• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
4

رئیس فدرال رزرو در پاسخ به جهش دوج کوین: بازار کمی حبابی است

  • کد خبر : 232458
  • 10 اردیبهشت 1400 - 6:56
رئیس فدرال رزرو در پاسخ به جهش دوج کوین: بازار کمی حبابی است

جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس فدرال رزرو، در یک کنفرانس مطبوعاتی بازارهای مالی و به‌طور مشخص تب‌وتاب پیرامون بازار دوج کوین را «کمی حبابی» توصیف کرد. به‌گفته او سیاست‌های افزایش عرضه پول ممکن است با..

  • جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس فدرال رزرو، در یک کنفرانس مطبوعاتی بازارهای مالی و به‌طور مشخص تب‌وتاب پیرامون بازار دوج کوین را «کمی حبابی» توصیف کرد. به‌گفته او سیاست‌های افزایش عرضه پول ممکن است باعث بروز چنین پیامدهایی شده باشد.

    به گزارش کوین دسک، در این کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به این سؤال که آیا اتفاقی نظیر سهام گیم استاپ یا بازار دوج کوین باعث بی‌ثباتی مالی می‌شوند، گفت:

    شاهد اتفاقاتی در بازارهای مالی هستید که تا حدودی حباب است و این یک حقیقت است. نمی‌گویم که این مسائل هیچ ارتباطی با سیاست‌های عرضه پول ندارند، ولی نباید فراموش کرد که واکسیناسیون و گشایش اقتصادی هم تأثیری بسیار زیاد روی این اتفاقات دارند.

    این سؤال با این هدف مطرح شده بود که مشخص شود آیا بین نرخ بهره کم، سیاست‌های عرضه بیشتر پول و افزایش سود در بازارهای مثل بازار دوج کوین و قیمت سهام گیم استاپ،‌ ارتباطی وجود دارد یا نه.

    با تداوم شیوع کرونا در جهان، بسیاری از بانک‌های مرکزی دست به چاپ بیشتر پول زدند تا بتوانند پول بیشتری وارد اقتصاد آسیب‌دیده از کرونا کنند. این موضوع در بازار ارزهای دیجیتال هم تأثیرگذار بود و به‌گفته بسیاری، باعث افزایش قیمت این ارزها شد.

    با این حال، پاول نسبت به رویکرد آمریکا برای گشایش اقتصادی خوش بین است. به‌عقیده وی بانک‌های بزرگ با سرمایه‌های هنگفت و خطرات کم سرمایه‌گذاری مؤسسات مالی، باعث ایجاد این خوش‌بینی هستند. او در این باره می‌گوید:

    چیزی که تأثیر زیادی در پیش‌برد بازارها در ماه‌های گذشته داشته است، فاصله‌گرفتن از زمستان تاریک و ورود به دوره‌ای است که شاهد روند واکسیناسیون و گشایش اقتصادی سریع‌تر هستیم.

    رئیس فدرال رزرو در پاسخ به جهش دوج کوین: بازار کمی حبابی است

    در این باره بیشتر بخوانید

    • مشاور ارشد دولت آمریکا: حباب ارزهای دیجیتال به این زودی‌ها نخواهد ترکید
    • دولت آمریکا بیت کوین ها را ۱۰درصد ارزش امروز آن بفروش رسانده!
    • کنگره آمریکا به دنبال جلوگیری از دستکاری بازار ارزهای دیجیتال
    • عملکرد چشم‌گیر بازار بیت کوین نسبت به سایر بازارهای مالی در ماه دسامبر
    • آمریکا فقط در یک ماه بیشتر از کل دو قرن اخیر دلار چاپ کرده است!

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=232458

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم