بانک ملت در مراسمی سامانه فرابانک را معرفی کرد که امکان دریافت تسهیلات خرد به صورت غیرحضوری را فراهم میکند. در این مراسم، دکتر فرزین، نماینده بانک ملت، به اهمیت پرداخت تسهیلات خرد و قرضالحسنه در رضایت مردم از شبکه بانکی اشاره کرد. او بیان کرد که با استفاده از ابزارهای نوین و غیرحضوری، بانک مرکزی و شبکه بانکی توانستهاند تسهیلات خرد و قرضالحسنه را توسعه دهند و این امر نقش مهمی در رضایت مردم ایفا میکند.
دکتر فرزین افزود که نظام بانکی به دلیل تامین مالی کشور تحت فشار قرار دارد و تسهیلات خرد و قرضالحسنه باعث سنگین شدن وظیفه شبکه بانکی در حوزه اقتصاد میشود. اما تاکید او بر آن است که تسهیلات برای مردم در کمترین زمان و با بیشترین رضایت ارائه شود.
رئیسکل بانک مرکزی نیز اظهار داشت که استفاده از ابزارهای نوین فناورانه مانند سامانه جدید بانک ملت، که امکان دریافت خدمات بانکی به صورت غیرحضوری را فراهم میکند، میتواند گام مهمی در ارائه خدمات سریع و آسان به جامعه باشد و این خدمت باید در تمامی شبکه بانکی وسیع شود.
دکتر فرزین درباره بحث اعتبارسنجی در دریافت تسهیلات اظهار داشت که بانکها میتوانند با همکاری مشتریان و دریافت تضامین و اعتبارسنجی، به حداکثر امکان در این زمینه فعالیت کنند. او اشاره کرد که استفاده از ابزارهای الکترونیکی مانند سفته الکترونیک نیز میتواند به بانکها و مشتریان کمک کند و امیدوار است که استفاده از این ابزارها در تمام بانکها و مشتریان تسری پیدا کند.
رئیس کل بانک مرکزی نیز بیان کرد که سامانه فرابانک با امکان دریافت درخواست تسهیلات و اعتبارسنجی به صورت غیرحضوری، در افزایش رضایت مردم تأثیر مثبتی خواهد داشت و امیدوار است که این سامانه برای سایر بانکها نیز مورد استفاده قرار بگیرد.
وی با تقدیر از مدیران و کارکنان بانک ملت، بیان کرد که بانک ملت عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داده است. عواملی همچون NPL پایین (نسبت مطالبات به تسهیلات)، کفایت سرمایه بالا، سودآوری و رشد قابل قبول و شاخصهای عملکرد مالی مثبت بانک ملت نشان میدهد که این بانک تمام استانداردهای یک بانک خوب منطقهای و جهانی را دارا است.