• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

“راهبرد جدید تنبیه بانک‌ها: افزایش تسهیلات مسکن در حوزه اختیارات بانک مرکزی”

  • کد خبر : 339109
  • 08 دی 1402 - 15:37

یک کارشناس اقتصادی اظهار کرده است که با کاهش توانایی بانک‌های متخلف در ارائه تسهیلات، تخصیص وام مسکن به افراد به نسبت ۲۰ درصد افزایش می‌یابد. تسهیلات مسکن یا وام مسکن به منظور کمک به افراد و خانواده‌ها برای خرید یا ساخت مسکن استفاده می‌شود. این امکان به افراد اعطا می‌شود تا بتوانند گزینه‌های بهتری […]

  • یک کارشناس اقتصادی اظهار کرده است که با کاهش توانایی بانک‌های متخلف در ارائه تسهیلات، تخصیص وام مسکن به افراد به نسبت ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

    تسهیلات مسکن یا وام مسکن به منظور کمک به افراد و خانواده‌ها برای خرید یا ساخت مسکن استفاده می‌شود. این امکان به افراد اعطا می‌شود تا بتوانند گزینه‌های بهتری برای مسکن خود انتخاب کنند. این تسهیلات می‌تواند شامل وام‌های با نرخ بهره کمتر، تسهیلات بیمه مسکن، تسهیلات مالیاتی و سایر امکانات باشد که به افراد در فرآیند خرید یا ساخت مسکن کمک می‌کند.

    ولایی، کارشناس مسکن، اظهار کرد که اقدامات بانک مرکزی در تنظیم تأمین مالی برای ساخت‌وساز مسکن به افزایش شفافیت و پاسخ‌گویی در شبکه بانکی منجر می‌شود.

    او توضیح داد: بانک مرکزی با اجرای الزامات تخصیص ۲۰ درصدی می‌تواند تضمین کند که بانک‌ها به تعهدات قانونی خود پایبند باشند و در راستای اهداف توسعه ملی فعالیت کنند.

    ولایی بیان کرد: تأمین مالی کارآمد برای ساخت‌وساز مسکن به منظور رفع کمبود مسکن، تحریک اقتصاد و بهبود شرایط زندگی برای افراد حیاتی است.

    او در ادامه افزود: طبق برنامه هفتم دولت، باید بانک‌هایی که به پرداخت تسهیلات ساخت مسکن مشغول نیستند، مانند بانک‌های خصوصی، کاهش یابند و اعتبارات این بانک‌ها به بانک‌های دولتی از جمله مسکن، ملی و سپه اختصاص یابد تا این بانک‌ها با پرداخت تسهیلات ساخت زمینه را برای اجرای سریع‌تر پروژه‌ها ایجاد کنند.

    او اظهار کرد: دولت با تدابیر افزایش عرضه مسکن مواجه با نقص همکاری کافی بانک‌ها، به ویژه بانک‌های خصوصی در ارائه تسهیلات ساخت مسکن است.

    وی تاکید کرد: برای پیشبرد این اهداف، کارشناسان توصیه می‌کنند که بانک مرکزی با دخالت، قدرت اعطای وام بانک‌های غیرمتعهد را کاهش داده و مقدار اعتبارات را به سمت بانک مسکن هدایت کند.

    به گفته وی، این رویکرد به رفع نیازهای مسکن جمعیت، تحریک رشد اقتصادی و تضمین اجرای تعهدات بانک‌ها در حمایت از بخش مسکن کمک می‌کند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=339109

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم