• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
1

دولت روسیه برای دریافت مالیات از ارزهای دیجیتال آماده می‌شود

  • کد خبر : 187696
  • 29 بهمن 1399 - 10:46
دولت روسیه برای دریافت مالیات از ارزهای دیجیتال آماده می‌شود

مجلس دومای روسیه قرار است امروز طرح قانونی دریافت مالیات از ارزهای دیجیتال را مورد بررسی قرار دهد. این طرح پیش‌تر به تأیید کمیته قانون‌گذاری دوما رسیده است.
به گزارش کوین تلگراف، قانون‌گذاران روسیه ق..

  • مجلس دومای روسیه قرار است امروز طرح قانونی دریافت مالیات از ارزهای دیجیتال را مورد بررسی قرار دهد. این طرح پیش‌تر به تأیید کمیته قانون‌گذاری دوما رسیده است.

    به گزارش کوین تلگراف، قانون‌گذاران روسیه قانون جدیدی را آماده می‌کنند که براساس آن، دولت این کشور می‌تواند از ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین مالیات دریافت کند.

    بر اساس اطلاعیه دومای دولتی روسیه، کمیته قانون‌گذاری این نهاد روز ۱۵ فوریه طرح قانونی دریافت مالیات از ارزهای دیجیتال را تصویب کرد.

    این طرح قانونی، مجموعه اصلاحاتی را در قانون مالیات فدرال روسیه اعمال می‌کند. براساس بخشی از این طرح، دولت روسیه ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین را به‌عنوان دارایی به رسمیت می‌شناسد و هدف آن این است که از درآمد شهروندان روسیه از محل معاملات ارزهای دیجیتال مالیات اخذ شود.

    این قانون شامل حال همه ساکنان روسیه، شهروندان و خارجی‌های مقیم این کشور و همچنین سازمان‌های روسی و بین‌المللی مستقر در روسیه می‌شود.

    براساس این طرح، نهادهای فهرست‌شده موظف خواهند بود تراکنش‌های ورودی و خروجی ارز دیجیتال خود را در صورتی که مجموع ارزش آن بالاتر از ۶۰۰,۰۰۰ روبل (۸,۱۰۰ دلار) باشد، به‌صورت سالانه گزارش دهند.

    نقض این قانون، مثل گزارش دیرهنگام و ارائه اطلاعات نادرست، مشمول مجازات پرداخت جریمه تا ۱۰ درصد کل تراکنش‌های ورودی و خروجی خواهد بود.

    این قانون همچنین، جریمه پرداخت نکردن یا پرداخت ناقص مالیات ارزهای دیجیتال را برابر با ۴۰ درصد مالیات پرداخت‌نشده در نظر گرفته است.

    براساس اعلام رسمی دومای دولتی روسیه، پس از تصویب طرح قانونی جدید ارزهای دیجیتال در کمیته مربوطه، انتظار می‌رود که نهاد قانون‌گذاری، امروز ۱۷ فوریه آن را به بحث بگذارد.

    نخستین قانون در حوزه ارزهای دیجیتال در روسیه با عنوان «دارایی‌های مالی دیجیتال» در ژانویه سال جاری میلادی به‌صورت رسمی اجرایی شد. این قانون پرداخت به‌شکل ارز دیجیتال را برای ساکنان این کشور ممنوع کرده است.

    قانون پیشین به‌رغم اعطای جایگاه قانونی به صنعت ارزهای دیجیتال در روسیه، هیچ اشاره‌ای به مسائل خاص در دارایی‌های دیجیتال، مثل مالیات و استخراج، نکرده است. این امر باعث ایجاد ابهام در چشم‌انداز تنظیم مقررات در این حوزه شده است.

    دولت روسیه برای دریافت مالیات از ارزهای دیجیتال آماده می‌شود

    در این باره بیشتر بخوانید

    • پارلمان روسیه ظرف مدت دوماه لایحه ارزهای دیجیتال را مورد بحث قرار خواهد داد
    • بانک مرکزی روسیه: از ممنوعیت ارزهای دیجیتال حمایت می‌کنیم!
    • لایحه ارزهای دیجیتال در روسیه تصویب شد؛ استفاده برای پرداخت ممنوع!
    • وزارت دارایی روسیه قوانین سخت‌گیرانه‌ای را برای ارزهای دیجیتال اعمال خواهد کرد
    • مقامات دولتی روسیه تا آوریل ۲۰۲۱ مهلت دارند ارزهای دیجیتال خود را بفروشند

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=187696

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم