• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

دکتر نظری در نشست خبری بررسی دستاوردهای کروز در داخلی‌ سازی قطعات خودرو: جایگاه کروز در صنعت قطعه سازی ایران قابل چشم پوشی نیست

  • کد خبر : 328712
  • 26 مرداد 1402 - 19:31
دکتر نظری در نشست خبری بررسی دستاوردهای کروز در داخلی‌ سازی قطعات خودرو: جایگاه کروز در صنعت قطعه سازی ایران قابل چشم پوشی نیست

پول بانک: طراحی واحد خودکفایی در شرکت کروز نشانه روحیه ضدانحصاری این شرکت است، چرا که سیاست کروز حمایت از واحدهای تولید قطعه است و تلاش می‌کند آنها را در زنجیره تولید قرار دهد.

  • مدیر واحد ارتباطات شرکت کروز گفت: قیمت گذاری دستوری و بدعت‌های اقتصادی به تمام صنعت خودروسازی لطمه وارد می‌کند که قطعه سازان و کروز نیز از این آسیب‌ها مصون نمی مانند.

    به گزارش خبرنگار خودرو خبرگزاری پول بانک، نشست خبری بررسی دستاوردهای کروز در داخلی‌ سازی قطعات خودرو در سال‌های 1401 و1402، صبح امروز چهارشنبه 25 مردادماه 1402، در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو، لوازم و مجموعه‌های خودرو تهران سال ۱۴۰۲، با حضور دکتر مجتبی نظری مدیر واحد ارتباطات شرکت کروز، امیر قریب مدیریت فروش کروز پلاس، حمید حسین زاده رئیس واحد تحقیق و نوآوری شرکت کروز، حامد نورافشار مدیر فروش ماد آریا، رضا کاشی کارشناس واحد قوای محرکه شرکت کروز، مهدی کاکه رئیس واحد خودکفایی شرکت کروز، سایر مدیران و کارشناسان واحدهای تولیدی کروز و جمعی از خبرنگاران تخصصی حوزه صنعت خودرو، در تالار اصفهان محل دائمی نمایشگاههای بین‌المللی تهران برگزار شد.

    دکتر مجتبی نظری، مدیر واحد ارتباطات شرکت کروز

    دکتر مجتبی نظری، مدیر واحد ارتباطات شرکت کروز، در ابتدای این نشست خبری گفت: قیمت گذاری دستوری و بدعت‌های اقتصادی به تمام صنعت خودروسازی لطمه وارد می‌کند که قطعه سازان و کروز نیز از این آسیب‌ها مصون نمی مانند.

    وی با تاکید بر اینکه، جایگاه کروز در صنعت قطعه سازی ایران قابل چشم پوشی نیست، گفت: کروز بالغ بر ۱۴ هزار نیروی مشغول به کار دارد که نمی‌توان از اهمیت این مجموعه در اشتغالزایی چشم پوشی کرد.

    مدیر واحد ارتباطات شرکت کروز، در همین رابطه اظهار داشت: کروز با سرعت خود را توسعه می‌دهد و اکنون با سه سایت قطعه تولید می‌کند و این شرکت قصد دارد در برنامه توسعه خود تا ۷۰ درصد قطعات خودرو را داخلی سازی کند.

    دکتر نظری، در رابطه با واحد خودکفایی افزود: در این نمایشگاه گوشه‌ای از دستاوردهای واحد خودکفایی در سال ۱۴۰۱ گزارش شده است؛ جلوگیری از خروج ۶ میلیون یورو و وارد کردن صدها کارگاه کوچک تولیدی به چرخه ارزش افروده و تامین قطعات تنها بخشی از ثمرات این واحد است که مورد توجه بازدید کنندگان، سیاستگذاران اقتصادی و صنعتی و… قرار گرفت.

    وی افزود: طراحی واحد خودکفایی در شرکت کروز نشانه روحیه ضدانحصاری این شرکت است، چرا که سیاست کروز حمایت از واحدهای تولید قطعه است و تلاش می‌کند آنها را در زنجیره تولید قرار دهد.

    مدیر واحد ارتباطات شرکت کروز، در پایان سخنان خود، پیرامون افت کیفیت قطعات خودرویی گفت: با رشد بدهی خودروسازان به قطعه سازان و قیمت گذاری دستوری، گاهی خودروسازان مجبور هستند برای کاهش هزینه تمام شده، قطعات را با کیفیت پایین‌تری سفارش دهند؛ اما خط قرمز کروز حفظ کیفیت است و برخی قطعات کروز استانداردهای اروپایی را نیز بدست آورده‌اند.

    امیر قریب، مدیریت فروش کروز پلاس

    امیر قریب، مدیریت فروش کروز پلاس، در ادامه این نشست خبری گفت: مصرف کننده نهایی تمایل دارد از قطعات اصلی استفاده کند و ما در کروز پلاس تامین کننده این نیاز مشتریان هستیم.

    وی در خصوص چالش‌های صنعت تولید قطعه گفت: کروز به عنوان تولید کننده، در تامین مواد اولیه با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند. تمام زنجیره مواد اولیه در داخل کشور تامین نمی‌شود و ما به واردات محصول نیاز داریم.

    مدیریت فروش کروز پلاس، در خصوص جایگاه صنعت قطعه‌سازی در صنعت کشور گفت: صنعت قطعه سازی یک صنعت فراگیر است که رشد و بقا آن می‌تواند مجموعه‌ای از دیگر صنایع را حفظ و احیا کند؛ نباید نگاهی نقطه‌ای به این صنعت داشت؛ بلکه باید آن را در مجموعه‌ای بزرگتر از صنایع و تامین کننده‌ها دانست.

    قریب، در پایان سخنان خود گفت: کروز پلاس از مجموعه‌های کروز است که ماموریت تامین قطعات خدمات پس از فروش را بر عهده دارد.

    حمید حسین زاده، رئیس واحد تحقیق و نوآوری شرکت کروز

    حمید حسین زاده، رئیس واحد تحقیق و نوآوری شرکت کروز، در ادامه این نشست خبری گفت: شرکت کروز در تولید ایربگ، مالتی مدیا و طراحی رادار نقطه کور پیشرفت‌های چشمگیری داشته است.

    وی در ادامه افزود: کروز موفق به ساخت مالتی مدیا سازگار با تلفن همراه سیستم اندروید و IOS شده است. همینطور رادارهای تشخیص نقطه کور خودروها نیز به مرحله قابل قبولی رسیده و به زودی وارد بازار خواهد شد.

    رئیس واحد تحقیق و نوآوری شرکت کروز، پیرامون ارتباط شرکت کروز با نخبگان دانشگاهی گفت: شرکت کروز با جامعه دانشگاهی دائم ارتباط دارد‌ و این ارتباط یک رابطه واقعی و سیستماتیک است. این شرکت با استفاده از ظرفیت اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های برتر ایران در پروژه‌های فناوری محور خود را پیش می‌برد.

    حسین زاده، در ادامه افزود: شرکت کروز با طراحی آزمایشگاه‌های تخصصی در زمینه باتری تعاملات خود با جامعه علمی را عمق بخشیده است.

    رئیس واحد تحقیق و نوآوری شرکت کروز، در پایان سخنان خود گفت: بر اساس ارزیابی کارشناسان و صاحب نظران، ورود شرکت کروز در ساخت انواع مولتی مدیا برای خودروهای داخلی همگام با تکنولوژی روز دنیا از خروج میلیون‌ها دلار ارز جلوگیری شد؛ امروزه این مولتی مدیاهای ساخت داخل جایگاه قابل قبولی در بازار پیدا کرده و نگاه بسیاری از مشتریان این سیستم‌ها را به تولیدات داخلی جلب کرده است.

    حامد نورافشار، مدیر فروش ماد آریا

    حامد نورافشار، مدیر فروش ماد آریا، در ادامه این نشست خبری گفت: شرکت ماد آریا تولید کننده صندلی خودور است‌.

    وی پیرامون اهمیت داخلی سازی صندلی خودرو گفت: صندلی خودرو از قطعات حساس است که رابطه مستقیم با میزان رضایتمندی و خشنودی مصرف کننده دارد. به همین دلیل خودروسازان با حساسیت زیادی با سازندگان صندلی وارد مذاکره می‌شوند و حتی برخی خودروسازان صندلی را وارد می‌کنند.

    مدیر فروش ماد آریا، یادآور شد: اما شرکت ماد آریا جسارت ورود به این عرصه را داشت و اکنون تولید کننده صندلی خودروهای دیگنیتی، فیدلیتی و… است.

    نورافشار، افزود: شرکت کروز پروژه‌های خود را در سطح استانداردهای جهانی انجام می‌دهد. برخلاف گذشته، امروزه صندلی‌های خودرو پیچیده شده‌اند و دارای موتور، ایربگ و گرمکن هستند که ساخت آن را پیچیده می‌کند. به همین دلیل ساخت این قطعه به دانش و مهارت بالایی نیازمند است.

    وی در خصوص ارزش داخلی سازی صندلی در قیمت خودرو گفت: سهم صندلی از قیمت خودرو ۴تا ۵ درصد است.

    مدیر فروش ماد آریا، در پایان سخنان خود گفت: شرکت ماد آریا از جمله قطعه سازان موفق است که توانسته محصولات در تراز استانداردهای جهانی تولید کنند؛ محصولات این شرکت در خودروهای گروه بهمن به کار گرفته می‌شود.

    رضا کاشی، کارشناس واحد قوای محرکه شرکت کروز

    رضا کاشی، کارشناس واحد قوای محرکه شرکت کروز، در ادامه این نشست خبری گفت: شرکت کروز در ساخت سنسورهای اکسیژن موفق بوده و این پروژه به مرحله تولید انبوه رسیده است.

    وی پیرامون پروژه‌های آینده کروز در بخش قوای محرکه گفت: پدال گاز برقی و دریچه گاز برقی و سوخت CNG در حال اجرا است.

    کارشناس واحد قوای محرکه شرکت کروز، در پایان سخنان خود گفت: ورود کروز به عرصه ساخت سنسورهای خودرویی مستلزم تکیه این مجموعه به دانش فنی نخبگان ایرانی است که این شرکت با تعامل دائمی با مراکز علمی و پژوهشی در این مهم موفقیت بدست آورده است و در این دوره از نمایشگاه قطعات خودرویی حاصل این تلاش‌ها در معرض دید کارشناسان قرار گرفت.

    مهدی کاکه، رئیس واحد خودکفایی شرکت کروز

    مهدی کاکه، رئیس واحد خودکفایی شرکت کروز، در ادامه این نشست خبری گفت: در سال ۱۳۹۱ واحد خودکفایی با هدف داخلی سازی قطعات خودرو ایجاد شد.

    وی پیرامون تعامل کروز با قطعه سازان کوچک گفت: هدف واحد خودکفایی شناسایی ظرفیت‌های تامین کننده‌ها است و این مجموعه با حداقل ۳۰۵ واحد تولیدی ارتباط دارد که حدود ۲۱ هزار نفر در این شرکت‌ها مشغول به کار هستند.

    رئیس واحد خودکفایی شرکت کروز افزود: واحد خودکفایی در واقع چرخ تولید این واحدهای کوچک را به گردش درآورده و مانع از افول این واحدهای تولیدی شده است.

    کاکه، در پایان سخنان خود گفت: واحد خودکفایی کروز تنها در سال ۱۴۰۱ باعث جلوگیری از خروج ۶ میلیون یورو ارز از کشور شده است؛ کروز با طراحی این واحد توانسته بالغ بر ۳۰۰ مجموعه کوچک تولید قطعات مرتبط با خودرو را در چرخه افزایش تولید قرار دهد.

    بنا به این گزارش، شرکت صنایع تولیدی کروز در سالن ۳۵ و در فضایی با مساحت دو هزار مترمربع، در هجدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو، لوازم و مجموعه‌های خودرو تهران سال ۱۴۰۲، حضور پیدا کرد و بالغ بر هزار قطعه خودرویی را در معرض دید علاقمندان این صنعت قرار داد.

    گفتنی است، هجدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو، لوازم و مجموعه‌های خودرو تهران سال ۱۴۰۲، از 22 تا 25 مرداد 1402، بعد از چهار روز فعالیت به کار خود در محل دائمی نمایشگاههای بین‌المللی تهران پایان داد.

    خبرنگار: کوروش جم

    تصاویر نشست خبری

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=328712

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم