• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
6

دکتر حبیبی در نشست خبری نهمین کنگره سالانه زخم و ترمیم بافت: دیابت یک بیماری فراگیر است و حدود ۶ میلیون نفر در کشورمان به دیابت مبتلا هستند

  • کد خبر : 309827
  • 18 دی 1401 - 23:54
دکتر حبیبی در نشست خبری نهمین کنگره سالانه زخم و ترمیم بافت: دیابت یک بیماری فراگیر است و حدود ۶ میلیون نفر در کشورمان به دیابت مبتلا هستند

پول بانک: ۷۰ درصد مرگ و میرها در کشور بر اثر بیماری‌های‌ غیرواگیر مثل بیماری‌های قلبی، دیابت، چاقی و غیره است.

  • رئیس جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران گفت: در پژوهشکده فناوری‌های زخم و ترمیم بافت، پیرامون راهکار‌های مختلف درمان‌های نوین، مطالعات متعددی انجام شده است تا پزشکان و پرستاران بتوانند در درمان این بیماران مؤثر باشند.

    به گزارش سایت خبری پول بانک، نشست خبری نهمین کنگره سالانه زخم و ترمیم بافت، صبح امروز یکشنبه 18 دی ماه 1401، با حضور دکتر مسعود حبیبی رئیس جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران و رئیس نهمین کنگره، دکتر پروین منصوری دبیر علمی بخش علوم بالینی نهمین کنگره، دکتر سید مهدی طبایی دبیر نهمین کنگره، دکتر منصور جمالی زواره دبیر علمی بخش علوم پایه نهمین کنگره، دکتر محسن فاتح دبیر اجرایی نهمین کنگره، دکتر نادری دبیر بخش علوم پایه نهمین کنگره و جمعی از اصحاب رسانه، در محل پژوهشکده فناورهای زخم و ترمیم بافت(یارا) برگزار شد.

    دکتر مسعود حبیبی، رئیس جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران و رئیس نهمین کنگره سالانه زخم و ترمیم بافت

    دکتر مسعود حبیبی، رئیس جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران و رئیس نهمین کنگره سالانه زخم و ترمیم بافت، در ابتدای این نشست خبری گفت: ۷۰ درصد مرگ و میرها در کشور بر اثر بیماری‌های‌ غیرواگیر مثل بیماری‌های قلبی، دیابت، چاقی و… است. یکی از عوارض مشترک این بیماری‌ها زخم‌های مزمن است که باعث شایع‌ترین سرطان زنان (سرطان پستان)، سرطان مردان (سرطان پروستات) و لنفوم‌هاست.

    وی افزود: دیابت یک بیماری فراگیر است و حدود ۶ میلیون نفر در کشورمان به دیابت مبتلا هستند. معمولاً ۱۵ درصد بیماران دیابتی یعنی حدود ۹۰۰ هزار نفر در خطر ابتلا به زخم پای دیابتی قرار دارند. هزینه این زخم‌ها در سال ۲ هزار دلار است و اگر استئومیلیت شود، ۴ هزار دلار و عدم درمان و پیشرفت بیماری باعث افزایش هزینه به حدود ۱۵ هزار دلار خواهد شد.

    دکتر حبیبی، یکی از مهمترین اقدامات درباره این بیماری‌ها را پیشگیری دانست و گفت: این مسئله نیاز به آموزش همگانی و سواد سلامت دارد تا از ابتلا و پیشرفت بیماری جلوگیری کنیم. همچنین سبک زندگی نادرست نیز در این زمینه بی‌تأثیر نیست؛ از این رو کنگره سبک زندگی را در ماه‌های آینده برگزار خواهیم کرد.

    وی تصریح کرد: در پژوهشکده فناوری‌های زخم و ترمیم بافت درباره راهکار‌های مختلف درمان‌های نوین، مطالعات متعددی انجام شده است تا پزشکان و پرستاران بتوانند در درمان این بیماران مؤثر باشند.

    رئیس جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران، یکی از اقدامات مهم پژوهشکده را برگزاری کنگره زخم و ترمیم بافت دانست و بیان کرد: نهمین دوره این کنگره از ۲۱ دی آغاز می‌شود تا پزشکان و محققان درباره آخرین نتایج و تحقیقات خود تبادل‌نظر کنند.

    دکتر پروین منصوری، دبیر علمی بخش علوم بالینی نهمین کنگره زخم و ترمیم بافت

    دکتر پروین منصوری، دبیر علمی بخش علوم بالینی نهمین کنگره زخم و ترمیم بافت، در ادامه این نشست خبری گفت: یکی از وظایف اصلی مراکز علمی، نشر علم اطلاع رسانی و آگاه‌سازی مردم برای پیشگیری و کنترل بیماری‌ها است. جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران از ۹ سال قبل برنامه‌ریزی برای اطلاع‌رسانی در مورد زخم و ترمیم بافت داشتند.

    وی با اشاره به اهمیت کنترل و پیشگیری درمان زخم گفت: دنیا در دهه اخیر توجه زیادی به کنترل و پیشگیری و درمان زخم داشته است، چراکه هویت کره زمین و زندگی بشر متفاوت شده است. مسن شدن جمعیت باعث افزایش مشکلاتی مثل چاقی، دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان‌ها شده که هرکدام ممکن است معضل زخم را به دنبال داشته باشد. زخم‌ها ظاهراً ساده به نظر می‌رسند، ولی درمان آن‌ها و بار اجتماعی، مالی، روحی و غیره آن برای بیماران و جامعه بسیار زیاد است.

    دکتر منصوری ادامه داد: در تمام دنیا توجه به این معضل بیشتر شده است و کنگره‌های مربوط به زخم به صورت بین‌المللی دو یا سه بار به صورت سالانه برگزار می‌شود که راه‌کارهای جدید درمانی را آموزش دهند.

    وی در خصوص دیابت و پیشگیری از زخم پای دیابتی گفت: دیابت عارضه مهمی در دنیا است. تخمین زده می‌شود که در ۲۰ سال آینده پرجمعیت‌ترین کشور دنیا، کشور دیابتی‌ها هستند. دیابت، زخم پای دیابتی، قطع عضو، عفونت و مرگ و میر را به دنبال دارد.

    دبیر علمی بخش علوم بالینی نهمین کنگره زخم و ترمیم بافت، با بیان اینکه بیش از هزار نفر برای نهمین کنگره زخم و ترمیم بافت ثبت ‌نام کردند، افزود: ۱۱۱ مقاله به دبیرخانه کنگره رسیده که ۲۴ مقاله برای سخنرانی و ۵۰ مقاله به عنوان پوستر انتخاب شده‌اند.

    وی ادامه داد: با همکاری وزارت بهداشت امتیاز بازآموزی خوبی برای گروه‌های متنوعی پزشکان متخصصان و پیراپزشکان در نظر گرفته شده است که به شرح زیر است:

    -متخصصان پوست، متخصصان و فوق تخصصان جراحی پلاستیک و ترمیم و سوختگی، جراحان عمومی و متخصصان عفونی: ۱۵ امتیاز بازآموزی

    – فوق تخصصان جراحی عروق، متخصصان آسیب‌شناسی و متخصصان بیماری‌های داخلی و طب سالمندی و متخصصان بیماری‌های قلب و عروق و کارشناسی ارشد و دکترای پرستاری: ۱۰.۵ امتیاز بازآموزی کارشناسی پرستاری، دکترای فیزیوتراپی، متخصصان پزشکی فیزیکی و توانبخشی و متخصصان روانپزشکی: ۷.۵ امتیاز بازآموزی

    – متخصصان پرتودرمانی، دکترای علوم تغذیه، دکترای بیوشیمی و دکترای سالمندشناسی و کارشناسی ارشد زیست سلولی مولکولی: ۴.۵ امتیاز بازآموزی

    دکتر منصوری خاطر نشان کرد: بُعد وسیعی از متخصصان، مخاطب این کنگره هستند و این نشان می‌دهد که این موضوع اختصاص به یک گروه ندارد و گروه‌های مختلف پزشکی همه درگیر این موضوع هستند.

    وی در مورد موضوع سخنرانی‌های این کنگره گفت: برنامه‌های سخنرانی در قالب ۱۲ پنل تخصصی، ۷۲ سخنرانی ارائه می‌شوند. تازه‌های کنترل و درمان زخم، هوش مصنوعی و تکنولوژی‌های جدید، طب شخصی و personalized medicine، زخم‌های عروقی و واریسی، گیاهان دارویی و فیتومدیسین، مراقبت‌های پرستاری، درمان‌های پیشرفته، پانسمان‌های نوین و داروی جدید و روش‌های تشخیص جدید زخم، زخم‌های سوختگی، فارماکولوژی و سبک زندگی، استفاده از سلول‌های بنیادی و محصولات سلولی، بهترین تجربه‌ها در درمان زخم، نور و فیزیک، میکروبیولوژی و فلور نرمال بدن، پنل‌هایی هستند که در این کنگره برگزار می‌شود.

    دبیر علمی بخش علوم بالینی نهمین کنگره زخم و ترمیم بافت، به پانسمان‌های جدید در حوزه زخم اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر این پانسمان‌ها پیشرفت‌های زیادی داشتند. افرادی که به بیماری پروانه‌ای دچار هستند باید در تمام عمر از پانسمان استفاده کنند، ولی پانسمان‌های خارجی هزینه سرسام‌آوری دارد و بسیاری از خانواده‌ها و مراکز پزشکی از پس این هزینه‌ها برنمی‌آیند. به همین دلیل در این کنگره پنل پانسمان‌های نوین برگزار خواهد شد.

    دکتر محسن فاتح، دبیر اجرایی نهمین کنگره زخم و ترمیم بافت

    دکتر محسن فاتح، دبیر اجرایی نهمین کنگره زخم و ترمیم بافت، در ادامه این نشست خبری پیرامون کنگره گفت: در دو سال گذشته به دلیل شیوع کرونا، کنگره به صورت غیرحضوری (وبینار) برگزار شد و امسال بعد از دو سال به صورت حضوری در سالن همایش‌های بین‌المللی ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

    وی خاطر نشان کرد: این کنگره چهارشنبه تا جمعه (۲۱ تا ۲۳ دی‌ماه) برگزار خواهد شد و در کنار برنامه‌های علمی پیش‌بینی‌شده، نمایشگاهی نیز برگزار خواهد شد که شرکت‌های فعال در حوزه زخم و ترمیم بافت در آن حضور پیدا خواهند کرد تا پژوهشگران بتوانند ارتباط نزدیک‌تری با حوزه‌های تجاری و بازار برقرار نمایند.

    دکتر فاتح، به انتخاب دانشمند جوان در حوزه زخم و ترمیم بافت اشاره کرد و گفت: امسال از بین پژوهشگران داخل کشور که شرایط مورد نظر را داشتند، یک نفر به عنوان دانشمندان جوان برتر انتخاب می‌شود تا پژوهشگرانی که می‌توانند به حل مشکلات جامعه کنند، شناسایی شوند.

    دبیر اجرایی نهمین کنگره زخم و ترمیم بافت، در پایان سخنان خود گفت: در این کنگره پژوهشگران متعددی از کشورهای کانادا، آلمان، استرالیا، چین و عراق به سخنرانی خواهند پرداخت.

    دکتر سید مهدی طبایی، دبیر نهمین کنگره سالانه زخم و ترمیم بافت

    دکتر سید مهدی طبایی، دبیر نهمین کنگره سالانه زخم و ترمیم بافت، در ادامه این نشست خبری گفت: عوامل متعددی می‌تواند باعث ایجاد زخم‌های مزمن شود دیابت، افزایش سن و چاقی از علل بروز این زخم‌هاست و در هر سه مورد، کشور ما در معرض خطر است. در کشورهای توسعه یافته مانند امریکا بیش از 10 درصد جمعیت مبتلا به دیابت هستند و در کشور ما براساس تخمین‌ها، حدود 6 میلیون نفر مبتلا به دیابت هستند. معمولا 15 درصد بیماران دیابتی یعنی حدود 900 هزار نفر در خطر ابتلا به زخم پای دیابتی قرار دارند و از هر چهار نفر مبتلا به زخم پای دیابتی، یک نفر دچار قطع عضو می‌شود. از سوی دیگر کشور ما به سمت پیری پیش می‌رود که از عوامل بروز زخم‌های مزمن است و بنابراین سیاست‌های کشور ما در حوزه جوانی جمعیت بسیار حائز اهمیت است تا بتوانیم از بروز این مشکلات بهداشتی پیشگیری کنیم.

    وی ادامه داد: در حوزه چاقی نیز کشور ما وضعیت خوبی ندارد‌؛ کشورهای چاق دنیا از نظر علمی بررسی شده‌اند و ایران ششمین کشور دارای اضافه وزن بالاست که باید به عوارض چاقی و زخم‌های ناشی از آن نیز توجه شود.

    دبیر نهمین کنگره سالانه زخم و ترمیم بافت، با بیان اینکه زخم‌های مزمن با ایجاد عفونت، قطع اندام‌های تحتانی، کاهش کیفیت زندگی بیمار و خانواده، افزایش مدت بستری بیمار، ایجاد افسردگی و … بار اقتصادی و اجتماعی و سلامتی زیادی به خانواده‌ها تحمیل می‌کند، تصریح کرد: زخم‌های مزمن خطر بسیار بزرگی به حساب می‌آید اما متاسفانه به اهمیت آن توجه نشده است. حمایت‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی در حوزه زخم‌های مزمن به اندازه کافی انجام نشده و بنابراین نیاز به آگاهی‌بخشی بیشتری درمورد این معضل، وجود دارد.

    دکتر منصور جمالی زواره، دبیر علمی بخش علوم پایه کنگره بین المللی زخم و ترمیم بافت

    دکتر منصور جمالی زواره، دبیر علمی بخش علوم پایه کنگره بین المللی زخم و ترمیم بافت، در ادامه این نشست خبری گفت: در جامعه مسائلی و زخم‌هایی وجود دارد که دیده نمی‌شوند و امیدواریم برخی از عزیزان به این موضوع ورود کنند. زخم‌هایی هستند که نمی‌بینیم مانند زخم های روحی که دیده نمی‌شود و زمینه‌های زیادی دارند و باید به این زخم‌ها پرداخت.

    دکتر نادری، دبیر بخش علوم پایه نهمین کنگره سالانه زخم و ترمیم بافت

    دکتر نادری، دبیر بخش علوم پایه نهمین کنگره سالانه زخم و ترمیم بافت، در ادامه این نشست خبری، با اشاره به پنل‌های این بخش گفت: از محور‌های مهم کنگره می‌توان به زخم، اسکار، سلامت روان، پزشکی شخصی، ابزار‌های پیشگیری و تشخیصی، بارداری، طب، اطفال، سرطان، ژنتیک و پرستاری اشاره کرد که در این زمینه‌ها ۲۲ پوستر پذیرفته شده است.

    گفتنی است، نهمین کنگره بین المللی زخم و ترمیم بافت، 21 دی ماه سالجاری، با حضور متخصصان و محققان کشور، در مرکز همایشهای بین المللی ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی تهران آغاز به کار می کند.

    خبرنگار: مهران احمدی

    عکس و فیلم: کوروش جم

    آلبوم عکس

    فیلم های ویدئویی

    فیلم 1 

    فیلم 2

    فیلم 3

     فیلم 4 

    فیلم 5

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=309827

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم