• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
2

دیدنی‌های کشور عمان کدام است؟

  • کد خبر : 308187
  • 30 آبان 1401 - 22:55
دیدنی‌های کشور عمان کدام است؟

فهرست محتوا دیدنی‌های کشور عمان کدام است؟ کشور عمان در جنوب تنگه هرمز واقع شده است و کمی بیش از 5 میلیون نفر جمعیت دارد. این کشور با یمن، امارات متحده عربی و عربستان سعودی دارای مرز خاکی است. چندین سال بوده که دولت عمان روی صنعت گردشگری و هتلداری در این کشور سرمایه‌گذاری کرده […]

فهرست محتوا

  • دیدنی‌های کشور عمان کدام است؟

    کشور عمان در جنوب تنگه هرمز واقع شده است و کمی بیش از 5 میلیون نفر جمعیت دارد. این کشور با یمن، امارات متحده عربی و عربستان سعودی دارای مرز خاکی است. چندین سال بوده که دولت عمان روی صنعت گردشگری و هتلداری در این کشور سرمایه‌گذاری کرده و به‌مرور توانسته است، جایگاهی برای خود در این زمینه پیدا کند. در این مطلب قصد داریم نگاهی به دیدنی‌های کشور عمان بیندازیم و شما را تا حدودی با برخی از جاذبه‌های گردشگری این کشور حاشیه خلیج‌فارس آشنا کنیم.

    چنانچه قصد خرید بلیط هواپیما برای انواع پرواز خارجی و همین‌طور پرواز تهران مسقط را دارید، می‌توانید از اپلیکیشن اسنپ تریپ کمک بگیرید. در این اپلیکیشن بهترین گزینه‌ها برای شما به نمایش در خواهند آمد تا سفر شما راحت‌تر و ارزان‌تر شود.

    جزیره مصیره

    جزیره مصیره، یک منطقه خاص و جذاب برای گردشگران است. این جزیره از شهر‌های کوچک تشکیل شده و مردمان کمی در آن ساکن هستند. شما می‌توانید برای دیدن مناطق کشف نشده و بکر به این جزیره سفر کنید. تفریحاتی مثل شنا، مشاهده کشتی‌های قدیمی و ازکارافتاده و تماشای تخم‌گذاری لاک‌پشت‌ها از موارد دیدنی در جزیره زیبای مصیره هستند.

    شهر بهلا

    از دیگر جاذبه‌های تماشایی کشور عمان، باید به شهر بهلا اشاره کرد. بهلا یک آبادی زیبا در بیابان‌های عمان بوده که سال‌ها است به‌عنوان منطقه‌ای دیدنی میزبان مسافرانش بوده است. این شهر ۴۰ کیلومتر از نیزوا فاصله دارد و دارای قلعه‌های قدیمی و تماشایی است. جالب است بدانید شما می‌توانید دیواره‌های شهر را با حدود 12 کیلومتر طول در اطراف ساحل ببینید. چنانچه قصد خرید سوغاتی داشته باشید، می‌توانید از صنایع زیبای سفالگری این شهر بهره ببرید.

    برای سفر به عمان و لذت‌بردن از جاذبه‌های این منطقه می‌توانید بلیط پرواز تهران مسقط را از اپلیکیشن پرکاربرد اسنپ تهیه کنید. این اپلیکیشن می‌تواند به‌صرفه‌ترین بلیط پرواز‌های مختلف را به شما پیشنهاد دهد.

    صالالاه

    در جنوب کشور عمان منطقه صالالاه وجود دارد، این منطقه به شهر دوم مسقط معروف است. خانه سلطان قابوس پادشاه عمان در این شهر واقع شده است. هنگام بازدید از این شهر به قصر باشکوه قابوس بر می‌خورید و می‌توانید از معماری جذاب شهر هافا دیدن کنید. از سوغاتی‌های مشهور شهر صالالاه، کندر است که شما می‌توانید به‌عنوان سوغاتی آن را از بازار‌های هافا خریداری کنید.

    گودال بی‌ماه

    نام دیگر گودال بی‌ماه، هویه النجم است که جزء یکی از جذاب‌ترین مناطق عمان به شمار می‌رود. برخی افراد معتقد هستند این حفره به دلیل برخورد یک شهاب‌سنگ به زمین ایجاد شده است. اما نظر دانشمندان این بوده که گودال بی‌ماه به دلیل رسوب لایه‌های سنگ آهکی ایجاد شده و تصویری فوق‌العاده در این منطقه به وجود آورده است. عمق این گودال به 20 متر می‌رسد و مملو از آب‌های شیرین و شفاف بوده که برای آب‌تنی مناسب هستند.

    با اپلیکیشن اسنپ تریپ در هر زمان که بخواهید، امکان رزرو بلیط هواپیما، قطار، اتوبوس و همچنین رزرو هتل فراهم است. فراموش نکنید که با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید کد تخفیف دریافت کنید و هزینه‌های سفر خود را کاهش دهید.

     

    رأس الجینز

    در شرق عمان یک منطقه دیدنی به نام رأس الجینز وجود دارد. این منطقه به نگهداری گونه‌ای از لاک‌پشت‌های در حال انقراض اختصاص‌داده‌شده است. هرساله لاک‌پشت‌های سبز از آب‌های گرمسیری به سمت رأس الجینز می‌آیند و در آن منطقه تخم‌گذاری می‌کنند. ماه سپتامبر تخم‌گذاری لاک‌پشت‌ها شروع می‌شود و تا ماه مارس ادامه دارد. چنانچه بین ماه‌های می تا اکتبر به آن منطقه بروید، لاک‌پشت‌های کوچک را می‌بینید که برای رسیدن به اقیانوس هند به سمت دریا در حرکت هستند.

    وادی بنی خالد

    از معروف‌ترین و زیباترین وادی‌های عمان، وادی بنی خالد است که در 200 کیلومتری شهر مسقط قرار دارد. این وادی مانند یک رودخانه در جریان است. محلی‌ها تعطیلات آخر هفته خود را در این وادی می‌گذرانند و از جذابیت‎‌های آن لذت می‌برند.

    با اسنپ تریپ می‌توانید بلیط هر نوع پرواز خارجی و داخلی را رزرو کنید. با این اپلیکیشن امکان اعلام کنسلی بلیط و استرداد وجه نیز برای شما میسر است.

    وادی شاب

    وادی شاب از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری عمان است. برای رفتن به وادی شاب، باید آمادگی بدنی بالایی داشت. زیرا در طول مسیر از تپه‌ها و صخره‌های بلند باید بگذرید و برای رفتن به انتهای وادی نیز باید شنا کنید. اما به سختی‌اش می‌ارزد، زیرا در انتها به یکی از زیباترین وادی‌های عمان می‌رسید. برای رفتن به وادی شاب باید با خود لوازمی چون حوله، مایو، کفش ضد آب و غیره ببرید. البته گردشگرانی که اهل کوه‌نوردی نیستند هم می‌توانند از فضای زیبای آن لذت ببرند.

    دیدنی‌های کشور عمان کدام است؟

    جبل اخدار

    کوه معروف به کوه سبز یا جبل اخدار یا جبل الاخضر برخلاف نامش چندان سبز نیست و از سنگ آهک تشکیل شده است. آب‌وهوای مطبوع این ناحیه شرایط را برای کشاورزی مهیا کرده و باعث ایجاد باغ‌های مرکبات در کشور عمان شده است.

    فراموش نکنید که آسان‌ترین، بهترین و به‌صرفه‌ترین راه خرید بلیط پرواز خارجی از طریق اسنپ تریپ است. می‌توانید با مراجعه به این اپلیکیشن، از بین شرکت‌های هوایی و ایرلاین‌های مختلف، مناسب‌ترین بلیط را خریداری کنید.

    جبل شمس

    از بلندترین کوه‌های عمان، می‌توان به کوه شمس یا کوه آفتاب اشاره کرد که در شهر حمرا واقع شده است. علت شهرت این کوه زیبا، دره غول است؛ دره‌ای که زیبایی مسحورکننده‌ای دارد. شما می‌توانید از بالای کوه به تماشای این دره بپردازید و چشم‌اندازی بسیار دیدنی را در برابر خود ببینید.

    مجلس الجن

    مجلس الجن به‌عنوان بزرگ‌ترین غار روی زمین شناخته می‌شود. این غار در ارتفاع 1380 متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته است و در حدود 11 برابر زمین فوتبال مساحت دارد. سه حفره در بخش بالایی غار قرار دارد که تنها راه دسترسی به این غار هستند. این حفره‌ها به دلیل بارش باران روی سنگ‎‌های آهکی شکل‌گرفته‌اند و از طریق آن‌ها باریکه‌ای از نور به درون غار هدایت می‌شود. عمانی‌ها اعتقاد دارند که اجنه در این غار زندگی می‌کنند؛ علت نام‌گذاری آن نیز به همین دلیل است.

    جمع‌بندی

    بسیاری از افراد تصور می‌کنند کشور عمان دارای جاذبه‌های گردشگری زیادی نیست. اما در واقع، دیدنی‌های زیادی مانند جزیره مصیره، گودال بی‌ماه، جبل شمس، مجلس الجن و … در عمان وجود دارند که می‌توانند گردشگران زیادی را به خود جذب کنند. چنانچه به فکر سفر به عمان هستید، فراموش نکنید که از طریق اسنپ تریپ می‌توانید بلیط پرواز تهران مسقط را تهیه کنید. از مزایای این اپلیکیشن می‌توان به پشتیبانی 24 ساعته، ارائه کد‌های تخفیف و بلیط‌های ارزان مانند بلیط‌های لحظه آخری و چارتری اشاره کرد.

    منبع

    https://www.touropia.com/best-places-to-visit-in-oman/

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=308187

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم