• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

دکتر فرجود در نشست خبری حاشیه بیست و پنجمین الکامپ با اصحاب رسانه: شهرداری تهران از سال 1397 برنامه تهران هوشمندسازی را آغاز کرده است

  • کد خبر : 23949
  • 31 تیر 1398 - 18:46
دکتر فرجود در نشست خبری حاشیه بیست و پنجمین الکامپ با اصحاب رسانه: شهرداری تهران از سال 1397 برنامه تهران هوشمندسازی را آغاز کرده است

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) شهرداری تهران گفت: به طور قطع شهرداری تهران از انتقال نمایشگاه‌های پرحجم به شهر آفتاب استقبال می‌کند، اما این در حوزه فاوای شهرداری نیست. برگزاری نمایشگاه هایی مانند الکامپ در «شهرآفتاب» نیاز به برخی زیرساخت ها دارد.

  • مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) شهرداری تهران گفت: به طور قطع شهرداری تهران از انتقال نمایشگاه‌های پرحجم به شهر آفتاب استقبال می‌کند، اما این در حوزه فاوای شهرداری نیست. برگزاری نمایشگاه هایی مانند الکامپ در «شهرآفتاب» نیاز به برخی زیرساخت ها دارد.

    به گزارش خبرنگار اقتصادی – حوزه عمومی پول بانک، نشست خبری دکتر محمد فرجود مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) شهرداری تهران، در حاشیه بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ)، ظهر امروز 29 تیر ماه 98، با حضور جمعی از مدیران سازمان و اصحاب رسانه، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

    دکتر محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) شهرداری تهران
    دکتر محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) شهرداری تهران، در ابتدای این نشست خبری گفت: شهرداری تهران از سال 1397 برنامه تهران هوشمندسازی را آغاز کرده است، نگاه و هدف از اجرای این برنامه را حرکت منظم و رو به جلو برای هوشمندسازی تهران عنوان کرد.
    وی پروژه‌های شهرداری در حوزه هوشمندسازی را در 2 حوزه اینگونه تشریح کرد: اقداماتی درون شهرداری انجام شده تا شهر برمبنای داده و به صورت هوشمند اداره شود؛ مانند بسترها و زیرساخت هایی مثل زیرساخت های یکپارچه سازی پایگاه داده‌های شهرداری که درواقع مهم‌ترین کار در این بخش بود. در کنار این ها، پروژه هایی مانند سامانه یکپارچه صورت وضعیت های شهرداری هم در پسماند و هم در حوزه های عمرانی ایجاد شده است.
    مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، این اقدام را در راستای شفاف سازی هزینه‌ها و اداره شهر بر مبنای دیتا دانست و گفت: یکی دیگر از اقدامات هوشمندسازی در شهرداری، ارایه برخی سرویس های دفاتر خدمات الکترونیک شهر به صورت غیرحضوری و اینترنتی است و شهروندان نیازی به مراجعه به این مراکز ندارند. همچنین برخی فرایندهای ساخت و ساز برای شهروندان شفاف و کارتابل شهروندی در حوزه شهرسازی ایجاد شده است.

    دکتر فرجود ادامه داد: تمام سامانه‌های معاملاتی مانند مناقصه ها و مزایده ها قرار است به صورت یکپارچه منتشر شود. از طرف دیگر فرایندهای ساخت و ساز در شهرداری نیاز به بازنگری دارد و شهردار تهران دستور این بازنگری را داده است و بسیاری از کارها در این حوزه قرار است به صورت الکترونیکی انجام شود. حتی تا یک ماه آینده امضای کاغذی در شهرداری تهران حذف و امضای الکترونیک جایگزین آن خواهد شد.
    وی با اشاره به اقدامات شهرداری تهران در زمینه هوشمندسازی مرتبط با شهروندان گفت: برای سرویس‌دهی بهتر به شهروندان سامانه «تهران من» ایجاد شد، البته این سامانه فقط مخصوص طرح ترافیک نیست و هر دو هفته یک بار سرویس های جدیدی در این سایت قرار می‌گیرد. مثلا نمایش پرونده های شهرسازی از سال 1397 با همه جزییات، خرید بلیت تک سفره و پارک حاشیه ای برخی دیگر از سرویس های این سامانه است.
    مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) شهرداری تهران، با بیان اینکه انتخابات شورایاری محله الکترونیکی است، بیان داشت: از ثبت‌نام داوطلبان تا بررسی و هیات نظارت و اجرایی و حتی اطلاعات محلات و اینکه چه کسی نامزد می‌شود؛ از امروز در این سامانه بارگذاری می‌شود و در محل انتخابات شعب هم در قالب کارت الکترونیکی ارائه خواهد شد و کاغذی نخواهد بود.
    دکتر فرجود، تصریح کرد: در حوزه «زیست بوم نوآوری» تعامل های خوبی صورت گرفته است. تاکنون مهم‌ترین کارهایی که انجام دادیم سه کار بوده است؛ نخست، رویداد تهران نوآوری، دو، مرکز فناوری هوشمند شهری که این مراکز را در نزدیکی دانشگاه صنعتی شریف تأسیس کردیم، سوم هم برنامه تهران هوشمند که مسئله‌محور است و یک سال است با سند و نقشه اقداماتی را صورت داده ایم.

    وی با بیان اینکه چرا نمایشگاه الکامپ در «شهر آفتاب» برگزار نشد، اظهار کرد: به طور قطع شهرداری تهران از انتقال نمایشگاه‌های پرحجم به شهر آفتاب استقبال می‌کند، اما این در حوزه فاوای شهرداری نیست. برگزاری نمایشگاه هایی مانند الکامپ در «شهرآفتاب» نیاز به برخی زیرساخت ها دارد.
    مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) شهرداری تهران، در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: در شهرداری تهران ۹ معاونت و بیش از ۵۰ شرکت و سازمان وابسته مانند آتش نشانی، بهشت زهرا، اتوبوسرانی، تاکسی رانی، سازمان بوستان ها، سازمان پسماند و… داریم که مدیریت یکپارچه این سازمان ها کار بسیار مشکلی بود که ما از طریق تبادل داده سازمان ها و ادرات زیرمجموعه شهرداری تهران را به هم وصل کردیم.
    دکتر فرجود، افزود: یکی دیگر از خدمات کلیدی مرکز تهران هوشمند این است که بر اساس داده های دقیق این مرکز هزینه ها و سایر اطلاعات کلیدی را در مقوله خدمات رسانی مانند مدیریت نگهداری معابر و یا مسئله جمع آوری و انتقال پسماند از این مرکز دریافت میشود.
    وی در ادامه و در توضیح سامانه‌ها و سرویس‌های شهروندی از سامانه «تهران من» نام برد و افزود: سامانه تهران من در حال حاضر سامانه یکپارچه سرویس‌های شهروندی است و روز به روز در حال گسترش بوده و خدماتی مثل وضعیت ملک، پرونده‌های شهرسازی، سامانه 137، بلیت مترو و پارک حاشیه‌ای و مواردی دیگر به آن اضافه شده است.
    مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) شهرداری تهران، به برگزاریِ الکترونیکِ انتخابات شورایاری‌ها برای نخستین بار در تهران اشاره کرد و گفت: این پروژه تجربه‌ای بزرگ برای شهرداری تهران می باشد.

    دکتر فرجود، در پایان سخنان خود، به ارتباط تنگاتنگ و موثر شهرداری تهران با زیست بوم نوآوری اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال ما سه رویداد “اینوتهران” را برگزار کرده‌ایم و نشان دادیم که شهرداری تهران پیش قدم شده و نیازها و مسائل شهر را عنوان کرده و همچنین با ارائه داده‌های لازم برای همکاری با بخش نوآور و دانش بنیان کشور اعلام آمادگی کرده است.

    گفتنی است، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) شهرداری تهران، در بیست و پنجمین دوره نمایشگاه بین المللی الکامپ حضور چشمگیری دارد و تازه ترین پروژه‌های هوشمند شهری را به در معرض دید عموم گذاشته است. غرفه «تهران هوشمند» سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) شهرداری تهران، در سالن شماره 8 محل دایمی نمایشگاه های تهران واقع شده است و تا روز یکشنبه 30 تیر آماده بازدید علاقمندان است.
    خبرنگار: کوروش جم

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=23949

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم