• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

دکتر آرین زادگان در گفتگو با خبرنگاران حوزه اقتصاد: از افق 30 میلیارد دلاری ترسیم شده برای حجم مبادلات با عراق در سال گذشته حدود ۷.۵ میلیارد دلار محقق شد

  • کد خبر : 288945
  • 12 اسفند 1400 - 14:15
دکتر آرین زادگان در گفتگو با خبرنگاران حوزه اقتصاد: از افق 30 میلیارد دلاری ترسیم شده برای حجم مبادلات با عراق در سال گذشته حدود ۷.۵ میلیارد دلار محقق شد

پول بانک: در این همایش تجار ایرانی و عراقی، مدیران توسعه تجاری و گمرک و اساتید نخبه دانشگاهی حضور داشتند که از نظراتشان استفاده لازم را بردیم.

  • دبیر علمی همایش فرصتها و راهکارهای توسعه صادرات به استانهای جنوبی عراق گفت: در این همایش سعی کردیم به بررسی موانع و چالش‌های پیش‌روی گسترش روابط  تجاری ایران و عراق پرداخته و همچنین نقش و جایگاه کشور عراق در نقشه منطقه‌ای تجاری ایران را بررسی نمائیم.

    به گزارش خبرنگار خبرگزاری پول بانک، همایش فرصتهای توسعه صادرات به استانهای جنوبی عراق، صبح امروز چهارشنبه 11 اسفند ماه 1400، با حضور دکتر آقارضا فتوحی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان، دکتر مجید آرین زادگان دبیر علمی همایش، فرزاد پیلتن مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران، علی عابدی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بصره و مقاماتی از بخش‌های دولتی و خصوصی و جمعی از تجار و بازرگانان جمهوری اسلامی ایران و عراق، در سالن خلیج فارس سازمان توسعه تجارت ایران، در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد.

    دکتر مجید آرین زادگان، دبیر علمی همایش آشنایی با فرصت‌ها و راهکارها و الزامات توسعه صادرات به استان‌های جنوب عراق

    دکتر مجید آرین‌زادگان، دبیر علمی همایش آشنایی با فرصت‌ها، راهکارها و الزامات توسعه صادرات به استان‌های جنوب عراق، در این همایش گفت:  با توجه به اینکه در دیدار مقامات ارشد دو کشور ایران و عراق، افق روابط تجاری بین دو کشور، در سطح 30 میلیارد دلار ترسیم شده است و در سال گذشته حجم مبادلات 2 کشور درحدود 7.5  میلیارد دلار بوده است.

    وی ادامه داد: برای توسعه صادرات به استانهای جنوب عراق در «همایش آشنایی با فرصت‌ها وراهکارها و الزامات توسعه تجارت با استانهای جنوب عراق» به بررسی موانع و چالش های تجارت به استانهای جنوب عراق و آشنایی با فرصت ها و الزامات تجارت به استانهای جنوب عراق پرداخته شد.

    دبیر علمی همایش آشنایی با فرصت‌ها، راهکارها و الزامات توسعه صادرات به استان‌های جنوب عراق، در پایان سخنان خود عنوان کرد: یکی از اقدامات اساسی برای توسعه در عراق مشارکت فعال در رویدادهای تجاری، کمیسیون های مشترک، اعزام و پذیرش هیات های تجاری، دریافت نظرات و بررسی چالش ها و راهکارهایی است که در این همایش با حضور مسئولین ذی ربط، هیات تجار عراقی، اساتید دانشگاهی و کارشناسان صورت پذیرفت، گامی مثبت در این زمینه بوده است.

    دکتر آقارضا فتوحی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان

    دکتر آقارضا فتوحی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان، نیز در این همایش گفت: برگزاری این نوع همایشها می تواند گام موثری در جهت رفع موانع و مشکلات بین دو کشور باشد.

    وی افزود: امیدوارم که برگزاری این گونه همایش ها و نشست ها در استان خوزستان نیز انجام شود.

    معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان، در ادامه اظهار داشت: فعال شدن مرزهای بسته میان دو کشور، بین تجار و بازرگانان ایرانی و عراقی، جهت افزایش تبادلات تجاری این کشورها، از الزامات اساسی است.

    فرزاد پیلتن مدیرکل دفتر عربی و افریقایی سازمان توسعه تجارت ایران

    بنا به این گزارش، همایش آشنایی با فرصت‌ها و راهکارها و الزامات توسعه صادرات به استان‌های جنوبی عراق، با مجوز سازمان توسعه و تجارت ایران و توسط تعاونی سازمان توسعه تجارت ایران و آرین ایونت برگزار شد.

    گفتنی است، همایش فرصتها و راهکارهای توسعه صادرات به استانهای جنوبی عراق، در قالب یک گردهمایی یک روزه و انجام مذاکرات بین تجار ایرانی و عراقی، به کار خود در سالن خلیج فارس محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران پایان داد.

    خبرنگار رسانه: کوروش جم

    آلبوم عکس

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=288945

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم