• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

دکتر وحدت در نشست خبری با اصحاب رسانه:ماموریت اصلی صندوق نوآوری و شکوفایی، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان دانش و توسعه فناوری در کشور می باشد

  • کد خبر : 34360
  • 26 آذر 1398 - 1:46
دکتر وحدت در نشست خبری با اصحاب رسانه:ماموریت اصلی صندوق نوآوری و شکوفایی، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان دانش و توسعه فناوری در کشور می باشد

رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: ما با همکاری ۱۲ بانک بیش از ۳ برابر منابع اهرمی شده، تسهیلات اعطا کرده‌ایم، ضمن آنکه با پرداخت ۲۶۷ میلیارد تومان تسهیلات به ۱۸ صندوق پژوهش و فناوری زمینه فعالیت گسترده این صندوق‌ها در سراسر کشور فراهم شده است.

  • 9

    رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: ما با همکاری ۱۲ بانک بیش از ۳ برابر منابع اهرمی شده، تسهیلات اعطا کرده‌ایم، ضمن آنکه با پرداخت ۲۶۷ میلیارد تومان تسهیلات به ۱۸ صندوق پژوهش و فناوری زمینه فعالیت گسترده این صندوق‌ها در سراسر کشور فراهم شده است.


    به گزارش خبرنگار اقتصادی و فناوری پول بانک، نشست خبری دکتر علی وحدت رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی، بعد از ظهر امروز دوشنبه 25 آذر ماه 98، با حضور جمعی از اصحاب رسانه، در سالن جلسات ساختمان صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.

    دکتر علی وحدت، رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی

    دکتر علی وحدت، رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی، در ابتدای این نشست خبری گفت: ماموریت اصلی صندوق نوآوری و شکوفایی، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان دانش و توسعه فناوری در کشور می باشد.

    وی افزود: خدمات صندوق از آبان ماه سال گذشته تا آبان ماه سال جاری، ۶۸۲ فقره به مبلغ ۱۵۵۵ میلیارد تومان قرارداد منعقد شده و ۱۴۲۶ میلیارد تومان پرداخت شده است.

    رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی، با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا آبان ماه امسال، ۱۲۴۳ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است، بیان داشت: بیش از ۱.۵ برابر بیشتر از عملکرد صندوق در گذشته، تسهیلات پرداخت شده است.

    دکتر وحدت ادامه داد: ما با همکاری ۱۲ بانک بیش از ۳ برابر منابع اهرمی شده، تسهیلات اعطا کرده‌ایم، ضمن آنکه با پرداخت ۲۶۷ میلیارد تومان تسهیلات به ۱۸ صندوق پژوهش و فناوری زمینه فعالیت گسترده این صندوق‌ها در سراسر کشور فراهم شده است.

    وی عنوان کرد: توسعه صندوق‌های پژوهش و فناوری، موجب حذف صف شرکت‌های دانش‌بنیان در صندوق نوآوری و شکوفایی برای دریافت تسهیلات شده‌اند.

    رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی، در ادامه از صدور تعداد ۳۵۱ فقره ضمانت ‌نامه به مبلغ ۷۲۰ میلیارد تومان در یک سال اخیر خبر داد و گفت: این میزان بیش از ۱۸ برابر کل عملکرد گذشته صندوق است.

    دکتر وحدت، همچنین به میزان معوقات این صندوق اشاره کرد و اظهار داشت: شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌های پویا و زنده هستند و با اعمال فرایندهای نظارتی میزان معوقات این شرکت‌ها به صندوق نوآوری از ۱.۵ درصد رشد در پرداخت معوقات به ۸ درصد رشد در این زمینه افزایش یافته است.

    وی عنوان کرد: بازپرداخت معوقات از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان معادل ۲۳۱ میلیارد تومان است.

    رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی، با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری در این صندوق به صورت مستقیم است، ادامه داد: از آبان ماه سال گذشته تا آبان ماه سال جاری، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری مشترک از طریق “هم‌سرمایه‌گذاری ” و صندوق‌های VC صورت گرفته است.

    دکتر وحدت افزود: در حال حاضر بیش از ۸۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذار مشترک از روش هم سرمایه‌گذاری رخ داده و این میزان تا پایان سال جاری رشد جدی خواهد داشت.

    وی با اشاره به ایجاد کارگروهی برای صندوق‌های پژوهش و فناوری، گفت: ریاست این کارگروه بر عهده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دبیرخانه آن در صندوق نوآوری و شکوفایی مستقر است.

    رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: با همکاری دکتر غلامی، وزیر علوم جلسات این کارگروه برگزار می‌شود و آیین‌نامه‌های صندوق‌های پژوهش و فناوری نیز بازنگری شده است.

    دکتر وحدت، ارزیابی عملکرد صندوق‌های پژوهش و فناوری را از دیگر اقدامات این دبیرخانه نام برد و خاطر نشان کرد: تاکنون ۳۸ صندوق پژوهش و فناوری دارای مجوز هستند که از این تعداد ۱۸ صندوق توانسته‌اند از تسهیلات صندوق نوآوری استفاده کنند و ۴ شرکت نیز لغو مجوز شدند.

    وی بیان داشت: حمایت از پارک‌های علم و فناوری، حمایت از شتابدهنده‌ها و مراکز و کارخانه‌های نوآوری، حمایت از توسعه کسب و کارهای مبتنی بر فناوری و نوآوری، از دیگر بسته‌های ویژه حمایت مجتمع شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان می باشد.

    رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی، پیرامون ادعای برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره خرید ساختمان از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی با پول این صندوق، گفت: شاید این ادعا به دلیل ضعف ما در اطلاع‌رسانی بوده است؛ چرا که تا کنون ما شدیدا به دنبال انجام ماموریت‌های صندوق بودیم.

    دکتر وحدت، با تاکید بر اینکه اطلاعاتی که در نشست مجلس ارائه شد، به‌ روز نبوده است، خاطر نشان کرد: در این جلسه از ما نیز دعوت نشده بود؛ ولی باید گفته شود که صندوق هیچ ساختمانی را خریداری نکرده است و ساختمان‌های خریداری شده برای تامین فضای شرکت‌های دانش‌بنیان بوده است.

    وی با اشاره به قطع اینترنت در ماه گذشته از این رویداد با عنوان اتفاق تلخ برای شرکت‌های دانش‌بنیان یاد کرد و بیان داشت: بخش مهمی از فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان به‌ویژه شرکت‌هایی که در حوزه خدمات فعال هستند، بر اساس اینترنت است.

    رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی، با بیان اینکه در سال‌های اخیر از سوی دولت زیرساخت‌های اینترنت ایجاد شده است، خاطر نشان کرد: باید زیر ساخت‌هایی فراهم شود تا در چنین شرایطی این شرکت‌ها دچار خسران نشوند.

    دکتر وحدت، به میزان اعتبارات صندوق نوآوری در لایحه بودجه ۹۹ اشاره کرد و گفت: زمانی که قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در سال ۸۹ تدوین می‌شد، اعتبارات اولیه این صندوق ۳ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که بر اساس دلایل موجه و غیر موجه همه این اعتبارات محقق نشده است.

    وی با بیان اینکه از این میزان، ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان محقق شده است، تصریح کرد: این در حالی است که کشور با مساله فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار مواجه است و سرمایه‌گذاری بر روی این شرکت‌ ها موجب اشتغال دانش‌آموختگان خواهد شد.

     

    رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، در پایان سخنان خود، با اشاره به طرح‌های مورد حمایت این صندوق اظهار داشت: در حال حاضر بیشترین میزان تسهیلات این صندوق در رتبه اول به حوزه ICT و پس از آن به تجهیزات پزشکی اختصاص یافته است.
    خبرنگار: کوروش جم

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=34360

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم