• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
3

دکتر نوحی در نشست خبری ششمین کنگره مشترک متخصصان قلب و عروق ایران: آمار دقیقی از تعداد جراحی‌های قلب در کشور در دسترس نیست/ سلول‌های بنیادی نقش تعیین کننده و مهمی را در آینده پزشکی کشور ایفا می ‌کنند

  • کد خبر : 5485
  • 02 اسفند 1396 - 20:20
دکتر نوحی در نشست خبری ششمین کنگره مشترک متخصصان قلب و عروق ایران: آمار دقیقی از تعداد جراحی‌های قلب در کشور در دسترس نیست/ سلول‌های بنیادی نقش تعیین کننده و مهمی را در آینده پزشکی کشور ایفا می ‌کنند

رئیس بیمارستان قلب شهید رجایی گفت: گردهمایی این انجمن‌ها در قالب یک همایش می ‌تواند از برگزاری سمینارهای مختلف جلوگیری نماید و باعث کاهش هزینه‌ها و اتلاف وقت شود

  • به گزارش خبرنگار پول بانک، نشست خبری ششمین کنگره مشترک متخصصان قلب و عروق ایران، بعد از ظهر امروز چهارشنبه 2 اسفند ماه 96، با حضور دکتر فریدون نوحی رئیس بیمارستان قلب شهید رجایی و رئیس انجمن قلب و عروق ایران و رئیس ششمین کنگره، اعضای کنگره و جمعی از اصحاب رسانه، در محل انجمن قلب و عروق ایران واقع در بیمارستان قلب شهید رجایی تهران برگزار شد.

    دکتر فریدون نوحی، رئیس بیمارستان قلب شهید رجایی، رئیس انجمن قلب و عروق ایران و رئیس ششمین کنگره مشترک متخصصان قلب و عروق ایران

    دکتر فریدون نوحی، در ابتدای این نشست خبری گفت: در کنگره امسال 10 انجمن از متخصصان قلب و عروق کشور حضور خواهند داشت.

    وی افزود: گردهمایی این انجمن‌ها در یک همایش می‌تواند از برگزاری سمینارهای مختلف جلوگیری به‌عمل آورد و باعث کاهش هزینه‌ها شود.

    رئیس ششمین کنگره مشترک قلب و عروق ایران اظهار داشت: در کنگره امسال بیش از 4 هزار نفر از متخصصان شرکت خواهند کرد و همچنین میهمان‌هایی از کشورهای آسیایی و اروپایی شرکت خواهند داشت و این همایش یکی از بزرگ‌ترین همایش‌های کشور به شمار می‌رود.

    دکتر نوحی ادامه داد: در کنگره امسال انجمن‌های بیهوشی، قلب، فیزیوتراپیست‌های فعال در زمینه قلب و عروق، انجمن نارسایی و سایر دیگر انجمن‌ها شرکت خواهند کرد که امیدواریم حاصل این همایش به پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی و درمان این بیماری‌ها کمک کنند.

    وی تصریح کرد: پیشرفت‌های قلبی در کشور ما به حدی است که پابه‌پای سایر کشورهای جهان در حال انجام درمان بیماری‌های قلبی و عروقی هستیم و ما بر اساس اولویت‌های کشور عمل می‌کنیم.

    رئیس بیمارستان قلب شهید رجایی، ادامه داد: مرگ و میر بیماران قلبی از نظر مقایسه با سایر کشورهای جهان نه تنها برابری نمی‌کند، بلکه در برخی از زمینه‌های بیماری‌های قلبی و عروقی درمان در کشور ما بهتر انجام شده و مرگ و میر از میانگین جهانی کمتر است.

    دکتر نوحی افزود: در همه جای جهان به این اندازه که متخصصان قلب و عروق ایران با انجام عمل‌های جراحی به حجم زیاد بیماران مواجه هستند، روبرو نبوده و این در حالی است که بهترین متخصصان قلب و عروق در جهان ایرانی هستند.

    وی بیان داشت: انجام کارهای پزشکی به‌خصوص درمان بیماری‌های قلب و عروق نیازمند تکنولوژی‌های پیشرفته است و اگر ما در برخی از زمینه‌های درمانی ورود نمی‌کنیم بر این باوریم که ابتدا باید تکنولوژی آن فراهم شود.

    رئیس ششمین کنگره مشترک قلب و عروق ایران، در خصوص کمبود تجهیزات پزشکی در زمینه درمان بیماری‌های قلبی و عروقی گفت: خوشبختانه تا این لحظه با مشکل جدی در زمینه تجهیزات پزشکی و تهیه اسپندهای قلبی مواجه نشده‌ایم اما باید توجه کنیم که بدهی بیمه‌ها و طلب مراکز تجهیزات پزشکی از بیمارستان‌ها ممکن است در آینده مشکلاتی را در این زمینه ایجاد کند.

    دکتر نوحی افزود: برخی از شرکت‌های تجهیزات پزشکی اعلام کرده‌اند که بیش از 3 هزار میلیارد تومان از مراکز درمانی طلب دارند.

    وی در خصوص آمار جراحی قلب در کشورمان، بیان داشت: آمار دقیقی از تعداد جراحی‌های قلب در کشور در دسترس نیست اما حدوداً سالانه 60 الی 70 هزار جراحی قلب در کشور انجام می‌شود که از این تعداد 6 هزار عمل در مرکز درمانی قلب شهید رجایی صورت می‌گیرد.

    رئیس انجمن قلب و عروق ایران ادامه داد: خوشبختانه با پیشرفت‌هایی که در زمینه درمان بیماری‌های قلب و عروق صورت گرفته است، تعداد عمل‌های باز بسیار کاهش یافته و اکثر عمل‌ها به صورت بسته و از طریق پوست انجام می‌شود.

    دکتر نوحی گفت: متخصصان گروه داخلی قلب و متخصصان بیماری‌های قلب کودکان و سایر گروه‌های پزشکی در پیشرفت این روش‌های درمان نقش به‌سزایی داشته‌اند و اگر آنها نبودند نمی‌توانستیم به‌آسانی پاسخگوی این حجم از بیماران باشیم.

    وی افزود: در سال بیش از 60 الی 70 هزار آنژیوپلاستی در مراکز درمانی کشور انجام می‌شود و ضایعات و سوراخ‌هایی که برای درمان بیماری‌های قلبی به وجود آمده از طریق پوست ترمیم می‌شوند.

    رئیس بیمارستان قلب شهید رجایی، در خصوص وضعیت پیوند قلب در کشور توضیح داد: خوشبختانه در حال حاضر جراحیهای قلب در کشور به صورت معمول انجام شده اما باید توجه داشته باشیم این نوع جراحی نیازمند یک فرد دهنده و یک فرد گیرنده است که باید آنها از لحاظ تطابق خونی با یکدیگر یکسان باشند تا عمل با موفقیت انجام شود.

    دکتر نوحی خاطرنشان کرد: باید به این نکته توجه داشته باشیم که انتقال قلب آسیب‌دیده از شهرهای دیگر به پایتخت و یا سایر شهرهایی که نیازمند قلب هستند، بسیار پرهزینه است.

    وی ادامه داد: انجام پیوند قلب کودکان کار بسیار بزرگی بوده است که در مرکز قلب شهید رجایی صورت گرفته و در سال گذشته توانستیم حدود 30 پیوند قلب داشته باشیم که این موضوع نشان‌دهنده جایگاه خوب این بیمارستان در این زمینه است.

    رئیس ششمین کنگره مشترک قلب و عروق ایران، در خصوص اهمیت تولید تجهیزات و وسایل موردنیاز بیماران در داخل کشور، بیان داشت:‌ در این بحث باید به اولویت‌های کشور توجه شود. باید در نظر داشته باشیم که در مواقعی نیاز کشور به حدی نیست که در زمینه یک تکنولوژی پیشرفته گران‌قیمت سرمایه‌گذاری کنیم که در این مواقع تهیه این تجهیزات از خارج از کشور به‌صرفه‌تر است.

    دکتر نوحی گفت:‌ ما مخالف سرمایه‌گذاری در زمینه تجهیزات پزشکی نیستیم و معتقدیم محققان و مهندسان ما باید بیشتر به مباحث پزشکی نزدیک شوند تا تولید داخل رونق بگیرد و این ظرفیت را ایجاد کنیم که تجهیزات پزشکی در داخل کشور تولید شود و حتی بتوانیم در راستای ارزآوری برای کشور آنها را صادر کنیم.

    وی در خصوص مراجعه بیماران خارجی برای انجام عمل پیوند قلب در کشور ایران، اظهار داشت: بسیاری از کشورهای همسایه پیوند قلب انجام نمی‌دهند و یکی از کشورهای عربی برای اولین بار توانست در زمینه پیوند قلب فعالیت کند که آن هم با کمک یکی از متخصصان آمریکایی صورت گرفت.

    رئیس ششمین کنگره مشترک قلب و عروق ایران گفت: ما از نظر قانونی وقتی بیمارانی در کشور خودمان در انتظار پیوند قلب هستند، به خودمان اجازه نمی‌دهیم که بیماران سایر کشورها برای انجام عمل پیوند به ایران مراجعه کنند. هرچند که متقاضیان زیادی در این زمینه وجود دارد.

    دکتر نوحی افزود: اولویت پیوند قلب بیماران داخل کشور هستند و در برخی از مناطق دنیا هزینه انجام یک پیوند قلب حدود یک میلیارد تومان برآورد می‌شود که ما در کشور با مبلغی حدود 150 الی 200 میلیون تومان پیوند قلب را انجام می‌دهیم.

    وی پیرامون همکاری بیمارستان قلب شهید رجایی با مؤسسه رویان نیز اظهار داشت: خوشبختانه ما با مؤسسه ریان در زمینه سلول‌های بنیادی همکاری خوبی داریم اما در این زمینه باید محتاطانه عمل کرد و توقع زیادی برای بیماران ایجاد نکنیم.

    رئیس بیمارستان قلب شهید رجایی، در پایان سخنان خود گفت: سلول‌های بنیادی نقش تعیین کننده و مهمی را در آینده پزشکی کشور ایفا می‌کنند اما استفاده از این سلول‌ها در مرحله تحقیقات قرار دارد و باید بررسی‌های بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

    گفتنی است، ششمین کنگره مشترک قلب و عروق ایران، از 8 تا 11 اسفند ماه سالجاری، در سالن همایشهای بیمارستان قلب شهید رجایی تهران برگزار می شود.

    خبرنگار: فاطمه هاشمی دستگردی

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=5485

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم