• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

دکتر ستاری در حاشیه بازدید از مرحله پایانی اولین آزمون استخدام شرکتهای خصوصی و دانش بنیان کشور: برگزاری چنین هنوز بازارهای فتح نشده بسیاری پیش روی استارتاپ‌ها قرار دارد رویداد بزرگی در نوع خود بی نظیر است

  • کد خبر : 6290
  • 17 اسفند 1396 - 23:38
دکتر ستاری در حاشیه بازدید از مرحله پایانی اولین آزمون استخدام شرکتهای خصوصی و دانش بنیان کشور: برگزاری چنین هنوز بازارهای فتح نشده بسیاری پیش روی استارتاپ‌ها قرار دارد رویداد بزرگی در نوع خود بی نظیر است

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: معاونت علمی هیچ حمایت مالی ای از این رویداد نداشته است و مانند همیشه حمایتهای معنوی و تسهیل گری را دارد؛ استارتاپ ها نیز اگر بتوانند یک نوآوری خوبی در فضای بازار داشته باشند، خودشان می توانند سرمایه مورد نیاز را جذب کنند.

  • به گزارش خبرنگار اقتصادی پول بانک (سید هادی شریفی)، مرحله پایانی اولین آزمون استخدام شرکتهای خصوصی و دانش بنیان کشور، توسط شرکت فن آورد – مجری طرح، صبح امروز چهارشنبه 16 اسفند ماه 96، با حضور دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، دکتر آقا محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، دکتر سپهری رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون بانک مرکزی، جمعی ازمقامات کشوری و اصحاب رسانه، در مصلی بزرگ دانشگاه تهران برگزار گردید.

    دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری

    دکتر سورنا ستاری، در حاشیه بازدید از استارتاپ کاریابی و برگزار کننده آزمون استخدامی شرکت های خصوصی فن‌آورد گفت: این آزمون کاریابی توسط یکی از استارتاپ های موفق کشور است که زمینه برگزاری و اجرای آن فراهم شده است.

    وی با اشاره به برگزاری نخستین دوره مسابقات فناورد در سال گذشته، از برگزاری دور بعدی این مسابقه در اردیبهشت ماه ۹۷ خبر داد و افزود: چنین اقداماتی آن هم توسط بخش خصوصی زمینه ساز شکوفایی و تجاری سازی ایده های جدید در حوزه ایجاد اشتغال شرکت های خصوصی و دانش بنیان و استارتاپی است.

    معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، با تاکید بر ضرورت ایجاد ارتباط میان بازار کار و توانمندی های خلاقانه و نوآورانه جوانان گفت: باید با ایجاد زیست بوم کارآفرینی شرکت های دانش بنیان و استارتاپی، میان توانمندی هایی که یک جوان خلاق و تحصیل کرده دارد با اشتغال و بازار کار ارتباطی پایدار و جدی ایجاد کرد.

    رئیس ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی، با تاکید بر اینکه در این میان نقش دولت تسهیل گری، راهبری و ایجاد زیرساخت است، گفت: برگزار کننده چنین رویدادی بخش خصوصی است، شرکت های طرف قرارداد برای جذب نیرو خصوصی هستند و مجری نیز یک شرکت خصوصی است و در یک محیط کاملا خصوصی ایجاد شده است.

    دکتر ستاری، با اشاره به این که چنین اقدامی در نوع خود بی نظیر است، اظهار داشت: امیدواریم چنین اقدامی در آینده توسعه بیشتری پیدا کند. ضمن اینکه شرکت های بسیاری در حوزه استارتاپ ودانش بنیان داریم که در زمینه کاریابی فعالیت می کنند؛ اما هرکسی نوآوری بهتر و ابتکار بالاتری داشته باشد در این حوزه موفق تر است.

    وی ابراز کرد: خوشبختانه بسیاری از مفاهیم حوزه کارآفرینی امروز در بخش خصوصی توسعه پیدا می کند و چنین مفاهیمی مانند اقتصاددانش بنیان که به طور ویژه بر آن تاکید داریم به نتایج مطلوبی می رسد.

    معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، با بیان اینکه هنوز بازارهای فتح نشده بسیاری پیش روی استارتاپ‌ها قرار دارد، افزود: برنامه داریم سال آینده حوزه های بهداشت و سلامت، غذا شامل مواد غذایی سالم و تازه، پسماند و غیره را توسعه دهیم و شرایط زیست بوم کارآفرینی مناسب را برای افراد خلاق، استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان فراهم کنیم.

    دکتر ستاری، با تاکید بر این مسئله که معاونت علمی مسئول اشتغال نیست و تنها تلاش برای حمایت از استارتاپ ها و شرکت هایی که در این عرصه فعالیت دارند، گفت: مهم این است بتوان زیست بومی ایجاد کرد تا استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان بیشتر و بهتر بتوانند فعالیت و کار آفرینی داشته باشند.

    وی در ادامه خاطرنشان کرد: معاونت علمی هیچ حمایت مالی ای از این رویداد نداشته است و مانند همیشه حمایتهای معنوی و تسهیل گری را دارد. استارتاپ ها نیز اگر بتوانند یک نوآوری خوبی در فضای بازار داشته باشند، خودشان می توانند سرمایه مورد نیاز را جذب کنند.

    معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، در پایان سخنان خود گفت: استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان ایرانی؛ ایده های بومی سازی شده خود را تحقق می بخشند که مورد استقبال مردم نیز قرار گرفته است. البته در این میان بسیاری استارتاپ با ایده های نو هم داریم، که نمونه خارجی ندارد، مانند رویدادی که امروز شاهد آن هستیم.

    بنا به این گزارش، اولین آزمون استخدام شرکت‌های خصوصی و دانش‌ بنیان کشور، از ماه‌ها پیش در سراسر کشور با بیش از صد هزار داوطلب شروع به کارکرده بود، اکنون بعد از برگزاری دو مرحله و هفت رویداد استانی، با 10000 مصاحبه شغلی به نقطه نهایی خود رسید.

    در این رویداد بزرگ شغلی، داوطلبان در هشت دسته شغلی از جمله، اجرایی و فنی، بهداشت و درمان و مراقبت، خدماتی و رفاهی و آموزشی، طراحی و رسانه‌ای، بازاریابی و فروش، فناوری اطلاعات، مهندسی، مدیریت و مالی، حقوقی و اداری سنجیده شدند.

    این گزارش در پایان می افزاید، پس از این مرحله، فرآیند معرفی داوطلبان پذیرفته ‌شده به شرکت‌های خصوصی و دانش‌بنیان آغاز خواهد شد.

    گفتنی است، مرحله پایانی اولین آزمون استخدام شرکتهای خصوصی و دانش بنیان کشور، با شرکت بیش از ده هزار شرکت کننده، در یک رویداد بزرگ یک روزه، در مصلی دانشگاه تهران، بکار خود پایان داد.

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=6290

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم