• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

دکتر سلیمانی در پنجمین همایش مدیریت ریسک و بیمه با رویکرد بازار: مدیریت ریسک یک فرایند سیستماتیک است و در سایه شناخت تحلیل دقیق و فنی محقق خواهد شد

  • کد خبر : 19435
  • 03 بهمن 1397 - 0:02
دکتر سلیمانی در پنجمین همایش مدیریت ریسک و بیمه با رویکرد بازار: مدیریت ریسک یک فرایند سیستماتیک است و در سایه شناخت تحلیل دقیق و فنی محقق خواهد شد

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: قبولی ریسک باید متناسب با میزان سرمایه باشد و شرکت‌های بیمه با توجه به تورم و افزایش ضریب خسارات در کشور باید برای افزایش سرمایه خود تمهیدات کافی را بیاندیشند.

  • رئیس کل بیمه مرکزی گفت: قبولی ریسک باید متناسب با میزان سرمایه باشد و شرکت‌های بیمه با توجه به تورم و افزایش ضریب خسارات در کشور باید برای افزایش سرمایه خود تمهیدات کافی را بیاندیشند.

     

    به گزارش خبرنگار اقتصادی پول بانک٬ پنجمین همایش مدیریت ریسک و بیمه با رویکرد بازار (چالش‌ها و راهکارها) در صنعت بیمه٬ توسط شرکت بیمه  کوثر٬ صبح امروز یکشنبه ۳۰ دی ماه ۹۷ ٬ با حضور دکتر غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی، دکتر مجید مشعلچی فیروزآبادی مدیرعامل بیمه ‌کوثر، زینب حمیدی فر دبیر همایش و جمعی از اصحاب رسانه، در سالن همایشهای بین الملی کتابخانه ملی ایران برگزار گردید.

    دکتر غلامرضا سلیمانی، رئیس کل بیمه مرکزی

    دکتر غلامرضا سلیمانی، رئیس کل بیمه مرکزی، در این همایش گفت: شرکتهایی که ریسک نامتناسب و غیرمنطقی می ‌پذیرند، نمی ‌توانند در حوزه مدیریت ریسک ادعایی داشته باشند.

    وی افزود: مدیریت ریسک یک فرایند سیستماتیک است و در سایه شناخت تحلیل دقیق و فنی محقق خواهد شد.

    رئیس کل بیمه مرکزی، توانگری مالی، قدرت توزیع ریسک و درک وضعیت ریسک ها را از مولفه های اصلی مدیریت ریسک دانست و تصریح کرد: قبولی ریسک باید متناسب با میزان سرمایه باشد و شرکت‌های بیمه با توجه به تورم و افزایش ضریب خسارات در کشور باید برای افزایش سرمایه خود تمهیدات کافی را بیاندیشند.

    دکتر سلیمانی افزود: در بحث حاکمیت شرکتی به تمامی شرکت های صنعت بیمه تاکید شده که کمیته های مدیریت ریسک را راه اندازی و فعال کنند.

    وی فلسفه وجودی شرکت های بیمه را پوشش ریسک های موجود دانست و گفت: شرکت های بیمه علاوه بر پوشش ریسک بیمه گذاران و شرکتهای دیگر باید ریسک های درون شرکتی را نیز به خوبی پوشش بدهند.

    رئیس کل بیمه مرکزی٬ با قدردانی از تلاش شرکت بیمه کوثر برای استمرار برپایی همایش مدیریت ریسک و بیمه این تعامل های بیمه ای را از راهکارهای جدی حل مشکلات صنعت بیمه دانست.

    دکتر سلیمانی، با تاکید بر این نکته که بیمه مرکزی اراده ای برای تعیین تعرفه های بیمه ای ندارد، خاطرنشان کرد: شرکتهای بیمه باید بدانند پوشش ریسک با نرخ پایین مشکلات بسیاری را برای آنها در پی خواهد داشت و به همین خاطر باید از نرخ شکنی پرهیز کنند و به هر قیمتی دنبال جذب پرتفوی نباشند.

    وی با بیان این نکته که بازاریابی حرفه ای و مهارت های نوین شبکه فروش می تواند آینده صنعت بیمه را رقم بزند، اظهار داشت: با فعالیت استارت آپ ها و شبکه های آنلاین فروش بیمه، سهم شبکه سنتی فروش صنعت بیمه کم خواهد شد و فعالان این صنعت از همین امروز باید به فکر خلاقیت و نوآوری باشند.

    رئیس کل بیمه مرکزی، با اشاره به تحریم های یکجانبه آمریکا علیه کشور ما تصریح کرد: در حال حاضر تمامی ریسک ها را در داخل کشور نگهداری کرده‌ایم که البته این امر ضریب ریسک ما را بالا می برد و باید به فکر راهکارهای جایگزین باشیم.

    دکتر سلیمانی، در ادامه افزود: ایجاد محیط امن برای جامعه ای که به شکل طبیعی با ریسک‌های گوناگون روبه‌روست از وظایف اصلی صنعت بیمه به شمار می رود.

    وی با تشریح شرایط رقابتی و وضعیت حال حاضر شرکت های بیمه، بیان داشت: اگر شرکت های بیمه از پذیرفتن نرخ و شرایط نامناسب پرهیز کنند قطعاً شرایط بهتری را در این صنعت شاهد خواهیم بود.

    رئیس کل بیمه مرکزی، پیشگیری از وقوع تقلبات و تخلفات را با رویکرد فرهنگسازانه از راهکارهای دیگر حفظ و توسعه منابع بیمه ای دانست و نسبت به استقرار مدیریت ریسک در شرکت های بیمه ای تاکید کرد.

    دکتر سلیمانی، در پایان سخنان خود، به ضرورت مراقبت مستمر شرکت های بیمه از ریسک های پذیرفته شده، تاکید کرد و گفت: رابطه بیمه گر و بیمه گذار تنها به زمان عقد قرارداد محدود نمی شود و شرکت های بیمه ای باید در طول زمان تعهد خود از استاندارهای ریسک تحت پوشش خود مطمئن شوند.

    بنا به این گزارش، در این همایش جمعی از مدیران عامل، معاونان و مدیران شرکت‌های بیمه و پژوهشکده بیمه، جمعی از مدیران سازمان تامین ‌اجتماعی نیروهای‌مسلح و مجموعه‌های تابعه آن و فعالان عرصه اقتصادی، استادان و دانشجویان رشته‌های بیمه و مالی حضور داشتند.

    در این همایش؛ دبیر همایش، مدیرعامل بیمه کوثر، مدیرعامل و جانشین سازمان تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح، رئیس کل بیمه مرکزی، معاون برنامه ‌ریزی و نظارت راهبردی بیمه‌ کوثر و نیز صاحب ‌نظران و استادان برجسته، خوش‌ چهره و چارلز جی‌ کت سخنرانی کردند.


    در این همایش، مقالات منتخب با عناوین تدوین الگوی ریسک ‌پذیری شرکت‌های بیمه بر پایه قابلیت‌های بازاریابی پوشایی و ریسک ‌پذیری مشتری (فواد کوهزادی و یوسف محمد کریمی)، واکاوی الزامات، چالش‌ها و راهکار‌های مشتری‌مداری در صنعت بیمه (محمدابراهیم پورملکی و حجت‌ا.. لباف) و طبقه ‌بندی مشتریان براساس شاخص سوداوری با استفاده از تجزیه و تحلیل مه داده‌ها (Big Data) (سید محمد عباس زادگان، فرامرز خجیر انگاسی، زهره جوادی و زهرا گودرزی)، ارایه شد.

    گفتنی است، در مراسم اختتامیه پنجمین همایش مدیریت ریسک و بیمه با رویکرد بازار (چالش‌ها و راهکارها) در صنعت بیمه، از نویسندگان مقالات منتخب تقدیر به‌عمل آمد و به رسم یادبود نیز تندیس همایش، لوح تقدیر و هدایایی به آنها اهدا گردید.

     

     خبرنگار: رضا مرادی

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=19435

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم