• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
4

دکتر صمدی مقدم: توسعه تعاونی ها زمانی در میدان عمل وقوع خواهد پیوست که از منظر تکنولوژی به آن نگاه خاص شود

  • کد خبر : 306294
  • 18 شهریور 1401 - 14:29
دکتر صمدی مقدم: توسعه تعاونی ها زمانی در میدان عمل وقوع خواهد پیوست که از منظر تکنولوژی به آن نگاه خاص شود

پول بانک: نگاه آینده پژوهانه در اقتصاد دانش بنیان در تعاون، موجب توسعه جوامع خواهد شد و نوآوری در بستر دانش بنیان اتفاق خواهد افتاد.

  • رئیس کمیته علمی جایزه ملی تعالی تعاون گفت: اگر سیاست های افقی و عمودی در تحقق اهداف استراتژیک در سطح ملی، در برنامه ریزی های عملیاتی از طرف نهاد های ذیربط اجرایی شود، بی شک شاهد شکوفایی آینده پژوهانه با سناریوهای متقن خواهیم بود که مدیریت تعاونی را کم هزینه خواهد کرد.

    گفتگو//: دکتر یحیی صمدی مقدم، چهره ماندگار کیفیت کشور و رئیس کمیته علمی جایزه ملی تعالی تعاون

    به گزارش سایت خبری پول بانک، فضای اقتصادی پیش رو حکایت از تاثیر گذاری عمیق انقلاب صنعتی چهارم(I4 )در جهان دارد. شرکت های تعاونی با رویکرد  Cooperative Orientedدر بنگاه های بین المللی از اهمیت ویژه ای برخوردارند . با توجه به هدفگذاری ۲۵ درصدی از سهم تعاون در اقتصاد، در دهه آینده با نگاه آینده پژوهی، اقتصاد تعاون با اقتصاد دانش بنیان باید در کشور عجین شود. در اینصورت تحول اقتصادی صورت خواهد گرفت و زندگی عامه جامعه از سطح کیفی مناسب برخوردار خواهد شد. در فضای رقابتی، شرکت های دهه آینده بدون دانش محکوم به شکست خواهند بود.

    نگاه آینده پژوهانه در اقتصاد دانش بنیان در تعاون موجب توسعه جوامع خواهد شد و
    نوآوری در بستر دانش بنیان اتفاق خواهد افتاد. آنچه که امروز در نسل ششم ‌نوآوری که از آن شبکه های نوآوری با محوریت  بلوتوث و ارتباط در نوآوری باز Open Innovation یاد می شود یکی از سیاست های سطح بین المللی در فرا رفتن از مرزهای دانش با همگرایی پژوهش محور و تحقیقات پیشرفته    Advanced Resarch  و اکتشافی  Exploration Resaerch  می باشد . توسعه تعاونی ها زمانی در میدان عمل وقوع خواهد پیوست که از منظر تکنولوژی با ابعاد ۴ گانه خود، سخت افزار، نرم افزار، سازمان افزار و دانش افزار در مسیر تعالی سازمانی با نگاه به سرمایه های سازمانی در ارکان مختلف از جمله سرمایه های انسانی، سرمایه اطلاعاتی، سرمایه های اجتماعی و سرمایه های تکنولوژی و زیر ساختی توجه خاص شود.


    اگر سیاست های افقی و عمودی در تحقق اهداف استراتژیک در سطح ملی در برنامه ریزی های عملیاتی از طرف نهاد های ذیربط اجرایی شود بی شک شاهد شکوفایی آینده پژوهانه با سناریوهای متقن خواهیم بود که مدیریت تعاونی را کم هزینه خواهد کرد و در میدان رقابت در چرخه فشار تکنولوژی و کشش بازار، شاخص های بسیار ارزشمندی را در توسعه اقتصادی و با برش اقتصاد دانش بنیان در تعاون رقم خواهد زد که آنگاه همه ذی نفعان از این سرمایه عظیم در سطح‌ ملی و جهانی  بهره مند خواهند شد.

    طی سالیان متمادی دستگاه های اجرایی و سیاستگذار، زحمات زیادی در تحقق اهداف اقتصادی بالاخص در بخش تعاون متحمل شده اند و به جد پیگیر اجرای برنامه ها و قوانین مربوطه هستند که جای تقدیر و تشکر دارد و نیاز است به ایجاد مراکز نوآوری و توسعه مفاهیم دانش بنیان از زنجیره خلق ایده تا محصول نهایی در بازار و مشتری با داشتن یک استراتژی مشخص بپردازند.

    متن ورد گفتگو با دکتر یحیی صمدی مقدم، چهره ماندگار کیفیت کشور

    متن pdf گفتگو با دکتر یحیی صمدی مقدم، چهره ماندگار کیفیت کشور

    خبرنگار: کوروش جم

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=306294

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم