• امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
0

“رئیس جمهور ایران تاکید می‌کند: ارائه تسهیلات بانکی در زمینه‌های اشتغال، ازدواج و مسکن از اولویت‌های دولت است”

  • کد خبر : 340815
  • 22 دی 1402 - 14:49
“رئیس جمهور ایران تاکید می‌کند: ارائه تسهیلات بانکی در زمینه‌های اشتغال، ازدواج و مسکن از اولویت‌های دولت است”

وب‌سایت ریاست جمهوری: رئیس جمهور اظهار کرد که رفع مشکل بیکاری به تنهایی به اختصاص اعتبار و بودجه وابسته نیست. او تأکید دارد که لازم است به سیاست‌های اشتغالزا توجه شود و برنامه‌های فعال‌سازی در حوزه‌های مانند اقتصاد کشاورزی، اقتصاد دریا، اقتصاد دیجیتال، و نیز حوزه‌های اقتصادی مانند مسکن را ترویج کنیم. این برنامه‌ها با […]

  • وب‌سایت ریاست جمهوری: رئیس جمهور اظهار کرد که رفع مشکل بیکاری به تنهایی به اختصاص اعتبار و بودجه وابسته نیست. او تأکید دارد که لازم است به سیاست‌های اشتغالزا توجه شود و برنامه‌های فعال‌سازی در حوزه‌های مانند اقتصاد کشاورزی، اقتصاد دریا، اقتصاد دیجیتال، و نیز حوزه‌های اقتصادی مانند مسکن را ترویج کنیم. این برنامه‌ها با هدف ایجاد جهش در ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری اجرا می‌شوند.

    سیدابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی اشتغال امروز صبح، اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری را به‌عنوان یکی از موضوعات اساسی دولت و جامعه مطرح کرد. وی، علاوه بر تقدیر از تدابیر موفق در کاهش نرخ بیکاری، بیان کرد که حل مسئله اشتغال فقط به اعتبارات و بودجه وابسته نیست. او تأکید داشت که توجه به سیاست‌های اشتغالزا و راهکارهای فعال‌سازی در حوزه‌های اقتصاد کشاورزی، اقتصاد دریا، اقتصاد دیجیتال و عوامل اقتصادی مهم مانند مسکن، با هدف جلب سرمایه و ایجاد اشتغال، بسیار اهمیت دارد.

    رئیس جمهور همچنین از وزارت آموزش و پرورش خواسته است که نقش مهارت‌آموزی، به‌ویژه در هنرستان‌ها، را در زمینه ایجاد اشتغال تقویت کند و مشکلات این نهادهای آموزشی را بررسی کند. به‌طور خاص، توسعه هنرستان‌ها و تقویت آن‌ها برای تربیت نیروهای مهارتی به‌عنوان راهکاری جدی برای ایجاد اشتغال مطرح شده است.

    حل مسئله اشتغال فارغ‌التحصیلان نیز به‌عنوان یکی از اولویت‌ها مطرح شده و از دبیرخانه شورای عالی اشتغال خواسته شده است که راهکارهای موثر در این زمینه را تدوین کند.

    سیدابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی اشتغال به مسائل مختلف اشتغالزایی پرداخت. او تأکید داشت که توجه به کسب و کارهای خانگی، خرد و صنایع دستی با ایجاد بازار عرضه و اخذ تسهیلات می‌تواند در اشتغالزایی تأثیرگذار باشد. افزایش نرخ مشارکت به‌عنوان یک هدف مهم تلقی شده و بررسی راهکارهای افزایش اشتغال در زنان نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. توسعه فعالیت سامانه بازار کار با هدف پیوند شاغلین، افراد جویای کار و کارفرمایان نیز به‌عنوان یکی دیگر از اقدامات مهم مطرح شده است. همچنین اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌های مختلف درباره اقدامات انجام شده در زمینه اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری تأکید شده و لزوم تعریف برنامه‌ها و طرح‌های اشتغالزایی برای استان‌های با نرخ بیکاری بالا نیز مورد تأکید قرار گرفت.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=340815

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم