• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

دکتر موسویان در نشست خبری یازدهمین سوگواره و چهارمین مسابقه بین المللی رسانه های دیجیتال مهر محرم: آمادگی مرکز برای حمایت از حوزه های مختلف کاربران در فضای مجازی

  • کد خبر : 11077
  • 25 شهریور 1397 - 2:00
دکتر موسویان در نشست خبری یازدهمین سوگواره و چهارمین مسابقه بین المللی رسانه های دیجیتال مهر محرم: آمادگی مرکز برای حمایت از حوزه های مختلف کاربران در فضای مجازی

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال گفت: باید محتواهای تولید شده در دوره های قبلی این سوگواره و مسابقه در دسترس عموم مردم قرار بگیرد و هدفگذاری ما هم این است که سوگواره مهر محرم جریان داشته باشد و هرگز متوقف نشود.

  • رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال گفت: باید محتواهای تولید شده در دوره های قبلی این سوگواره و مسابقه در دسترس عموم مردم قرار بگیرد و هدفگذاری ما هم این است که سوگواره مهر محرم جریان داشته باشد و هرگز متوقف نشود.

    به گزارش خبرنگار حوزه عمومی پول بانک٬ نشست خبری یازدهمین سوگواره و چهارمین مسابقه بین المللی رسانه های دیجیتال مهر محرم٬ صبح امروز شنبه ۲۴ شهریورماه ۹۷ ٬ با حضور دکتر سید مرتضی موسویان رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی مشاور وزیر ارشاد در امور فرهنگی و دینی، حجت الاسلام علی اصغر فضیلت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان٬ سید محمدناظم رضوی شهردار سمنان به عنوان میزبان آئین افتتاحیه و اختتامیه این رویداد فرهنگی٬ سید میثم قدس پور دبیر اجرایی سوگواره و مسابقه و جمعی از اصحاب رسانه٬ در  سالن جلسات مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال برگزار گردید.

    دکتر سید مرتضی موسویان٬ رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال

    دکتر سید مرتضی موسویان٬ در ابتدای این نشست خبری٬ با اشاره به نتایج ۱۰ سوگواره و ۳ مسابقه قبلی رسانه های دیجیتالی مهر محرم گفت: در این رویدادها آثار بسیار ارزشمندی که تحسین داوران حوزه های مختلف را به دنبال داشت، تولید شد.

    وی با اشاره به ماهیت ذاتی فضای مجازی یعنی انباشتگی محتوا، افزود: باید محتواهای تولید شده در دوره های قبلی این سوگواره و مسابقه در دسترس عموم مردم قرار بگیرد و هدفگذاری ما هم این است که سوگواره مهر محرم تا دوازدهمین دوره در سال آینده جریان داشته باشد و با برگزاری اختتامیه، این جریان متوقف نشود.

    رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال٬ مشارکت بین المللی را در مسابقه مهر محرم خوب توصیف کرد و گفت: برای ادامه مسیر، داوری مردمی بین آثار منتخب یازده سوگواره قبلی مهر محرم انجام می شود.

    دکتر موسویان٬ یادآور شد: یکی از موارد اساسی در غالب فضای مجازی، وجود بسته های کاربرمحور است که این مسئله در سوگواره یادشده هم باید مورد توجه باشد.

    وی همچنین آمادگی مرکز متبوعش را برای حمایت از حوزه های مختلف کاربران در فضای مجازی اعلام کرد و گفت: این مسئله منجر به ارتقای سواد رسانه‌ای می‌شود که در نوع خودش رشد GDP (ثروت ملی) را به دنبال دارد.

    رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال٬ با تاکید دوباره بر لزوم استمرار برنامه‌های این سوگواره در طول سال گفت: باید نسبت به حراست از حقوق مادی و معنوی پدیدآورندگان آثار در این سوگواره هوشیار باشیم.

    دکتر موسویان٬ در پایان سخنان خود٬ آمادگی مرکز متبوعش را برای در اختیار قراردادن زیرساختهای این مرکز به بخش خصوصی در صورت اعلام آمادگی آنها برای مشارکت در برگزاری سوگواره مهر محرم، اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۱۵۰۰ نفر جذب سامانه مربوطه شده اند که به عنوان داور از آنها استفاده خواهد شد و طبیعتاً منافع مادی هم به آنها تعلق می‌گیرد.

     

    حجت الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی٬ مشاور وزیر ارشاد در امور فرهنگی و دینی

    حجت الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی٬ در ادامه این نشست خبری گفت: برگزاری سوگواره‌هایی مانند مهر محرم٬ اظهار ارادت به ساحت اهل بیت می باشد.

    وی ابراز امیدواری کرد: این جرقه که چند سالی است زده شده، به جریان تاریخی تبدیل شود و در سالهای آینده شاهد دستاوردهای آن باشیم.

    حجت‌الاسلام ارباب سلیمانی٬ در ادامه گفت: سفارش پیامبر خاتم و درخواست ایشان از امتشان مودت به اهل‌بیت (ع) ایشان است و این مودت به معنی محبتی است که باید ابراز شود؛ بر همین اساس می‌توان گفت که این سوگواره در جهت عمل به همین موضوع برگزار می شود.

    حجت الاسلام علی اصغر فضیلت٬ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و رئیس ستاد برگزاری یازدهمین سوگواره و چهارمین مسابقه بین المللی رسانه های دیجیتال مهر محرم

    حجت الاسلام علی اصغر فضیلت٬ در ادامه این نشست خبری٬ با اشاره به پیشینه شکل گیری این سوگواره از سال ۸۷ در سمنان به عنوان سوگواره ملی عکس مهر محرم گفت: در سال ۹۳ با مشارکت مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد و اضافه شدن بخش های فیلم کوتاه و رسانه های دیجیتال، سوگواره به سد بین المللی ارتقا یافت.

    سید محمد ناظم رضوی٬ شهردار سمنان

    سید محمد ناظم رضوی٬ در ادامه این نشست خبری گفت: سوگواره یاد شده به عنوان یک رویداد فرهنگی جای خود را در تقویم رویدادهای استان سمنان باز کرده است.

    وی بر لزوم استفاده از تصاویر بکر گرفته شده از پذیرایی مردم سمنان از زوار بارگاه امام رضا (ع) در دهه کرامت و هفته ولایت، در سوگواره مهر محرم تاکید کرد و گفت: این مسئله می تواند در احیای جایگاه سمنان به عنوان «دارالمرحمه» موثر باشد.

    شهردار سمنان٬ در پایان سخنان خود گفت: امیدواریم در کنار این سوگواره فرصتی برای ارائه آثاری که نشان از میزبانی استان سمنان از زائران اما رضا(ع) دارد نیز، برگزار شود.

     

    سید میثم قدس پور٬ دبیر اجرایی یازدهمین سوگواره و چهارمین مسابقه بین المللی رسانه های دیجیتال مهر محرم

    سید میثم قدس پور٬ در ادامه این نشست خبری گفت: رشد و ارتقای فرهنگ عاشورایی در فضای مجازی و استفاده از ظرفیت های بالقوه مشتاقان وعلاقه مندان به فرهنگ و هنر عاشورایی، همگرایی و هم افزایی در تولید و نشر محتوای فرهنگی عاشورایی دیجیتال به ویژه در راه پیمایی اربعین، تحکیم پیوند این هنر و رسانه و گسترش و ترویج فرهنگ عاشورا٬ از جمله این اهداف می باشد.

    وی ادامه داد: سوگواری ملی مهر محرم با موضوعاتی از قبیل آئینه های عزاداری محرم برای ایران و جهان، مودت و برادری در فرهنگ حسینی با تاسی از سیره عباس ابن علی، نمادها و اشارت های عاشورا، نماز ظهر عاشورا، شیرخوارگان حسینی، خادمان حسینی و راه پیمایی اربعین و زوایای پیدا و پنهان رسانه ای از این سفر زیارتی در بخش هایی از قبیل هنرهای دیجیتال شامل فیلم کوتاه سه دقیقه ای، عکس، رسانه های برتر و نرم افزارها برگزار می شود.

    دبیر اجرایی چهارمین مسابقه بین المللی رسانه های دیجیتال مهر محرم٬ در پایان سخنان خود٬ با اعلام آغاز ثبت نام برای شرکت در این سوگواره از روز جاری و با مراجعه به سایت mehremoharram.ir و برگزاری محتوا به صورت آنلاین و برخط گفت: آخرین مهلت ارسال آثار ۳۰ آبان ۹۷ است و آئین نامه افتتاحیه و اختتامیه سوگواره هم در دهه فجر در مجتمع فرهنگی هنری کومش در سمنان برگزار می شود.

    خبرنگار: کوروش جم

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=11077

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم