• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
2

دکتر ساداتی نژاد در آیین افتتاح هفتمین نمایشگاه بین المللی جامع کشاورزی ایران: ابلاغ قانون رفع موانع تولید کمک بزرگی به بخش کشاورزی کشور است

  • کد خبر : 309915
  • 20 دی 1401 - 2:24
دکتر ساداتی نژاد در آیین افتتاح هفتمین نمایشگاه بین المللی جامع کشاورزی ایران: ابلاغ قانون رفع موانع تولید کمک بزرگی به بخش کشاورزی کشور است

پول بانک: وزارت جهاد کشاورزی به دنبال دریافت مجوز برای مدیریت یکپارچه نمایشگاه‌های بخش کشاورزی است

  • وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سال جاری زراعی در تولید غلات رشد داشتیم و به طور متوسط ۱۷ درصد رشد تولیدات رقم خورد. بنابراین می ‌توان گفت روند تولید در بخش کشاورزی کشور صعودی است.

    به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری پول بانک، هفتمین نمایشگاه بین المللی جامع کشاورزی ایران و نهمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌های دامی به همت بخش خصوصی، صبح امروز دوشنبه 19 دی ماه 1401، با حضور دکتر سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی، محمد جواد عسگری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، اتحادیه‌ها و تشکل‌های کشاورزی، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌‎المللی تهران افتتاح شد.

    دکتر سیدجواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی

    دکتر سیدجواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی، در آیین افتتاح هفتمین نمایشگاه بین المللی جامع کشاورزی ایران، با تاکید بر برگزاری یکپارچه نمایشگاه بخش کشاورزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی به دنبال دریافت مجوز برای مدیریت یکپارچه نمایشگاه‌های بخش کشاورزی است.

    وی افزود: در سال جاری زراعی در تولید غلات رشد داشتیم و به طور متوسط ۱۷ درصد رشد تولیدات رقم خورد. بنابراین می‌توان گفت روند تولید در بخش کشاورزی کشور صعودی است.

    وزیر وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: در حوزه کشت قراردادی، قراردادها از یک میلیون و ۲۰۰ هزار عبور کرده و سال آینده با وسعت بیشتر برنامه‌ها ادامه خواهد یافت.

    دکتر ساداتی نژاد، درادامه بیان داشت: فعالیت برای سنددار کردن زمین‌های کشاورزی در حال انجام است. در این باره امسال رشد ۷۰۰ درصدی داشتیم. پیش از دولت سیزدهم فقط ۴ درصد زمین‌های کشاورزی دارای سند بودند در حال حاضر این عدد به ۱۵ درصد رسیده است. هدف سنددار شدن تمام زمین‌های بخش کشاورزی تا سال ۱۴۰۲ است.

    وی در ادامه پیرامون حوزه صادراتی نیز عنوان کرد: در جلساتی که چهارشنبه هر هفته برگزار می‌شود موانع صادرات یک به یک مطرح و مدیران مربوطه در حال رفع و رجوع این مشکلات هستند. در حوزه سرمایه گذاری نیز آمارها نویدبخش خوبی هستند. امسال در حوزه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی شاهد رشد ۴۵ درصدی بودیم. سهم این بخش در تولید ناخالص ملی (GDP) 11.7 درصد است که این آمار در حوزه سرمایه گذاری هم محقق شود.

    وزیر جهاد کشاورزی، با تاکید بر غذای سالم، ارزان ایرانی تصریح کرد: یکی از دغدغه کشاورزان کیفیت نهاده‌های کشاورزی اعم از کود، سم و… است. رئیس جمهوری هم بر غذای سالم و ارزان تاکید دارد و از وزارت جهاد کشاورزی درخواست پیگیری موضوع را دارد. در این باره تولیدکنندگان باید از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان استفاده کنند.

    دکتر  ساداتی نژاد، با اشاره به نشان سلامت در «شورای راهبردی تحقیقات سلامت محصولات کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی» اظهار کرد: انتظار است بهره برداران و کشاورزان از ظرفیت ایجاد شده استفاده کنند. به عنوان مثال این موضوع در حوزه برنج کاری پیگیری شد یعنی برنج‌هایی بدون استفاده از کودهای شیمیایی تولید شدند که از سلامت کامل برخوردار هستند. امیدواریم نشان سلامت در سایر محصولات کشاورزی نیز اجرایی شود.

    وزیر جهاد کشاورزی، در پایان سخنان خود، با بیان اینکه ابلاغ قانون رفع موانع تولید کمک بزرگی به بخش کشاورزی کشور است، گفت: معتقدیم تمام امور مربوط به حوزه کشت و کار از تولید تا توزیع و مدیریت و نظارت بر بازار باید به تشکل‌ها واگذار شود. در حوزه تنظیم بازار این امر مهم به خود اتحادیه‌ها و انجمن‌های طیور واگذار شده و پیگیر هستیم تا این موضوع برای دامداران نیز اجرایی شود.

    بنا به این گزارش، در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی بیش از ۴۳۰ شرکت داخلی و خارجی آخرین محصولات و دستاوردهای خود را در معرض دید تولید کنندگان و علاقه‌مندان قرار می‌دهند.

    این نمایشگاه در سالن‌های ۵، ۶، ۷، ۸، ۹، ۱۰، ۱۱، ۲۷، ۳۵ و سالن میلاد در دو طبقه و در فضایی به مساحت ۲۵ هزار متر مربع در نمایشگاه دائمی بین‌المللی تهران برپا است.

    حضور فعال بانک کشاورزی در هفتمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی ایران

    گفتنی است، هفتمین نمایشگاه جامع کشاورزی ایران (سامانه های نوین آبیاری، ماشین‌آلات، نهاده‌ها و کشت‌های گلخانه‌ای)، از 19 تا 22 دی ‌ماه 1401، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌‎المللی تهران برگزار می شود.

    خبرنگار: کوروش جم

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=309915

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم