• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
4

دکتر نوذرپور در نشست خبری تشریح و تبیین مهمترین اقدامات شهرداری منطقه در سال 97: تمهیدی برای پاسخگویی به نیاز ساکنان فعلی و آیندگان انجام نشده است

  • کد خبر : 6607
  • 21 فروردین 1397 - 0:36
دکتر نوذرپور در نشست خبری تشریح و تبیین مهمترین اقدامات شهرداری منطقه در سال 97: تمهیدی برای پاسخگویی به نیاز ساکنان فعلی و آیندگان انجام نشده است

شهردار منطقه 22 تهران گفت: شورای شهرسازی اعلام کرد که طرح تفضیلی منطقه ٢٢ در ظرف سه ماه تهیه و نهایی شود؛ اما بعد از چند سال هنوز این اتفاق نیفتاده است.

  • به گزارش خبرنگار حوزه عمومی پول بانک، نشست خبری دکتر علی نوذرپور، شهردار منطقه 22 تهران، پیرامون تشریح و تبیین مهمترین اقدامات شهرداری منطقه در سال 97، ظهر امروز دوشنبه 20 فروردین ماه 97، در سالن جلسات ساختمان شهرداری منطقه 22 تهران برگزار شد.

    دکتر علی نوذرپور، شهردار منطقه 22 تهران

    دکتر علی نوذرپور، در ابتدای این نشست خبری گفت: در منطقه ٢٢ شهر تهران، چند مسئله جدی در ابتدا کار وجود داشت که به آن ورود پیدا کردیم. این مسائل جزو چالش های اساسی تلقی می شود  و مهم ترین آن انضباط در حوزه ساخت و ساز است.

    وی ادامه داد: در گذشته  بیان شده بود که منطقه ٢٢ کارکردهایی مشخص باید داشته باشد که این کارکردها تغییر پیدا کرد .نقش و کارکرد اصلی آن ایجاد فضای تفرجگاهی و تفریحی برای شهروندان تهران بود که  این نقش در آینده به مرور ایام کمتر مورد توجه قرار گرفته و بارگذاری های جمعیتی خارج از توان فیزیکی منطقه صورت گرفته است.

    شهردار منطقه 22 تهران، افزود: در طرح جامع تهران جمع بندی این بود که ٣۵٠هزار نفر در افق طرح در منطقه ٢٢ ساکن شوند.در طرح تفضیلی این بحث جمعیتی تجدید نظر شد وبه ۵٠٠ هزار نفر رسید و باز در این مورد اختلاف نظر است.

    دکتر نوذرپور، درباره صدور پروانه‌ها در این منطقه اظهار داشت: بررسی های انجام شده  در سال گذشته در خصوص برنامه ها و پروانه ساخت نشان می دهد که جمعیت۵٢٠ هزار نفری را گذارنده ایم و با پروانه های ساخت سقف جمعیتی مشخص شده است  هرچند بعد از آن ادامه خواهد داشت زیرا نمی توان پروانه ساخت صادر نکرد. این یک بارگذاری است که  بیشتر از سقف طرح تفضیلی و جامع شکل گرفته است.

    وی بیان کرد: شورای شهرسازی در سال ٩٣ برخی از مصوبات طرح تفضیلی که به مدیریت منطقه اجازه میداد پروانه  برای بناهای بلندمرتبه صادر کند  متوقف کرد.

    شهردار منطقه 22 تهران، توضیح داد: شورای شهرسازی اعلام کرد که طرح تفضیلی منطقه ٢٢ در ظرف سه ماه تهیه و نهایی شود؛ اما بعد از چند سال هنوز این اتفاق نیفتاده است. این یک بحث جدی در مدیریت شهری است که  جزو مسائل جدی  مدیریت شهری منطقه ٢٢ تهران است.

    دکتر نوذرپور، با بیان این مطلب که تمهیدی برای پاسخگویی به نیاز ساکنان فعلی و آیندگان انجام نشده است، افزود: باید به فضاهای عمومی نظم و انضباط بدهیم  و همچنین فضاهای رها شده را با طراحی تبدیل به فضاهای عمومی شهری کنیم.

    وی با بیان اینکه قریب به ١۴هزار دانش آموز از منطقه ٢٢ به سایر مناطق برای تحصیل می روند و بار بزرگ حمل و نقلی ایجاد می کند گگفت :قریب به ٧٠ مدرسه باید برای جمعیت کنونی ساخته شود. سعی داریم زمین هایی که کاربری آموزشی دارد در اختیار آموزش و پرورش قرار دهیم تا در این خصوص تعیین تکلیف شود و با همکاری بخش خصوصی و خیرین مدرسه ساز آن ها را به مدرسه تبدیل کنیم.

    شهردار منطقه 22 تهران، با بیان اینکه بر اساس سرشماری سال 95، 176 هزار و 400 نفر در منطقه 22 سکونت می‌کنند، گفت: بارگذاری این منطقه برای 520 هزار نفر در نظر گرفته شده که بالتبع این موضوع مسائل اجتماعی و فرهنگی را به دنبال دارد به همین منظور جلساتی را با آموزش و پرورش برگزار کردیم و قرار شد زمین‌هایی که کاربردی هستند را در اختیار آنها قرار دهیم تا با همکاری دولت یا بخش خصوصی به مدرسه تبدیل شود.

    دکتر نوذرپور، با بیان اینکه منطقه 22 در سایر سرانه‌ها نیز با کمبود و کسری مواجه است، گفت: مجتمع‌ها و ساختمان‌های بلند مرتبه و مجموعه‌های انبوهی در حال شکلگیری است که اگر سرانه مورد نیاز را تامین نکنند اخذ گواهی پایان ساختمان برای آنها صادر نمی‌شود مخصوصا اگر بیش از 200 واحد مسکونی و تحت عنوان شهرک قرار به ساخت و ساز باشد. بنابر قانون آموزش و پرورش باید در این مناطق مدرسه ساخته و تحویل دهد.

    وی با بیان اینکه در منطقه 22 سایر بخشها هم دچار تاخر و کندی هستند، به مساله حمل و نقل عمومی اشاره و افزود: 6 هزار هکتار مساحت منطقه 22 است که این موضوع رفت و آمد را برای ساکنین از منطقه تا مرکز شهر دشوار می‌کند آنها نمی‌توانند به صورت مرتب با وسایل شخصی خود جابجا شوند و باید از حمل و نقل عمومی استفاده کنند اما در منطقه 22 سیستم ریلی وجود دارد و نه اتوبوس‌رانی پاسخگو است به همین منظور در حال تدوین طرح ساماندهی ریلی برای این منطقه هستیم تا مترو نیز به این منطقه بیاید.

    شهردار منطقه 22 تهران، یکی دیگر از معضلات این منطقه را پسماند اعلام کرد و گفت: در حوزه پسماند نیز مثل بقیه مناطق تهران با مشکلات جدی روبرو هستیم در کلان شهرها 16 درصد زباله‌ها به صورت تفکیکی از مبدا تحویل ماموران می‌شود این در حالی است که بر اساس آمار در تهران سه درصد به صورت پاک تحویل داده می‌شود به همین منظور تمهیداتی در منطقه 22 اندیشیده شد و بنابر آن گذاشته شد که طرح تفکیک از مبدا به صورت پایلوت در منطقه 22 آغاز شود و در مقابل آن شهرداری نیز خانه شهروندانی که این اقدام را انجام می‌دهند در مقابل زلزله و حریق بیمه کند.

    دکتر نوذرپور، با اشاره به حوزه ایمنی در منطقه 22 بیان داشت: این منطقه دارای یک فضای گسترده است و این قابلیت را دارد تا طرح‌های مدیریت بحران را در آن اجرا کنیم به همین دلیل تصمیم بر آن شد تا اولین پارک آموزش زلزله در منطقه 22 احداث شود. در سال جاری این پارک احداث و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و سایر شهروندان تهرانی می‌توانند از آن استفاده کنند.

    وی ادامه داد: همچنین در حوزه ایمن‌سازی ساختمان‌ها تدوین شناسنامه ایمنی در دستور کار قرار گرفت که پس از تهیه شناسنامه اقدام به رفع عیوب ساختمان‌ها خواهیم کرد تا مشکلی همانند ساختمان پلاسکو به وجود نیاید.

    وی همچنین گفت: در حوزه اجتماعی نیز طرح خیابان محلی برای زندگی را اجرا کردیم و قرار بر آن شد تا هر هفته یک خیابان و محله بسته شود و آن را به بازی خانواده‌ها به همراه والدین اختصاص دهیم تا در واقع مردم بدانند خیابان‌ها صرفا محلی برای تردد نیستند و می‌توانند محلی برای شکل‌گیری روابط اجتماعی نیز باشند.

    شهردار منطقه 22 تهران، با بیان اینکه رشد جمعیت در منطقه 22، 6/3 درصد تخمین زده شده است، گفت: اینکه چه مدت طول می‌کشد تا جمعیت جذب منطقه 22 شود نیازمند تحلیل و بررسی است اما این به این معنی نیست که صدور پروانه‌ها در منطقه 22 متوقف خواهد شد. البته ما باید برای تعهداتی که ایجاد کرده‌ایم پاسخگو باشیم تهران به صورت کلان 52 هزار میلیارد بدهی دارد که 500 میلیارد تومان آن متعلق به منطقه 22 است که برخی از آنها مربوط به سال 89 و 92 می‌شود و بالتبع این موضوع در اولویت است اما نباید از مشارکت‌ها و بخش خصوصی صرف نظر کنیم ما تلاش می‌کنیم تا سرمایه‌گذاری‌های داخلی و بین‌المللی را دنبال و جذب کنیم. ظرفیت خوبی برای احداث پروژه‌های عمرانی وجود دارد اما این به این معنی نیست که باید حتما از منابع دولتی و یا شهرداری استفاده کنیم.

    دکتر نوذرپور، درباره وجود ساختمان‌های بلند مرتبه در منطقه 22 که منجربه آلودگی هوا می‌شود، گفت: منطقه 22 در مسیر باد غرب به شرق است و بالتبع هر مانعی می‌تواند در مسیر باد تاثیرگذار باشد اما تا به امروز هیچ کس به صورت علمی این مساله را ثابت نکرده که ساختمان‌های بلند مرتبه باعث آلودگی هوا می‌شوند در واقع این موضوع قابل بررسی است. این نکته حائز اهمیت است که برخی از ساختمان‌های منطقه 22 بلندی‌شان خارج از ظرفیت است و به 40 طبقه می‌رسند که برخی از آنها متعلق به سازمان‌های متفاوت است ما با آنها وارد مذاکره شدیم و قرار شد به جای ساختمان‌های 40 طبقه به آنها پهنه و امکانات دیگری بدهیم.

    شهردار منطقه 22 تهران، در پایان سخنان خود، درباره آلودگی دریاچه‌ای که در منطقه 22 واقع است، گفت: سیستم تصفیه و پالایش آب بر روی دریاچه وجود دارد و نشان می‌دهد که دریاچه فاقد هر گونه آلودگی است قبل‌تر بحث بو مطرح بود که بررسی‌ها نشان می‌داد این بو ربطی به دریاچه ندارد و به فاضلاب مربوط می‌شود زیرا فاضلاب برخی از برج‌ها به معابر هدایت می‌شدند این موضوع در دستور کار شرکت آب و فاضلاب قرار گرفت و از سال گذشته بهسازی آن آغاز شد.

    خبرنگار: فاطمه هاشمی

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=6607

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم