکاماتی برای مقابله با ضربه، رطوبت و آب برای آن‌ها در نظر گرفته شده است. حتما در هنگام خرید به جعبه‌ی هارد توجه کنید و به دنبال علامت‌هایی با مضمون «مقاوم در برابر ضربه»، «ضد آب» و «محافظت شده در برابر شوک» باشید.

    گارانتی مطمئن
    «
    اطلاعاتم پرید!» این جمله را از زبان کسی می‌شنوید که تمام اطلاعات موجود در هارد اکسترنالش به دلایل نامعلوم پاک شده است. در این مواقع است که صحبت از گارانتی به میان می‌آید. در هنگام خرید هارد اکسترنال به شرکت گارانتی کننده هارد توجه کنید و مطمئن شوید که هارد اکسترنال شما حداقل 1 سال گارانتی بازگردانی اطلاعات، تعویض یا تعمیر خواهد داشت.

    جمع بندی
    در آخر باید به شرکت‌های معروف تولید کننده هارد اکسترنال هم اشاره کنیم. برندهای معروفی نظیر «سیلیکون پاور»، «توشیبا» و «وسترن دیجیتال» سالهاست در عرصه تولید تجهیزات ذخیره‌سازی اطلاعات نظیر فلش مموری و هارد اکسترنال فعالیت می‌کنند. هاردهای اکسترنال به دلیل ذخیره کردن اطلاعات، فیلم‌ها و عکس‌های شخصی جزو تجهیزات مهم و حیاتی هستند. بنابراین قبل از خرید هارد اکسترنال حتما به نکاتی که گفته شد توجه داشته باشید تا محصولی تهیه کنید که علاوه بر کیفیت، مقاومت و عمر بالایی هم داشته باشد.

    برای خرید انواع هارد اکسترنال و حافظه SSD اکسترنال می‌توانید به فروشگاه اینترنتی مسترکالا مراجعه کنید.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=306727

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم