• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
4

دکتر رمضانی خورشید دوست در نشست خبری رونمایی از داروی ملی میگرن کات: حدود 81 درصد از بیماران مبتلا بعد از استفاده از این دارو به طور قطعی درمان شدند

  • کد خبر : 6416
  • 20 اسفند 1396 - 0:12

مدیر عامل شرکت دانش بنیان توسعه یافته میم دارو گفت: گام‌های اولیه برای دریافت مجوز این دارو را از سازمان غذا و داروی امریکا FDA برداشته‌ایم؛ دریافت این مجوز امکان صادرات را برای ما فراهم می ‌کند.

  • به گزارش خبرنگار پول بانک، نشست خبری رونمایی از داروی ملی میگرن کات، محصول شرکت دانش بنیان میم دارو، شنبه 19 اسفند ماه 96، با حضور دکتر رضا رمضانی خورشید دوست، مدیر عامل شرکت دانش بنیان توسعه یافته میم دارو و بنیان گذار کلینیک چند تخصصی درد آرامش تهران و جمی از اصحاب رسانه، در سالن جلسات مجتمع شکوفایی شرکتهای دانش بنیان کشور رونمایی گردید.

     

     

    دکتر رضا رمضانی خورشید دوست، مدیر عامل شرکت دانش بنیان توسعه یافته میم دارو و بنیان گذار کلینیک چند تخصصی درد آرامش تهران

    دکتر رضا رمضانی خورشید دوست، در ابتدای این نشست خبری گفت: گام‌های اولیه برای دریافت مجوز این دارو را از سازمان غذا و داروی امریکا FDA برداشته‌ایم؛ دریافت این مجوز امکان صادرات را برای ما فراهم می ‌کند.

    وی با تاکید بر اینکه اخذ مجوز از این سازمان برای داروهای گیاهی راحت ‌تر از داروها بر پایه مواد شیمیایی است، ادامه داد: در افق 5 ساله مشخص شده که 30 درصد بیماران میگرنی به داروهای درمانی روی می‌آورند.

    مدیر عامل شرکت دانش بنیان توسعه یافته میم دارو، با اشاره به کارآزمایی‌های بالینی این دارو خاطر نشان کرد: در مرحله بالینی بیش از 300 بیمار مورد مطالعه قرار گرفت که حدود 96 درصد از بیماران میگرنی استفاده‌کننده از داروی میگرن کات ادعا دارند که با این دارو قدرت کنترل سردردهای خود را به دست آورده‌اند.

    دکتر رمضانی خورشید دوست، در ادامه گفت: حدود 81 درصد از بیماران مبتلا بعد از استفاده از این دارو به طور قطعی درمان شدند.

    وی تصریح کرد: در حال حاضر داروی میگرن کات در 130 داروخانه پخش شده و پیش‌ بینی شده تا 6 ماه آینده همه داروخانه‌ها این دارو را ارائه کنند.

    بنیان گذار کلینیک چند تخصصی درد آرامش تهران اظهار کرد: علاوه بر آن در داروخانه‌های استان‌های قم، اصفهان، تهران، گلستان، خوزستان و یزد داروی میگرن کات توزیع شده است.

    دکتر رمضانی خورشید دوست، عنوان کرد: در راستای تولید این دارو توانستیم اپلیکیشن اختصاصی برای ارائه مشاوره رایگان و غربالگری سردردهای میگرنی برای افراد را طراحی کنیم.

    دکتر فرید سمسارها، دکترای بیوفیزیک از دانشگاه تهران و مدیر تحقیق و توسعه شرکت دانش بنیان میم دارو مدیر علمی کلینیک چند تخصصی درد آرامش تهران

    دکتر فرید سمسارها، در این نشست خبری گفت: داروی میگرن کات یک داروی طبیعی برای درمان میگرن محسوب می شود.

    وی افزود: میگرن کات پس از شش سال تحقیق و توسعه و انجام کارآزمایی بالینی روی 300 بیمار میگرنی، فرایند ثبت آن انجام شد.

    مدیر تحقیق و توسعه شرکت دانش بنیان میم دارو، ادامه داد: این دارو در حال حاضر در داروخانه های هفت استان در حال عرضه به بیماران است.

    دکتر سمسارها، در پایان گفت: میگرن کات در آینده نزدیک در سراسر کشور توزیع خواهد شد.

    بنا به این گزارش، مراسم رونمایی از داروی درمان میگرن، پیش از برگزاری این نشست خبری، با حضور دکتر بهزاد سلطانی، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی و برخی از محققان و صاحبنظران رونمایی شد.

    این دارو با عنوان میگرن کات تولید شده است. میگرن کات دارویی است حاصل 25 سال مطالعات محققان ایرانی و بین‌المللی که متشکل از عصاره ترکیب گیاهان دارویی مختلف مانند اسطوخدوس، اکلیل، الملک،‌ بنفشه، رازیانه، گشنیز و مرزنجوش است که در منابع طب سنتی ایران و کتاب‌های قانون و منابع غربی از آن‌ها به عنوان رفع کننده سردردهای میگرنی نام برده شده است.

    این دارو علاوه بر اثربخشی مثبت و درمان سردردهای میگرنی به کاهش شدت سایر سردردها در زمان درد کمک می ‌کند.

    داروی میگرن کات به شکل اسپری بینی با حامل اتانول است. از مزایای الکلی بودن پایه این دارو می‌توان به خلاقیت و پایداری بهینه ترکیبات مواد موثره دارو، افزایش نفوذپذیری دارو در مخاط بینی جهت تقویت اثرات محلی و سیستمیک دارو،‌ پاکسازی مجاری تنفسی بدون تاثیر منفی در سلول‌های مژک‌دار بینی و تضمین سلامت دارو در طول عمر آن اشاره کرد.

    بعد از رونمایی این دارو، خط تولید صنعتی آن به صورت رسمی آغاز می گردد.

    گفتنی است، داروی ملی میگرن کات، که برای اولین بار در جهان تولید می شود، محصول شرکت دانش بنیان میم دارو بوده و به تازگی وارد بازار شده است.

    خبرنگار: فؤاد رمضانی

    میانگین امتیازات ۳ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=6416

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم