• امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
2

دلار عقب نشست

  • کد خبر : 259511
  • 13 آبان 1400 - 7:06
دلار عقب نشست

دلار عقب نشست ایسنا به نقل از رویترز نوشت: شاخص دلار کانال ۹۴ واحدی را از دست داد.
رییس بانک مرکزی اروپا تلویحا احتمال افزایش نرخ بهره در سطح منطقه یورو را رد کرده است. کریستین لاگارد با بیان اینکه چش..

  • دلار عقب نشست

    ایسنا به نقل از رویترز نوشت: شاخص دلار کانال ۹۴ واحدی را از دست داد.

    رییس بانک مرکزی اروپا تلویحا احتمال افزایش نرخ بهره در سطح منطقه یورو را رد کرده است. کریستین لاگارد با بیان اینکه چشم انداز تورمی کوتاه مدت و میان مدت در منطقه یورو در وضعیت نامناسبی قرار دارد گفته است احتمال افزایش نرخ بهره در سال آینده اگرچه غیرممکن نیست اما بسیار بعید است. نرخ بهره منطقه یورو اکنون در محدوده منفی ۰.۲۵ تا منفی ۰.۵ درصدی قرار دارد که کمترین نرخ بهره تاریخی ثبت شده برای آن از زمان تشکیل این منطقه محسوب می شود.

    روابط بین فرانسه و انگلیس بار دیگر رو به وخامت رفته و این مساله بدان معنا است که یورو و پوند که همین حالا نیز به دلیل تورم بالای کشورهای اروپایی تحت فشارند، روزهای سخت‌تری در پیش دارند. پاریس و لندن که پیشتر بر سر مساله قرارداد زیردریایی‌های استرالیا با یکدیگر به مشکل خورده بودند اکنون بر سر حقوق ماهیگیری در دریای شمال، یکدیگر را به استفاده از زبان زور تهدید کرده اند. انگلیس و اتحادیه اروپا بزرگ‌ترین شرکای بانکی و گمرکی همدیگر هستند و این روابط در خطر قرار دارد.

    افزایش میزان درآمدهای مالیاتی و کمتر شدن کسری بودجه دولت آمریکا تا پایان ماه اکتبر که حالا به دو تریلیون و ۷۸۸ میلیارد و ۷۲۸ میلیون دلار رسیده است، می‌تواند خبر خوبی برای تقویت دلار باشد. در حال حاضر بزرگ‌ترین اقلام بودجه‌ای آمریکا شامل مراقبت‌های درمانی با یک تریلیون و ۲۴۰ میلیارد و ۷۷۰ میلیون دلار، تامین اجتماعی با یک تریلیون و ۸۸ میلیارد و ۸۸۵ میلیون دلار، هزینه‌های دفاعی با ۷۱۶ میلیارد و ۵۱۶ میلیون دلار و بهره پرداختی بدهی با ۴۱۵ میلیارد و ۷۷۹ میلیون دلار است.

    در خبری خوب برای یورو و اروپا، تا پایان ماه سپتامبر متوسط نرخ بیکاری در بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا به ۳.۴ درصد رسید که در مقایسه با ماه قبل ۰.۲ درصد کمتر شده است. بدین ترتیب پایین ترین نرخ بیکاری آلمان در ۱۸ ماه اخیر به ثبت رسید. طی این مدت شمار بیکاران آلمانی با ۱.۱ درصد کاهش نسبت به ماه قبل به یک میلیون و ۴۴۰ هزار نفر رسیده و جمعیت شاغلان نیز در این ماه با ۰.۱ درصد افزایش نسبت به ماه قبل به ۴۴ میلیون و ۳۶۰ هزار نفر رسیده است.

    مرکز آمار آلمان در گزارشی اعلام کرد بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ به میزان ۱.۸ درصد رشد کرده که این رشد، دومین رشد مثبت فصلی یک سال اخیر این کشور محسوب می شود. هم چنین در مقایسه با رشد فصل قبل رشد اقتصادی ۰.۱ درصد کمتر شده است. در بین بخش های مختلف، تشکیل سرمایه ثابت با ۴.۰ درصد بیشترین نقش را در ثبت این رشد داشته است. بدترین عملکرد هم مربوط به مخارج خانوار با منفی ۲.۱ درصد بوده است. مخارج دولتی نیز کاهش ۰.۲ درصدی داشته است.

    عقبگرد دلار

    خیز دموکرات ها به اخذ مالیات بیشتر از ثروتمندان آمریکایی می تواند منجر به آغاز دور جدیدی از فرار سرمایه به خارج کشور شود. هدف از این لایحه پیشنهادی سناتورهای آمریکایی که افراد با دارایی بالای یک میلیارد دلار یا متوسط درآمد سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون دلار در سه سال متوالی را هدف می گیرد، تامین مالی لایحه حمایتی یک تریلیون دلاری جدید دولت است. حدود ۱۰۰ ثروتمند آمریکایی مشمول لایحه پیشنهادی خواهند شد.

    آمارهای منتشرشده مرکز آمار آمریکا نشان می‌دهد که میزان فروش خانه‌های جدید در آمریکا تا پایان ماه سپتامبر با افزایش ۱۴ درصدی نسبت به ماه قبل به بیش از ۸۰۰ هزار خانه رسیده است که این رقم ۹۸ هزار واحد بیشتر از چیزی است که در ماه آگوست ثبت شده بود. جذاب شدن مجدد بازار مسکن برای سرمایه‌گذاران می‌تواند یک فرصت جدید برای صعود دلار باشد چرا بخش قابل توجهی از خانه‌های گران قیمت معامله شده مربوط به سرمایه گذاران خارجی است.

    باقی ماندن جریان سرمایه ورودی خارجی به چین در سطحی مستحکم بیش از پیش به تقویت جایگاه یوان منجر شده است. داده‌های وزارت بازرگانی چین نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری خارجی مستقیم در چین در ۹ ماه امسال به ۸۵۹.۵۱ میلیارد یوان ( ۱۲۹.۲۶ میلیارد دلار) رسیده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه منتهی به سال قبل ۱۹.۶ درصد افزایش نشان می‌دهد. کشورهای عضو اتحادیه آ. سه. آن با ۳۱.۴ درصد کل سرمایه‌گذاری‌ها بزرگ ترین سرمایه گذار خارجی در چین بوده‌اند.

    ادامه بالا ماندن نرخ تورم در سطح جهانی به یک نگرانی بزرگ در بازار ارز تبدیل شده است. جروم پاول- رئیس بانک مرکزی آمریکا- با بیان اینکه این نهاد به زودی به برنامه خرید اوراق قرضه خود خاتمه خواهد داد نسبت به بازگشت تورم آمریکا به محدوده دو درصدی تا سال آینده ابراز امیدواری کرده است. از طرف دیگر جک دورسی- مدیرعامل توییتر- در یک پیام توییتری عجیب نوشت: ابرتورم همه چیز را عوض خواهد کرد. به زودی ابرتورم در آمریکا و بعد از آن در سایر نقاط جهان اتفاق خواهد افتاد.

    متوسط نرخ تورم ۱۹ کشور عضو منطقه یورو در ۱۲ ماه منتهی به سپتامبر با ۰.۴ درصد افزایش نسبت به رقم مشابه منتهی به ماه قبل به ۳.۴ درصد رسید تا نرخ تورم مجددا از سطح دو درصدی هدف‌گذاری شده توسط بانک مرکزی فاصله گیرد. در اتحادیه اروپا این نرخ به طور متوسط ۳.۶ درصد بوده که از ماه قبل ۰.۳ درصد بیشتر شده است. در مقایسه با ماه قبل، نرخ تورم در یک کشور کاهش و در ۲۵ کشور افزایش داشته است. یک کشور نیز هیچ افزایش تورمی را تجربه نکرده است.

    تاکنون بیش از ۲۴۸ میلیون و ۷۶۹ هزار و ۳۲۰ مورد ابتلا به کرونا گزارش شده است که در این بین پنج میلیون و ۳۶ هزار و ۱۲۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند. در بین کشورهای مختلف، بالاترین تلفات مربوط به آمریکا با ۷۷۰ هزار و ۶۶۴ نفر، برزیل با ۶۰۸ هزار و ۲۳۵ نفر، هند با ۴۵۹ هزار و ۶۶۱ نفر، مکزیک با ۲۸۸ هزار و ۷۳۳ نفر و روسیه با ۲۴۲ هزار و ۶۰ نفر بوده است.

    ماریو هدیجیاکاروس – استراتژیست ارشد ارزی در موسسه بروکریج ایکس ام – گفت: برای معامله گران بازار ارز رویکرد فعلی بانک مرکزی اروپا قابل درک نیست و این در بلندمدت به ضرر یورو تمام خواهد شد. انتظارات تورمی بازار با سرعت زیادی رو به افزایش است اما بانک مرکزی اروپا کماکان نه حاضر به توقف برنامه خرید اوراق قرضه شده و نه نرخ بهره را افزایش داده است. با این حال فکر میکنم به زودی مجبور به این کار شوند.

    شاخص دلار (نرخ های زیر بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است)

    شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۷ درصد کاهش نسبت به روز گذشته، در سطح ۹۳.۸۵۰ واحد بسته شد.

    شاخص دلار معمولا در برابر شش ارز مهم جهانی یا ۱۰ ارز برتر جهانی بیان می شود که شاخص دلار در گزارشات ایسنا، شاخص ۱۰ ارزی و در بردارنده تغییرات قیمتی دلار مقابل ارزهای یورو، پوند انگلیس، روپیه هند، دلار استرالیا، دلار کانادا، دلار سنگاپور، فرانک سوییس، رینگت مالزی، ین ژاپن و یوان چین است.

    نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۹۷ دلار اعلام شد.

    ارزهای اروپایی

    در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۵۶ درصد افزایش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۶۸ دلار مبادله شد. یورو ۰.۳۸ درصد بالا رفت و با رفتن به کانال ۱.۱۶ به ۱.۱۶۱ دلار رسید.

    ارزهای آسیایی

    در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۱۷ درصد افزایش به ۱۱۴.۰۴۴ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۳۹ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۴۰۶ یوان چین اعلام شد.

    223227

    منبع : خبر آنلاین

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=259511

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم