• امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
4

رئیس خانه معدن ایران: برگزاری هفته معدن در اکسپوی ۲۰۲۰ دوبی فرصتی طلایی برای عرضه دستاورهای بخش معدن خواهد بود

  • کد خبر : 263939
  • 30 آبان 1400 - 23:10
رئیس خانه معدن ایران: برگزاری هفته معدن در اکسپوی ۲۰۲۰ دوبی فرصتی طلایی برای عرضه دستاورهای بخش معدن خواهد بود

این نمایشگاه، فرصتی طلایی برای عرضه دستاورها در جهت جذب سرمایه و مراودات بین‌المللی برای توسعه اقتصادی، اجتماعی و زیرساختی کشورها به ویژه شهرهای میزبان است.

  • پول بانک: هفته معدن در اکسپو۲۰۲۰ دوبی، از تاریخ ۲۷ آذرماه، لغایت ۴دی ماه۱۴۰۰ در محل پاویون ایران در اکسپو۲۰۲۰ ، با هدف ارتقای جایگاه و توسعه فرهنگ معدنکاری و همچنین ایجاد انگیزه سرمایه‌گذاری در بخش معدن کشور برگزار ‌می شود.

    به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ج.ا.ایران، محمدرضا بهرامن رئیس خانه معدن ایران در خصوص برگزاری اکسپوی 2020 دوبی، هفته معدن در اکسپوی 2020 و دیگر رویکردهای بخش معدن در این رویداد جهانی توضیحاتی را بیان نمود که در زیر به مطالعه آنها می پردازیم:

    با پشت سر گذاشتن چالش‌های بی‌شمار ناشی از ویروس کرونا در سال 2020، در نهایت نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰، در دبی در تاریخ ۹ مهر ماه 1400 (2021)، با یکسال تاخیر ، به مدت 6 ماه آغاز به کار کرد.

    – موضوع این نمایشگاه «پیوند افکار، خلق آینده» است که بر اهمیت ایجاد راه‌حل‌های پایدار برای آسیب‌های زیست‌محیطی فعلی جهان تأکید دارد و همکاری های اقتصادی و فرهنگی را به‌عنوان ابزاری برای مقابله با مشکلات جهان و حرکت به مرحله بعدی پیشنهاد می‌دهد که در آن فناوری، پایداری دست در دست هم دارند.

    پس از عبور آهسته جهان از بحران فراگیری کرونا اهمیت برگزاری رویداد اکسپو در دوبی، در سه سطح بین‌المللی، منطقه‌ای و البته در سطح ملی برای ایران با حضور 192 کشور در کشور امارات بسیار حائز اهمیت است.

    – هفته معدن در اکسپو۲۰۲۰ دوبی، از تاریخ ۲۷ آذرماه، لغایت ۴دی ماه۱۴۰۰ در محل پاویون ایران در اکسپو۲۰۲۰ ، با هدف ارتقای جایگاه و توسعه فرهنگ معدنکاری و همچنین ایجاد انگیزه سرمایه‌گذاری در بخش معدن کشور برگزار ‌می شود.

    – اکسپو یا نمایشگاه جهانی، مجموعه نمایشگاهی است که هر ۵ سال یکبار در یکی از کشورهای مختلف جهان برگزار می‌شود و هر کشور، دستاوردهای گوناگونش را در گذشته، حال و آینده به نمایش می‌گذارد.

    این نمایشگاه، فرصتی طلایی برای عرضه دستاورها در جهت جذب سرمایه و مراودات بین‌المللی برای توسعه اقتصادی، اجتماعی و زیرساختی کشورها به ویژه شهرهای میزبان است.

    – نمایشگاه ها، در عرصه سیاست، اقتصاد، اوضاع اجتماعی، فرهنگی و هنری ملل، نقش بسیار موثری ایفا می‌نمایند و در همین ارتباط کشورهای جهان، رسالتی مهم و چند جانبه برای نمایشگاه ها قائلند؛ چرا که ایجاد و برپایی نمایشگاه ها نه تنها در زمینه ارتقاء علمی و دانش فنی و ویژگی های گوناگون امور نمایشگاهی موثرند، بلکه از طرف دیگر فضای مناسب برای انتقال و تبادل اطلاعات و ابتکارات و ایده ها در طی 180 روزبرگزاری میباشند که دریک محدوده خاص زمانی و مکانی موجبات افزایش مستمر کارایی و اثربخشی امور بازرگانی و افزایش همکاری های ملی و بین المللی و متعاقب آن نیرومند ساختن بنیه اقتصادی کشورها را فراهم می آورند.

    – نمایشگاه جهانی اکسپو، یکی از ابزارهای مهم برای رونق بخشیدن به اقتصاد در چشم انداز بلندمدت و انجام فعالیت های موثر برای ارتقا و سطح اشتغال و ایجاد روابط بین المللی و تبادل فرهنگی ملت ها و جلب گردشگران و در عین حال هدف سرمایه‌های سرگردان است.

    – وضعیت معادن ایران به نوعی است که کشور ما جزو ۱۰ کشور برتر دنیا در زمینه معدنکاری است و در جایگاه دهم دنیا قرار داریم. در برخی مواد معدنی رتبه‌های بهتر را به خود اختصاص داده ایم به طوری که رتبه کشور در تولید و ذخیره گچ، اول است و در مس رتبه ۴ در دنیا مربوط به ایران است.ایران تا سال ۹۱ واردکننده فولاد بود، و در حال حاضر در تولید فولاد جزو ۱۰ کشور برتر دنیا قرار داریم و در سال گذشته ۶.۵ میلیون تن فولاد خام از کشور صادر شده است. در حوزه سیمان مصرف کشور ۶۵ میلیون تن است و تولیدکننده ۷۵ میلیون تن هستیم که بر این اساس ظرفیت خالی ما ۱۰ میلیون تن است و هیچ کمبودی در این عرصه احساس نمی‌شود.

    – مسلما معرفی و حضور آخرین دستاوردها و یافته ها در بخش معدن ایران توسط نخبگان و خبرگان ما در این صنعت، نتایج مطلوبی را برای اقتصاد معدنی ایران به همراه خواهد داشت.

    – نزدیکی دبی به ایران از نظر مسافت یکی از مزیت ها به شمار می رود که در کاهش هزینه های حضور و گرفتن اطلاعات کمک کننده است و می توان در طی هفته معدن که با مدیریت خانه معدن ایران و همکاری سازمان توسعه تجارت و شرکت سهامی نمایشگاهها برگزار می گردد.جهان صنعتی طی سالهای 2035 تا 2050 برای تامین مواد مورد نیاز صنایع پیشرفته خود نیاز به مواد اولیه معدنی داشته که کشور ایران بدلیل ساختار زمین شناسی یژه خود در منطقه می تواند تامین کننده بخش عمده ای از صنایع کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته باشد، هیات های تجاری از متخصصین را جهت شرکت در نشست های B2B تخصصی اعزام نمود. جای تاسف است که تاکنون به هر دلیل واحدهای بزرگ معدنی که عمدتا استراتژیک می باشند، حضور فعالی در این رویداد جهانی نشان نداده اند!

    با فضایی که اکسپوی ۲۰۲۰ دبی پیش‌روی ایران قرار داده، اگرچه برخی از کشورهای دنیا به خیال خودشان قصد منزوی کردن ایران را دارند، اما یک فرصت بی‌بدیل خواهیم داشت که با استفاده از تمامی ظرفیت‌های خود بتوانیم چهره واقعی ثروتهای معدنی ایران را به جهانیان نشان دهیم.

    خانه معدن ایران از طریق بکارگیری فناوری و تدوین هوشمند و واقعیت افزوده و A/R نسبت به معرفی پتانسیل های معدنی کشور بنحو مطلوب و شایسته در این المپیک جهانی اقدام کرده و نسبت به معرفی کلیه پتانسیل های معدنی کشور بر روی نقشه کلی ایران و همینطور نسبت به معرفی پتانسیل های معدنی موجود در نوار مرزی شرق کشور با هدف ایجاد زیرساخت اقتصادی مردمی و انجام فعالیت های راهبردی در سطح ملی و فراملی در حوزه مدیریت بخش خصوصی کشور اقدام می کند که در این راه همکاری معاونت معدنی وزارت صمت و سازمان زمین شناسی کشور در ارائه بموقع اطلاعات بسیار حائز اهمیت بوده است. برگزاری و حضور در چنین نمایشگاه جهانی بزرگی برای هر کشوری که در جهت توسعه اقتصادی و اجتماعی قدم برمی‌دارد، می تواند یک موقعیت بی نظیر باشد که بوسیله آن می تواند ره صدساله را یکشبه طی کنند.

    با توجه به اینکه از بزرگترین ویژگی‌های اکسپو، فراهم آوردن محیطی مسالمت آمیز و به دور از هرگونه مسایل سیاسی و حاشیه ای است در صددیم تا در طول 6 ماه برگزاری اکسپو ۲۰۲۰ دبی بدون تشریفات خاص سیاسی، ملاقات‌ها و نشست‌هایی معدنی را با بنگاه های معدنی در جهان با دستیابی به اهداف زیر برگزار ‌کنیم:

    1- تقویت روابط بین‌الملل در حوزه صنعت معدنکاری با هدف افزایش و ارتقا رشد تبادلات اقتصادی و بین‌المللی

    2- ایجاد رونق در اقتصاد معدنی در کشور

    3- ایجاد درآمد و ثروت برای کشور از طریق برقراری روابط تجاری جدید

    4- بازار سازی برای کالاهای معدنی دارای مزیت نسبی

    5- آشنایی جهانیان با ظرفیت های معدنی ایران ‌و سایر کشورها

    6- نمایش پتانسیلها و دستاوردهای معدنی کشور

    و در نهایت معرفی رویکردهای آتی کشور حول محور معدن و صنایع معدنی در این اکسپو

    هیات مدیره خانه معدن ایران ضمن تشکر از شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران و وزیر محترم صمت درصدد تنظیم نشستهای تخصصی با نمایندگان صنعت معدنکاری کشورهای معدن خیز دنیا برای معرفی پتانسیلهای معدنی خود در این بازه‌ زمانی (هفته معدن که در تاریخ 27 آذر ماه لغایت 4 دی ماه 1400 ) است تا بتواند نهایت خروجی را از این نمایشگاه برای اقتصاد معدنی ایران، از جنس رونق صادرات کالاهای معدنی داشته باشد.

    انتشار: کوروش جم

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=263939

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم