• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
2

دلایل کاهش باردهی نهال بادام چیست و چگونه آن را درمان کنیم؟

  • کد خبر : 304261
  • 19 تیر 1401 - 23:42
دلایل کاهش باردهی نهال بادام چیست و چگونه آن را درمان کنیم؟

فهرست محتوا چکیده : خرید نهال بادام از بهترین نهالستان کشور به باردهی باغ و سودآوری عالی کمک می کند. اگر یک باغدار هستید و میخواهید محصولات مرغوب و با کیفیت از درختان بادام برداشت کنید، باید یک سری اصول را رعایت کرده و در واقع از نهال های بادام به خوبی مراقبت کنید؛ به […]

فهرست محتوا

  • چکیده : خرید نهال بادام از بهترین نهالستان کشور به باردهی باغ و سودآوری عالی کمک می کند. اگر یک باغدار هستید و میخواهید محصولات مرغوب و با کیفیت از درختان بادام برداشت کنید، باید یک سری اصول را رعایت کرده و در واقع از نهال های بادام به خوبی مراقبت کنید؛ به خصوص اگر نهال های جوان را در باغ کاشته اید وظایف و مسئولیت های شما چند برابر خواهد بود.

    خرید نهال بادام از بهترین نهالستان کشور به باردهی باغ و سودآوری عالی کمک می کند. اگر یک باغدار هستید و میخواهید محصولات مرغوب و با کیفیت از درختان بادام برداشت کنید، باید یک سری اصول را رعایت کرده و در واقع از نهال های بادام به خوبی مراقبت کنید؛ به خصوص اگر نهال های جوان را در باغ کاشته اید وظایف و مسئولیت های شما چند برابر خواهد بود.

    در چنین شرایطی نهال های جوان، بیشتر در معرض آسیب دیدگی قرار دارند؛ به این ترتیب انتظار می رود شما به عنوان یک باغدار، تمام شرایط و ملزومات را فراهم کنید تا از نهال های بادام کاشته شده، نهایت مراقبت را به عمل بیاورید. تنها در این صورت است که باردهی مناسبی در سال‌های آینده حاصل خواهد شد.

    طول عمر اقتصادی هر کدام از انواع ارقام نهال بادام متفاوت است؛ بسته به اینکه شما کدام یک از نهال های بادام را خریداری کرده اید و شرایط اقلیمی باغ شما چگونه است، این اعداد و ارقام متغیر خواهند بود.

    به طور مثال، طول عمر نهال بادام مامایی، که یکی از انواع ارقام نهال بادام اصلاح شده می‌باشد، حدود ۴۵ سال است. مثال دیگر، نهال بادام دیرگل فرانیس نام دارد که طول عمر آن بین ۳۵ تا ۴۵ سال است. این  موضوع برای انواع نهال بادام خوشه ای از ارقام مختلف، نهال بادام نون پاریل، نهال بادام آذر، نهال بادام یلدا و غیره نیز وجود دارد.

    با توجه به صحبت های فوق حتماً به این نتیجه رسیده اید که خرید نهال بادام و مراقبت کردن از آن تا حد زیادی در محصول دهی باغ تاثیر دارد. هر کدام از نهال ها در سال های متفاوتی پس از کاشت به باردهی می رسد.

    درخت بادام عمدتاً درخت های گلدار یک ساله محسوب می شوند و در هر سال در بهار، شکوفه های بادام روی درخت قابل رویت هستند. میزان باردهی درختان بادام از ارقام مختلف، متفاوت است؛ به جز ارقام نهال بادام دیرگل، تمام درختان در بهار به شکوفه می نشینند.

    به طور متوسط درختان بادام در هر هکتار حدود 2 تن بادام مرغوب تولید می کنند، اما در این میان نمی توانیم از شرایطی غافل شویم که باعث می شوند باردهی نهال های بادام به خطر بیفتد.

    به طور مثال، ممکن است در یک سال مشاهده کنید که میزان برداشت بادام در هر هکتار تا حد چشمگیری کاهش یافته است؛ این یک دغدغه و چالش بزرگ برای باغدار محسوب می شود. اگر با این چنین مشکلاتی مواجه هستید یا می خواهید از بروز این آسیب ها جلوگیری کنید، نکات مهمی را برای تان ارائه می دهیم. تا انتها با ما همراه باشید.

     

    چرا درختان بادام، گلدهی کمتری دارند؟

    درختان بادام از ارقام بومی منطقه خاورمیانه هستند و میوه هایی که تولید می کنند جزو خوشمزه ترین انواع آجیل محسوب می شوند. شکوفه های درخت بادام، نمای حیرت ‌انگیز و چشم نوازی را روی شاخه ها  به وجود می‌آورند که چشم هر رهگذر را به خود خیره می سازد!

    اما دلایلی هم وجود دارد که باعث کاهش گلدهی درخت خواهد شد که در نهایت می‌تواند بر روی تولید میوه تاثیر منفی بگذارد. دوران بلوغ درختان بادام، ۸ سالگی است. در این مدت باغدار می تواند حداکثر برداشت محصول را داشته باشد.

    دلایل کاهش گلدهی نهال های بادام در دوره محصول دهی به دو دسته عوامل طبیعی و عوامل بیرونی آسیب‌زننده تقسیم بندی می شوند. اگر درختان بادام گلدهی نداشته باشند، یا کاهش گلدهی اتفاق بیفتد، یکی از دلایل آن این است که هنوز فصل گلدهی این نوع ارقام بادام آغاز نشده است. نهال بادام دیرگل از این نوع نمونه ها محسوب می شود.

    هنگام خرید نهال بادام دیرگل حتماً به این موضوع دقت داشته باشید که دوره گلدهی آن چه موقع است و چگونه تشخیص دهید که حجم شکوفه های بادام و تولید میوه تغییر پیدا کرده اند. اگر نیاز به مشاوره داشتید حتماً از کارشناسان نهالستان راهنمایی بخواهید تا بهترین سودآوری را تجربه کنید.

    از دیگر عواملی که بر روی گلدهی درختان بادام تاثیر دارد، میزان گرده افشانی درختان است. اگر گرده افشانی به درستی انجام نگیرد یا هرگز انجام نشود، تشکیل گل روی شاخه های درخت کاهش پیدا می کند. البته عوامل محیطی از جمله دمای هوا و وزش باد و میزان رطوبت بر روی گرده افشانی تاثیر می گذارد. وجود زنبورها که به گرده افشانی کمک می کنند می ‌تواند یک عامل تاثیرگذار در این زمینه باشد.

    یکی از دلایلی که بارها تاکید کرده ایم هنگام خرید نهال بادام به آن توجه کنید و موجب کاهش باردهی درختان میشود، وجود بیماری ها یا عفونت های قارچی در قسمت های مختلف نهال بادام است.

    دلایل کاهش باردهی نهال بادام چیست و چگونه آن را درمان کنیم؟

     

    درختان بادام توسط کنه های عنکبوتی که یک آفت آسیب زننده است، مورد هجوم واقع می شوند. مورچه های قرمز نیز ممکن است قسمت های مختلف درخت بادام را به عنوان مکانی برای زندگی انتخاب کنند و درخت از بین می رود.

    وقتی برای خرید نهال بادام از ارقام مختلف اقدام می کنید، مطمئن شوید که بیماری هایی روی نهال وجود ندارد. پس از کاشت نهال بادام حتماً بازرسی‌های دوره‌ای را انجام دهید، در غیر این صورت ممکن است زودتر از آنچه که فکر کنید درختان بادام از بین بروند و شما متوجه بیماری های گیاهی نباشید.

    رشد علف های هرز اطراف نهال های بادام، فرصت تغذیه صحیح و جذب آب و املاح معدنی را از ریشه این گیاهان می گیرد. این می تواند یکی از دلایل کاهش گلدهی و باردهی درختان بادام باشد. وقتی نهال های بادام را خریدید، قبل از کاشت در خاک، علف های هرز را از منطقه جدا کنید و دور بیندازید. خاک باغ را زهکشی کنید و اگر لازم است کود مناسب به آن اضافه نمایید.

    به طور کلی، هرگونه عواملی که درختان بادام را در استرس قرار دهد، نور کافی، آب و مواد مغذی را از ریشه های گیاه و شاخه‌ها دور نگه دارد، میتواند باردهی را کاهش دهد. هنگام خرید نهال بادام از ارقام مختلف درباره شرایط کاشت در خاک، فاصله کاشت نهال های بادام و مراقبت از آن در هر سال حتماً از کارشناس نهالستان راهنمایی بخواهید.

    خرید نهال بادام خوشه ای برای سودآوری بیشتر

    یکی از بهترین انواع ارقام بادام برای سودآوری بیشتر باغ، نهال بادام خوشه ای است. نهال بادام خوشه ای در هر هر شاخه، باردهی چندین برابر دارد و در دوران بلوغ، حداکثر بادام را می توانید از آن برداشت کنید. این نهال ها دارای ارقام مختلف می باشند. نهال بادام آذر، نهال بادام سوپرنوا، نهال بادام مامایی، نهال بادام فرانیس و نهال بادام تونو، بهترین نمونه ها برای خرید هستند. نهال بادام خوشه ای دیرگل برای مناطق سردسیر پیشنهاد می شود و می توانید با مراقبت صحیح، بهترین بهره برداری را داشته باشید.

    خرید انواع نهال بادام از نهالستان پالیز

    دلایل کاهش باردهی نهال بادام چیست و چگونه آن را درمان کنیم؟

     

    نهالستان پالیز به عنوان یک مرجع معتبر، فرصت را فراهم کرده تا با خرید نهال بادام از ارقام مختلف از جمله نهال بادام اصلاح شده، نهال بادام خوشه ای، نهال بادام دیرگل و غیره، بهترین بهره برداری را از باغ داشته باشید.

    مشاوره خرید نهال و روش های مراقبت از درختان بادام از سوی کارشناسان ارائه می‌گردد. بهترین قیمت نهال بادام را همراه با کیفیت بالا از این نهالستان بخواهید.

    برای خرید عمده نهال بادام و ثبت سفارش می توانید به وبسایت نهالستان پالیز به آدرس https://www.paliznahal.ir مراجعه نمایید.

    شماره تماس: واحد پشتیبانی و فروش نهالستان پالیز  ۰۹۰۲۱۸۳۲۳۹۳ – ۰۹۱۴۱۸۳۲۳۹۳

    آدرس دفتر: آذربایجان غربی، میاندوآب، خیابان ۱۷ شهریور، نرسیده به تقاطع خیابان شهدا، شرکت پالیز

    آدرس گلخانه: آذربایجان غربی، شهرستان میاندوآب؛ کمربندی شمالی؛ میدان ولایت؛ اتوبان ولایت

     

    برچسب ها : خرید نهال بادام,نهال بادام,بادام خوشه ای

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=304261

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم