• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
2

دکتر خدایاری فرد در نشست خبری سومین کنگره ملی روان‌ شناسی ایران: بحران‌هایی که در جامعه به وجود می‌آید را می‌توان پیشی‌بینی و پیشگیری کرد/ برای حل معضلات و مشکلات راه‌کار‌های علمی وجود دارد

  • کد خبر : 5899
  • 07 اسفند 1396 - 21:36
دکتر خدایاری فرد در نشست خبری سومین کنگره ملی روان‌ شناسی ایران: بحران‌هایی که در جامعه به وجود می‌آید را می‌توان پیشی‌بینی و پیشگیری کرد/ برای حل معضلات و مشکلات راه‌کار‌های علمی وجود دارد

رئیس دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران گفت: یکی از اهداف این کنگره اعتماد به دانشگاه و روان‌شناسان است. باید از دانشگاه‌ها درخواست شود تا در حل مسائل و بحران‌های اجتماعی کمک کنند. برای حل معضلات و مشکلات راه‌کار‌های علمی وجود دارد.

  • به گزارش خبرنگار اقتصادی پول بانک (سید هادی شریفی )، نشست خبری سومین کنگره ملی روان‌ شناسی ایران، ظهر امروز شنبه 5 اسفند ماه 96، با حضور دکتر محمد خدایاری فرد رئیس دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران، دکتر هادی بهرامی دبیر علمی سومین کنگره ملی روان ‌شناسی ایران، محمد جوادی ‌پور مدیر اجرایی کنگره و جمعی از اصحاب رسانه، در سالن شورای دانشکده روان‌ شناسی و علوم‌تربیتی دانشگاه تهران برگزار گردید.

    دکتر محمد خدایاری فرد، رئیس دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران

    دکتر محمد خدایاری فرد، در ابتدای این نشست خبری گفت: این کنگره، بی شک یک گردهمایی بزرگ روان ‌شناسان است. برای برگزاری این کنگره محورهای زیادی مطرح شده که انتخاب این محورها بر اساس مشورت‌هایی است که با رؤسای دانشکده‌های روان ‌شناسی سراسر کشور، سازمان نظام روان ‌شناسی و مشاوره ایران و روان ‌شناسان صاحب نظر صورت گرفته است.

    وی با بیان اینکه اولین محور این کنگره بحث روان ‌شناسی اجتماعی است، گفت: ما معتقدیم فردی که متولد می‌شود آینده و بحران‌هایی که برای این فرد به وجود می‌آید را می‌توان پیش‌بینی کرد. هم‌‌چنین خانواده‌ای که تشکیل می‌شود را می‌توان پیش‌بینی کرد که آیا دچار بحران می‌شود یا خیر و به همین خاطر مشاوره ازدواج را گذاشته‌اند که اگر دو نفر با ازدواج دچار مشکل می‌شوند از این اتفاق پیشگیری کرد.

    رئیس دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران، افزود: برای جامعه هم به همین صورت است بحران‌هایی که در جامعه به وجود می‌آید را می‌توان پیشی‌بینی و پیشگیری کرد. بنابراین وقتی بحث روان‌ شناسی اجتماعی در رأس قرار می‌گیرد، مدیریت رفتارهای تهاجمی و ارتقای امنیت اجتماعی تم این کنفرانس و در رأس قرار داده می‌شود و البته این بر اساس بررسی روان‌شناسان در زمینه‌های اجتماعی است.

    دکتر خدایاری فرد، در پایان خاطر نشان کرد: یکی از اهداف این کنگره اعتماد به دانشگاه و روان‌شناسان است. باید از دانشگاه‌ها درخواست شود تا در حل مسائل و بحران‌های اجتماعی کمک کنند. برای حل معضلات و مشکلات راه‌کار‌های علمی وجود دارد.

    دکتر هادی بهرامی، دبیر علمی سومین کنگره ملی روان‌ شناسی ایران

    دکتر هادی بهرامی، دبیر علمی سومین کنگره ملی روان‌ شناسی ایران، در ادامه این نشست خبری گفت: پرخاشگری، رفتار تهاجمی، مناسبات ناسالم در سطح اجتماعی از آسیب‌های اجتماعی است که با آنها درگیر هستیم. متاسفانه آمارها در این زمینه جدی است. ما اگر داعیه این را داریم که یک جامعه پاکیزه، جامعه‌ای مبتنی بر تعاون و همکاری می‌خواهیم داشته باشیم، باید تربیت اجتماعی آدم‌ها و یادگیری زمینه‌های لازم برای مدیریت رفتارهای خشونت‌آمیز را هم یاد بگیریم.

    وی ادامه داد: به همین خاطر تم اصلی این کنگره مدیریت رفتارهای تهاجمی و ارتقای امنیت اجتماعی است. ما با خشونت در همه مناسبات مواجهیم و بنابراین فراگیر است و شامل همه رفتارهای اجتماعی می‌شود.

    دبیر علمی سومین کنگره ملی روان ‌شناسی ایران افزود: این کنگره یک نشست دانشگاهی بین همه کسانی است که احساس مسئولیت می‌کنند و از روز 9 تا 11 اسفند برگزار می‌شود. فراخوان کنگره در 10 محور منتشر شده است و 60 داور از همه دانشگاه‌های کشور مسئولیت داوری مقالات این کنگره را برعهده گرفته‌اند. افتتاحیه از ساعت 8:30 صبح روز 9 اسفند آغاز می‌شود.

    دکتر بهرامی گفت: چندین برنامه ویژه و پنل تخصصی با حضور رؤسای سابق و فعلی سازمان نظام روان‌شناسی، اساتید دانشگاهی و صاحبنظران این حوزه نیز تدارک دیده شده که برگزار خواهد شد.

    محمد جوادی‌پور، مدیر اجرایی سومین کنگره ملی روان‌ شناسی ایران

    محمد جوادی‌پور، مدیر اجرایی سومین کنگره ملی روان‌ شناسی ایران، در ادامه این نشست خبری گفت: فراخوان این کنگره به همه نهادها و سازمان‌های اجرایی کشور ارسال شده است.

    وی ادامه داد: سعی کرده‌ایم تا تنوع دانشگاهی در این کنگره افزایش یابد و یک خروجی داشته باشیم که بتواند نیازهای جامعه را برطرف و مشکلی از مشکلات سازمان‌ها و نهادها را حل کند.

    مدیر اجرایی سومین کنگره ملی روان‌ شناسی ایران افزود: برای پیشگیری و مدیریت رفتارهای تهاجمی، دانشگاه‌ها حرف دارند و باید سازمان‌ها و دستگاه‌ها نیز همکاری لازم را داشته باشند. هدف اصلی ما افزایش مشارکت در سطح اساتید، دانشجویان و بهره‌برداری از نتایج این فعالیت‌هاست. ما به دنبال یک بحث علمی موثر نتیجه‌دار هستیم که بتواند مشکلی را حل کند و انشاء‌الله این کنگره چنین نتیجه‌ای خواهد داشت.

    گفتنی است، سومین کنگره ملی روان‌ شناسی ایران، با همکاری گروه‌های آموزشی روان‌ شناسی دانشگاه‌های سراسر کشور، به ویژه با حضور مسئولان و مدیران اجرایی کشور، از ۹ تا ۱۱ اسفند ماه ۱۳۹۶، در دانشکده روان ‌شناسی و علوم ‌تربیتی دانشگاه تهران برگزار می گردد.

    خبرنگار: پریا محمدی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=5899

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم