• امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1

دکتر روازاده در نشست خبری با اصحاب رسانه: از سوی قوه قضائیه پیرامون ابطال پروانه و محرومیت طبابت در سازمان نظام پزشکی حکم برائت گرفتم

  • کد خبر : 331183
  • 21 شهریور 1402 - 17:03
دکتر روازاده در نشست خبری با اصحاب رسانه: از سوی قوه قضائیه پیرامون ابطال پروانه و محرومیت طبابت در سازمان نظام پزشکی حکم برائت گرفتم

پول بانک: بنده این حق را بر خود محفوظ می دارم که برعلیه اتهامات و اقدامات ناعادلانه صورت گرفته توسط سازمان نظام پزشکی و همینطور جریانهای رسانه ای سوء و جهت دار اقامه دعوا و شکایت نمایم.

  • پدر طب ایرانی اسلامی و محقق گیاهان دارویی گفت: سازمان نظام پزشکی، پروانه طبابت بنده را فقط به خاطر صدور رای محرومیت در مرحله دوم دادگاه، ابطال کرده است و این سازمان به نتایج صدور رای دادگاه اول و دوم توجهی نکرده است.

    به گزارش خبرنگار سایت خبری پول بانک، نشست خبری دکتر حسین روازاده، پدر طب ایرانی اسلامی، محقق گیاهان دارویی و بنیانگذار مرکز احیاء طب سنتی، عصر امروز یکشنبه 19 شهریور ماه 1402، با حضور جمعی ار اصحاب رسانه برگزار شد.

    دکتر حسین روازاده، پدر طب ایرانی اسلامی، محقق گیاهان دارویی و بنیانگذار مرکز احیاء طب سنتی

    دکتر حسین روازاده، پدر طب ایرانی، محقق گیاهان دارویی و بنیانگذار مرکز احیاء طب سنتی، در این نشست خبری گفت: در طب ایرانی خبری از مواد شیمایی نبوده و نیست.

    وی ادامه داد: هدف حذف طب نوین در کلاس جهانی نیست و هرگز در دستور کار نبوده و نخواهد بود؛ ما روی این مسئله به شدت تاکید و اهتمام کامل داریم.

    این پدر طب ایرانی، ادامه داد: در جوامع گوناگون و در نسل‌های مختلف، پیش از دوران پزشکی مدرن، این طب ایرانی بوده که جان نیاکان ما را نجات بخشیده است؛ شاید باید گفت شکل گیری طب نوین بر پایه همین تجربیات ایرانیان باستان شکل گرفته است.

    دکتر روازاده، در ادامه مطابق تعریف سازمان بهداشت جهانی (WHO)، طب سنتی را چنین معرفی کرد: سلسله دانسته‌ها، مهارت‌ها و اعمالی است که بر پایهٔ نظریه‌ها، باورها و تجربه‌های بومی فرهنگ‌ ایران و جهان می باشد، خواه قابل شرح باشد یا نباشد و اینکه در بهداشت و نیز پیشگیری، تشخیص، بهبود و مداوای بیماری‌های جسمی و ذهنی مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

    وی یکی از راه‌های مستندسازی درمان‌های طب سنتی، را « پزشکی مبتنی بر شواهد » دانست و گفت: این دقیقا همان الگوی است که باید درمان بر اساس آن پیاده شود.

    بنیانگذار مرکز احیاء طب سنتی، در ادامه اذعان داشت: در برخی از کشورهای آسیایی و آفریقایی، تا ۸۰٪ از مردم نیازهای اولیهٔ بهداشتی خود را از طریق طب سنتی برطرف می نمایند.

    دکتر روازاده، تصریح کرد: زمانیکه از طب سنتی خارج از فرهنگ سنتی استفاده می‌شود، آن را « پزشکی جایگزین » در نظر می‌گیرند؛ این مورد در چین و کشورهای جنوب شرقی آسیای بیشتر دیده می شود.

    وی در ادامه به برخی از انواع طب سنتی مورد استفاده در سراسر دنیا اشاره کرد: طب سنتی چین، طب سنتی کره‌ای، طب سنتی آفریقایی، طب ایران باستان، طب سنتی ایرانی طب سنتی اروپایی و …

    این محقق گیاهان دارویی، در ادامه به رشته‌های علمی که به مطالعهٔ طب سنتی می‌پردازند، اشاره کرد که به شرح زیر می باشد: اول – گیاه ‌درمانی، دوم – اتنومدیسین، سوم – مردم ‌گیاه‌ شناسی و چهارم – انسان ‌شناسی پزشکی

    دکتر روازاده، در ادامه بیان داشت: به شدت معتقدم که استفادهٔ نادرست از داروها و روش‌های سنتی، می ‌تواند اثرات منفی و یا گاها، خطرات جبران ناپذیری داشته باشد.

    وی تصریح کرد: تحقیقات بسیار گسترده ای لازم است تا اثربخشی، ایمنی داروها و روش‌های مورد استفاده در طب‌های سنتی تأیید شود.

    بنیانگذار مرکز احیاء طب سنتی، افزود: خوشبختانه در امر پیشگیری، طب ایرانی واقعا پیشتاز و نافع است.

    دکتر روازاده، در ادامه عنوان کرد: سازمان جهانی بهداشت، یک استراتژی چند ساله برای حمایت از کشورهای عضو دارد که از نقش مثبت و سازنده طب سنتی در جوامع اطمینان حاصل می کنند.

    وی یادآوری کرد: کشور ما ایران، با توجه به منابع غنی که در حوزه متون و تنوع گیاهان دارویی در اختیار دارد و همینطور تجربه چندین هزار ساله طب ایرانی، در حوزه درمان و در مسیر رشد و بالندگی می تواند بسیار متمایز و پیشتاز عمل کند.

    پدر طب ایرانی اسلامی و محقق گیاهان دارویی، در ادامه پیرامون ابطال پروانه طبابت اش توسط سازمان نظام پزشکی نیز گفت: سازمان نظام پزشکی، بنده را به دلیل دخالت در طب مدرن، سه بار حکم محرومیت از طبابت صادر کرده است؛ ولی این حکم در قوه قضائیه بررسی شد. بار اول و آخر تبرئه شدم و تنها در حکم بار دوم از طبابت محروم شده‌ام. بر اساس حکم شرعی و قانونی، چون بار اول و آخر در سیستم قضایی تبرئه شده‌ام، همه احکام بی اثر خواهند بود.

    دکتر روازاده، در پایان سخنان خود اظهار داشت: سازمان نظام پزشکی، پروانه طبابت بنده را فقط به خاطر صدور رای محرومیت در مرحله دوم دادگاه، ابطال کرده است و این سازمان به نتایج صدور رای دادگاه اول و دوم توجهی نکرده است. بنده این حق را بر خود محفوظ می دارم که بر علیه اقدامات ناعادلانه سازمان و همینطور جریانهای رسانه ای سوء وجهت دار اقامه شکایت نمایم.

    تبرئه دکتر حسین روازاده از سوی قوه قضائیه

    حکم محرومیت دائم از طبابت در سراسر کشور برای حسین روازاده که با نظر هیئت عالی سازمان نظام پزشکی و تایید رای مذکور در دادگاه تجدید نظر استان تهران صادر شده بود، توسط قوه قضائیه و در مرحله تجدید نظر رد شد.

    دکتر روازاده در جلسه دفاعیه خود که مورد توجه قوه قضاییه قرار گرفته است، تاکید کرده که منظورش از عدم واکسن زدن در دوره کرونا، تنها واکسن فایزر بوده و قاضی با پذیرفتن این اشتباه پیش آمده، در مرحله تجدید نظر رای بر برائت وی داده است.

    اتهامات وزارت بهداشت بر علیه دکتر حسین روازاده

    وزارت بهداشت دکتر روازاده را نه تنها به دلیل اظهارات غیرعلمی در زمینه واکسیناسیون کرونا که به دلایل دیگری نظیر روشهای غیر علمی، خرافی و فروش دارو از طریق فضای مجازی هم مورد اتهام قرار داده بود.

    سازمان نظام پزشکی، سه بار وی را از طبابت و حرفه وابسته به پزشکی محروم کرده است و پس از ارجاع این حکم به قوه قضائیه، بار اول و آخر این پزشک عمومی و فعال در حوزه طب سنتی از اتهامات تبرئه و تنها بار دوم محکوم شده است.

    دکتر روازاده، پیشتر در نامه ای اعلام کرده بود که سازمان نظام پزشکی حق تعطیل کردن مطبی را بدون تشریفات قضایی ندارد.

    خبر محرومیت طبابت دکتر حسین روازده در رسانه ها:

    طبابت حسین روازاده در کل کشور ممنوع اعلام شد

    دکتر سید هاشم دریاباری سرپرست مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در نامه‌ای خطاب به معاونت درمان وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، محرومیت دائم دکتر حسین روازاده از اشتغال به حرفه پزشکی را اعلام کرد.

    در بخشی از این نامه آمده است:

    به پیوست نامه … مورخ ۱۴۰۲/۵/۲۳ درخصوص آقای دکتر حسین روازاده پزشک عمومی به شماره نظام پزشکی ۵۸۲۹۰ مبنی بر محرومیت دائم از اشتغال به حرف پزشکی و وابسته در سراسر کشور ارسال می‌گردد.

    حکم محرومیت دائم از اشتغال به حرفه های پزشکی و وابسته در سراسر کشور برای حسین روازاده با نظر هیئت عالی سازمان نظام پزشکی و تایید رای مذکور در دادگاه تجدید نظر استان تهران صادر شد.

    بیوگرافی دکتر حسین روازاده

    دارای مدرک پزشکی عمومی از دانشگاه تهران به شماره نظام پزشکی 58290

    در ادامه با زندگینامه دکتر روازاده آشنا می شویم:

    تولد و دوران جوانی

    حکیم دکتر حسین روازاده، دارای مدرک پزشکی عمومی از دانشگاه تهران به شماره نظام پزشکی58290 در 26 مردادماه سال 1335 هجری شمسی، در خانواده ای مذهبی چشم به جهان گشود.

    خانواده ایشان از امکانات مادی خیلی خوبی برخوردار نبودند، ولی دکتر روازاده با کار کردن و تلاش موفق به اخذ مدرک دیپلم گردیدند و سپس خدمت سربازی خود را در نیروی هوایی گذراندند.

    تحصیلات دانشگاهی دکتر حسین روازاده

    دکتر روازاده، برای ادامه تحصیل، عازم کشور ایتالیا شدند و پس از آشنایی با زبان آن کشور در رشته پزشکی مشغول به تحصیل گردیدند.

    پس از اتمام تحصیلات مجدداً به ایران بازگشتند و در دانشگاه تهران نیز طبق قوانین مربوط به فارغ التحصیلان خارج از کشور، دوره های در نظر گرفته شده را با موفقیت گذراندند و مدرک آن دانشگاه را نیز اخذ کردند و با وضعیت پزشکی کشور و نوع بیماریهای رایج کاملاً آشنا شدند.

    ایشان دارای مدرک پزشکی عمومی از دانشگاه تهران، به شماره نظام پزشکی 58290 می باشد.

    آشنایی دکتر روازاده با طب سنتی و اسلامی

    مداوا و درمان بیمارانی که با روشهای بسیار ساده و متفاوت با روشهای طب مدرن، توسط حکما بهبود می یافتند، از دوران کودکی در خاطر دکتر روازاده مانده بود و این امر تاثیر خوبی در ذهن دکتر گذاشته بود.

    در دوران تحصیلات خارج از کشور نیز در کنار تحصیلات با طب مکمل هم آشنا شدند و پس از بازگشت، آموزه های خود را در داخل کشور نیز مورد استفاده قرار دادند.

    دکتر روازاده، سپس در خصوص مواد غذایی تحقیقات فروانی نمودند تا مواد غذایی که در دوران قدیم مورد استفاده قرار می گرفته و مورد تایید حکمای ایرانی نیز بوده اند و یا آن دسته از مواد غذایی را که آنان مردم را از خوردن و استفاده نهی می کردند را شناسایی کنند و در این زمینه کتب قدیمی و نظریات حکما را نیز مورد مطالعه قرار دادند و طب سنتی را بیش از پیش فرا گرفتند.

    در این میان با مطالعه احادیث و روایات مربوط به طب اسلامی با گنجینه با ارزش و بی بدیلی که متصل به وحی الهی و کلام حق تعالی بود نیز آشنا شدند.

    خالق مهربان که سیستم پیچیده بدن انسان را آفریده است بهتر از هر کس می تواند در خصوص توصیه های بهداشتی و تغذیه ای آن راهنمایی فرمایند و نظر آن از هر منبع علمی دیگری برای ما قابل قبول تر خواهد بود.

    خوشبختانه وجود احادیث بسیار زیاد در این زمینه از زبان معصومینی که از علم الهی بهره مند بودند، کار را برای انسانها که در علم محدود خود غوطه می خورند راحت نموده است.

    آگاهی از دسیسه استعمار در زمینه تخریب تغذیه جهانی

    در ادامه تحقیقات، دکتر روازاده متوجه شدند که حتی در دوران قاجار درگیریهایی بین حکما و دولت وقت بابت مقابله با دسیسه های استعمار در زمینه تغذیه بوده است، من جمله در زمینه چای که منجر به نامه ای شد که حکما به دولت دادند و در آن بیان کردند:

    « چرا می خواهید در این مملکت گیاهی را باب کنید که حتی الاغها به مزارع آن نیز حمله نمی کنند (هیچ آفتی ندارند). چای عامل سودا و سودا عامل سرطان است» .سپس مواد غذایی رایج در بازار را مورد بررسی قرار دادند و مواد ناسالم و سودا زا را شناسایی کردند.

    با مطالعات فوق و با توجه به دیدگاه ایشان که در خصوص مسائل سیاسی نیز داشتند ایشان به این نتیجه دست یافتند که یک دست مخوف پنهانی به نام صهیونیسم مسئله تغذیه جهان را در اختیار گرفته و آنگونه که با منافع و خواسته های خود منطبق است، با این ابزار مهم دنیا را به بازی گرفته است.

    این مسئله آنقدر مهم و کلیدی است که برای خنثی سازی این دسیسه بزرگ و بازگرداندن فرهنگ تغذیه سالم که میراث گذشتگان ما بوده است، دکتر روازاده کمر همت بسته است و تلاشهای زیادی نموده اند و با ایراد سخنرانی نسبت به آگاه سازی مردم عزیز ایران اقدام نموده اند و از این طریق و روشهای مختلف سعی در ارتقای فرهنگ تغذیه و بهداشت جامعه می نمایند و تجارب و دانسته های خود را دراختیار عموم قرار می هند.

    دکتر روازاده، بیماران خود را با استفاده از طب اسلامی و سنتی درمان می نمایند و بسیاری از بیماریهایی که طب امروزی حرفی برای گفتن ندارد و در درمان آن عاجز است یا بیهوده بر مشکل بیماران می افزاید را به فضل خداوند متعال درمان قطعی می نمایند.

    دبیرکل جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران:

    یکی دیگر از فعالیت های حکیم دکتر روازاده تاسیس جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران است. ایشان از سال 1388 تا کنون به عنوان دبیر کل جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران در تمام دوره ها از سوی شورای مرکزی برگزیده شده اند.

    پدر طب ایرانی اسلامی

    دکتر روازاده، در اولین کنفرانس بین‌المللی طب ایرانی اسلامی، از سوی برگزار کنندگان اولین مجمع جهانی طب بوعلی، لقب پدر طب ایرانی اسلامی را دریافت نمود. این نشان توسط حکیم خیراندیش به دکتر روازاده اهدا گردید.

    این کنفرانس توسط مجمع جهانی طب ابوعلی سینا، با هدف هم­‌اندیشی و هم­‌افزایی و همچنین به ‌روزرسانی دانش این حوزه با همکاری انجمن‌های علمی، دانشگاه‌ها و مراجع علمی اجرایی و صنفی کشور و با حمایت سازمان­ها، ارگان­ها و شرکت­های فعال داخلی و خارجی و با حضور جمعی از اساتید، پژوهشگران، حکیمان، طبیبان، علمای بیش از سی کشور و علاقه مندان طب اسلامی ایرانی 2 و 3 شهریور ماه 1398 در دانشگاه تهران برگزار شد.

    در این کنفرانس حکیم دکتر روازاده به عنوان طلایه دار طب ایرانی اسلامی نیز انتخاب گردید.

    آدرس و شماره تلفن مطب دکتر حسین روازاده در تهران

    برای تعیین نوبت و مراجعه حضوری، با شماره تلفن ۰۲۱۶۶۴۲۵۴۸۳ تماس بگیرید و پس از هماهنگی‌های لازم به آنجا مراجعه نمائید.

    برای مراجعه به مطب دکتر روازاده، به آدرس تهران: خیابان جمهوری اسلامی، بین خیابان گلشن و پیروز (چهارراه یاسر)، پلاک ۱۲۲۹ مراجعه کنید.

    دسترسی به سایت دکتر حسین روازاده

    حسین روازاده

    گفتنی است، نشست خبری دکتر حسین روازاده، پدر طب ایرانی اسلامی، محقق گیاهان دارویی و بنیانگذار مرکز احیاء طب سنتی، با چالشها و پرسش های فراوانی از سوی خبرنگاران حاضر در نشست روبرو گردید و ایشان در گفتگو با اهالی رسانه و در بخش پرسش و پاسخ، به دغدغه های آنها با صبر و حوصله جواب داد.

    فیلم، عکس و خبر: کوروش جم

    تصاویر نشست خبری

     

     

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=331183

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم