• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
4

دلیل سقوط ۱٬۳۰۰ دلاری قیمت بیت کوین در روز گذشته چه بود؟

  • کد خبر : 311835
  • 12 اسفند 1401 - 11:22
دلیل سقوط ۱٬۳۰۰ دلاری قیمت بیت کوین در روز گذشته چه بود؟

روز گذشته، بیت کوین شدیدترین سقوط خود را از زمان فروپاشی صرافی FTX تجربه کرد. قیمت این ارز دیجیتال هم‌زمان با شروع روز معاملاتی در هنگ کنگ در عرض یک ساعت ۱٬۳۰۰ دلار کاهش یافت و برای مدت کوتاهی به زیر ..

  • روز گذشته، بیت کوین شدیدترین سقوط خود را از زمان فروپاشی صرافی FTX تجربه کرد. قیمت این ارز دیجیتال هم‌زمان با شروع روز معاملاتی در هنگ کنگ در عرض یک ساعت ۱٬۳۰۰ دلار کاهش یافت و برای مدت کوتاهی به زیر ۲۲٬۰۰۰ دلار رسید.

    دلایل سقوط قیمت بیت کوین چه بود؟

    به گزارش نیوز‌بی‌تی‌سی، تردید ایجاد‌شده درباره احتمال ورشکستگی سیلورگیت، احتمالاً اصلی‌ترین دلیل سقوط قیمت بیت کوین در روز گذشته بوده است. بانکی که با ایجاد دروازه‌ای به سیستم پولی فیات، نقش عمده‌ای در تامین نقدینگی بازار ارزهای دیجیتال دارد.

    این بانک روز گذشته ارائه گزارش عملکرد سالانه خود به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده را به تأخیر انداخت. شک و تردید نسبت به وجود مشکلات مالی باعث شد تا قیمت سهام سیلورگیت بیش از ۵۰درصد کاهش یابد. چندین شرکت بزرگ ارز دیجیتال از جمله کوین بیس، کراکن، پکسوس و گلکسی دیجیتال متعاقباً به روابط تجاری خود را با این بانک خاتمه دادند.

    با این حال، بسیار ساده‌انگارانه خواهد بود که دلیل سقوط قیمت بیت کوین تنها این مسئله بدانیم. همان طور که مایلز دویچر (Miles Deutscher) تحلیل‌گر ارزهای دیجیتال در توییتر خود نوشت، موانع رشد در بازار ارزهای دیجیتال در حال افزایش‌اند.

    در کنار سیلورگیت، پرداخت بیت کوین توسط مت‌ گاکس به مشتریان، فراهم‌شدن امکان برداشت اتریوم پس از به‌روزرسانی شانگهای و تورم زیاد، لیکوئیدشدن حجم زیادی از معاملات و ضعف بازار سهام می‌توانند از دیگر دلایل سقوط قیمت‌ها باشند. دویچر توضیح داد:

    به یاد داشته باشید که همه این دلایل لزوماً مبنای اصولی ندارند، اما نیازی هم ندارند که باعث کاهش فعالیت‌های تجاری شوند. من فکر می‌کنم دلیل اصلاح قیمت، ترکیبی از این عوامل در کنار لیکوئید‌شدن‌هایی باعث که باعث تشدید شرایط شد.

    به‌ویژه، لیکوئیدشدن حجم زیادی از معلات لانگ به همان شدتی که در مدت زمان کوتاهی رخ می‌دهد، احتمالاً می‌تواند نقش مهمی در سقوط قیمت بازی کند. بر اساس داده‌های کوین‌گلس، در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۴۳میلیون دلار موقعیت معاملاتی لیکوئید شدند که ۱۸۵میلیون دلار آن در عرض ۴۵دقیقه رخ داد. معاملات بیت کوین نیز کمی بیش از ۸۴میلیون دلار معاملات لیکوئیدشده بیشتر سهم را به خود اختصاص داد.

    آیا نهنگ‌‌های بازار اسپات در زیرش قیمت نقش داشتند؟

    تحلیلگری با نام مستعار اسکو (Skew) با اشاره به دلتای تجمعی حجم (CVD) بازار اسپات بیت کوین و دلتای سفارشات گفت که یک فروش بزرگ در بازار اسپات بایننس منجر به ایجاد روند لیکوئیدشدن معاملات لانگ شده است.

    همان طور که مشاهده می‌کنید، بازار اسپات بایننس یک دقیقه پیش از هر صرافی اسپات دیگری شروع به ریزش کرده است. حجم قابل‌توجهی منجر به کاهش قیمت شده و احتمالاً شخصی از بازار ارزهای دیجیتال خارج شده است. قیمت هدف ۲۲٬۰۰۰ دلار خواهد بود.

    نمودار لتای تجمعی حجم (CVD) اسپات و دلتای سفارشات بیت کوین

    شرکت تحلیل آن‌چین سنتیمنت در توییتی نوشت که بیش از ۴ ماه از زمانی می‌گذرد که قیمت بیت کوین در عرض یک ساعت ۵درصد یا بیشتر سقوط کرد. اما روز گذشته، بار دیگر شاهد این اتفاق بودیم. افزایش دوباره قیمت به‌میزان نگرانی سرمایه‌گذاران بستگی دارد و به نهنگ‌ها اجازه می‌دهد تا بیت کوین‌های معامله‌گران بی‌تجربه و احساساتی را جمع‌آوری کنند.

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=311835

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم