مدیرعامل شرکت آوین افراز و رئیس ستاد برگزاری نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته قرار است، چند هیات بازرگانی از کشور های عراق و افغانستان با حضور در این نمایشگاه، ضمن بازدید از غرفه ها و سالن ها، با شرکت های ایرانی وارد مذاکره شوند.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری پول بانک، آیین افتتاح نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، برندسازی، خدمات بازاریابی، زنجیره صادرات و صنایع وابسته، ظهر امروز دوشنبه 13 آذرماه 1402، با حضور دکتر عباس محمدیان مدیر کل تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر سید علی اعتدالی مدیرعامل شرکت آوین افراز و رئیس ستاد برگزاری نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، جمعی از مدیران و اصحاب رسانه، در محوطه سالن 35 محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار شد.
دکتر سید علی اعتدالی مدیرعامل شرکت آوین افراز و رئیس ستاد برگزاری نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، برند سازی، خدمات بازاریابی و زنجیره صادرات
دکتر سید علی اعتدالی، مدیرعامل شرکت آوین افراز و رئیس ستاد برگزاری نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، برند سازی، خدمات بازاریابی، زنجیره صادرات و صنایع وابسته، درآیین افتتاح این نمایشگاه گفت: نوزدهمین دوره نمایشگاه بین المللی تبلیغات، برندسازی، بازاریابی، زنجیره صادرات و صنایع وابسته، از ۱۳ تا ۱۶ آذر ماه 1402، در تهران برگزار می شود.
وی در ادامه گفت: فضای تحت پوشش نمایشگاه حدود ۱۵ هزار متر مربع است و کارگاههای تخصصی همایش فنی و تبلیغات در مدت برگزاری این نمایشگاه برگزار خواهد شد. یکی از اهداف مهم نمایشگاه تبلیغات و برندسازی حضور شرکتهای مختلف از تمامی استانها و شهرستانها است.
مدیرعامل شرکت آوین افراز، اظهار داشت: در این نمایشگاه محصولات و خدمات در موضوعات متنوعی ارائه میشوند که عبارتند از؛ تبلیغات محیطی، تبلیغات دیجیتال، هدایای تبلیغاتی، علائم تبلیغاتی، ایده پردازی، ماشینهای چاپ، ماشینهای لیزر، خدمات طراحی و چاپ، ارتقا فروش و تکنیکهای بازاریابی، خدمات و تجهیزات نمایشگاهی وغیره.
دکتر اعتدالی، در ادامه گفت: در این نمایشگاه علاوه بر شرکت های داخلی، شرکت ها و نمایندگی کشورهای چین، ژاپن و ترکیه حضور و مشارکت دارند.
وی افزود: در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، برند سازی، بازاریابی، زنجیره صادرات و صنایع وابسته که با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت صمت برگزار می شود، برترین شرکت های مختلف در حوزه ای مختلف صنعت تبلیغات و بازاریابی، برند سازی گردهم می آیند تا جدید ترین دستاوردهای خود را به نمایش بگذارند.
رئیس ستاد برگزاری نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، برند سازی، خدمات بازاریابی، زنجیره صادرات و صنایع وابسته، در ادامه بیان داشت: در این نمایشگاه انواع کالاها و خدمات عمومی و تخصصی، رسانه ها و وسایل ارتباط جمعی (تصویری ، نوشتاری و گفتاری)، فن آوری اطلاعات، تبلیغات محیطی، محاطی، دیجیتالی و رایانه ای، تبلیغات کالاهای صادراتی، برندهای تجاری و تبلیغاتی، روابط عمومی ها، سازمان ها و مراکز اطلاع رسانی، فعالیت های بازاریابی و تحقیق در بازار، تکنیک های بازاریابی و پیشبـرد فروش، ارتقا فـروش، چـاپ و خدمات دیجیتالی، ماشین های چاپ الکترونیکی، تجهیزات و مواد اولیه، طراحی بسته بندی، طراحی و ایده پردازی، تکنولوژی نور پردازی، رایانه و ماشین آلات مورد استفاده در صنعت تبلیغات، ماشین آلات لیزری، تجهیزات و خدمات صوتی، تصویری، سینمایی و عکاسی و ماشین های اداری و تبلیغاتی و تجهیزات مربوطه ارائه خواهد شد.
دکتر اعتدالی، افزود: بازارهای جدید صادراتی، ارائه راهکارهای چگونگی حفظ بازارهای صادراتی، آشنایی با فنون نوین بازاریابی، ارتقاء سطح دانش بازاریابی و تبلیغات، حمایت از صنعت تبلیغات، شناخت تاکتیک های بازاریابی و ارتقاء فروش، آموزش تبلیغات و بازاریابی، آشنایی با جدیدترین تحولات بین المللی تبغلیات و بازاریابی و توسعه صادرات؛ مهمترین اهداف برپایی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، بازاریابی، زنجیره صادرات و صنایع وابسته است.
مدیرعامل شرکت آوین افراز، در پایان سخنان خود گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته قرار است، چند هیات بازرگانی از کشور های عراق و افغانستان، با حضور در این نمایشگاه، ضمن بازدید از غرفه ها و سالن ها، با شرکت های ایرانی وارد مذاکره شوند.
بنا به این گزارش، نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، برندسازی، خدمات بازاریابی، زنجیره صادرات و صنایع وابسته، با حضور بیش از ۱۶۰ شرکت داخلی و خارجی در حوزه برندسازی و تبلیغات، در سالنهای ۳۵، ۳۸ و ۴۱ محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران برگزار می شود.
محوریتهای موضوعی این نمایشگاه، توجه به سهم ویژه شهرستانها، تخصیص سالن ویژه برای دیجیتال مارکتینگ و بررسی برونداد تبلیغات هوشمند و نوین از سوی ستاد برگزاری عنوان شده است.
غالب شرکتکنندگان، فعالین حوزه تبلیغات دیجیتال، آژانسهای تبلیغاتی، شرکتهای تبلیغات محیطی، فعالین سنتی و صنایع وابسته تبلیغات (چاپ و نشر، ملزومات تابلوسازی و سازههای سهبعدی، هدایای تبلیغاتی و ماشینآلات چاپ و تبلیغات) می باشند.
نمایشگاه بینالمللی تبلیغات، بازاریابی و صنایع وابسته
نمایشگاه تبلیغات، با هدف آشنایی با آخرین دستاوردهای روز دنیا در زمینهی تبلیغات، بازاریابی و چاپ برپا میشود.
هدف اصلی برگزارکنندگان این نمایشگاه آشنایی هرچه بیشتر صاحبان صنعت تبلیغات با جدیدترین متدها و تکنیکهای بازایابی و فروش در جهان، برقراری و گسترش روابط با ارائه دهندگان و متقاضیان تبلیغات میباشد. به بیان دیگر مهمترین اهداف برگزاری نمایشگاه بینالمللی تبلیغات عبارتند از:
- حمایت از صنعت تبلیغات و بازاریابی
- ایجاد فضای مناسب برای ارائه جدیدترین ایدهها و راههای تبلیغاتی
- تشویق شرکتهای داخلی برای به کارگیری ابزارهای تبلیغاتی روز دنیا
- ایجاد فضای مطلوب برای آشنایی و علاقمندان و فعالان حوزهی تبلیغات با تبلیغ، بازاریابی و فروش
- حمایت از شرکتها و موسسات تبلیغاتی و رشد اقتصاد کشور
- افزایش سطح دانش جامعه و فعالان در زمینه تبلیغات
اهداف شرکتکنندگان در نمایشگاه بینالمللی تبلیغات
حضور در نمایشگاه از ابزارها و فعالیتهای مهم و موثر در بازاریابی به شمار میرود. نمایشگاهها در توسعه روابط تجاری بازرگانی و تبلیغات نقش مهمی دارند.
بسیاری از شرکتها با این هدف در نمایشگاه شرکت میکنند تا علاوه بر شناخت و ارتباط با رقبا، برتری و مزایای کالا و خدمات خود را به نمایش بگذارند و از این طریق، با شناسایی بازارهای جهانی در جذب سرمایه موفقیت حاصل کنند.
حضور در نمایشگاه شهرت، جذب مشتری و جذب سرمایه را برای شرکتها در پی دارد. علاوه بر این میتوان مهمترین اهداف حضور شرکتها و موسسات تبلیغاتی در نمایشگاه بینالمللی تهران را در چند جمله خلاصه کرد:
- آشنایی با رقبای داخلی و خارجی
- معرفی و ارائه دستاوردهای تبلیغاتی و بازایابی
- معرفی تجهیزات برای استفاده در تبلیغات و بازاریابی
- کسب شهرت و جذب سرمایه
گروههای شرکتکننده در نمایشگاه تبلیغات، بازاریابی و صنایع وابسته
چنانچه از نام و ماهیت نمایشگاه بینالمللی تبلیغات بازاریابی و صنایع وابسته پیداست، شرکتکنندگان و غرفهداران در این نمایشگاه از فعالان حوزهی تبلیغات هستند که به چند گروه مختلف تقسیم میشوند. گروهی تولیدکننده ماشینآلات چاپ، گروهی تولید کننده متریال اولیه چاپ مانند؛ چاپ سررسید و سالنامه، تقویم تبلیغاتی، پرچم و تابلوهای تبلیغاتی و یا گروه دیگر شرکتهای چاپ، تبلیغات و بازاریابی هستند. این یک دستهبندی کلی از شرکتکنندههاست که هر یک زیرمجموعههایی دارند.
برخی از مهمترین گروههای شرکتکننده در این نمایشگاه عبارتند از:
- تولیدکنندگان سررسید و سالنامه
- تولیدکنندگان تقویم رومیزی تبلیغاتی و تقویم دیواری
- تولیدکنندگان پرچم تبلیغاتی
- شرکتهای چاپ و بسته بندی مواد و محصولات گوناگوناگون غذایی، بهداشتی و …
- گروههای تولید و عرضه تابلوهای تبلیغاتی
- تولیدکنندگان استند تبلیغاتی، بنرها و سازههای نمایشگاهی و سازندگان و طراحان غرفههای نمایشگاهی
- شرکتهای وارد کننده دستگاههای چاپ و حکاکی
- تولید کنندگان و وارد کنندگان انواع هدایای تبلیغاتی
- مـشاورین و مجریان تبلیغات محیطی، دیجیتالی و رایانهای
- روابط عمومیها، سازمانها و مراکز اطـلاع رسـانی، نشریات عملی و تخصصی
- انجمنها، اتحادیهها و سازمانهای داخلی و خارجی
- تولیدکنندگان و واردکنندگان ماشیـنهای چاپ الکترونیکی
- تولیدکنندگان تکنولوژی نورپردازی و چراغهای تبلیغاتی
- تولیدکنندگان انواع صـنایع و تجهیزات نمایشگـاهی و تبلیغاتی
- رایانه و ماشینآلات مورد استفاده در صنعت تبلیغات
- ماشینآلات لیزری و…
گفتنی است، نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، برند سازی، بازاریابی، زنجیره صادرات و صنایع وابسته 1402، توسط شرکت آوین افراز، با حضور و مشارکت بیش از 160 شرکت داخلی و خارجی در حوزه برندسازی و تبلیغات و همچنین مشارکت پررنگ شرکت های دانش بیان و استارتاپی، به مدت 4 روز، از تاریخ 13 تا 16 آذرماه 1402، زمان بازدید ۸ صبح الی 16عصر، در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران، آماده بازدید عموم علاقمندان خواهد بود.
عکس و خبر: کوروش جم
تصاویر روز اول نمایشگاه