• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
8

دکتر مخبر در آیین شکرانه بهره برداری از 41 هزار اشتغال مستقیم ستاد اجرایی فرمان امام(ره): کمک به 10 هزار زوج نابارور در مناطق محروم/ طی 7 ماه اخیر بالغ بر 41 هزار شغل در مناطق محروم ایجاد شده است

  • کد خبر : 20794
  • 04 اسفند 1397 - 2:45
دکتر مخبر در آیین شکرانه بهره برداری از 41 هزار اشتغال مستقیم ستاد اجرایی فرمان امام(ره): کمک به 10 هزار زوج نابارور در مناطق محروم/ طی 7 ماه اخیر بالغ بر 41 هزار شغل در مناطق محروم ایجاد شده است

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: طی سال های اخیر بیش از 40 هزار پروژه زیربنایی و اقتصادی با سرمایه گذاری 50 هزار میلیارد تومانی اجرا شده که سهم ستاد اجرایی فرمان امام در این طرح ها زیر 12 درصد بوده و از منابع مردم تمام این پروژه های ساخته شده یا در حال اجراست.

  • رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: طی سال های اخیر بیش از 40 هزار پروژه زیربنایی و اقتصادی با سرمایه گذاری 50 هزار میلیارد تومانی اجرا شده که سهم ستاد اجرایی فرمان امام در این طرح ها زیر 12 درصد بوده و از منابع مردم تمام این پروژه های ساخته شده یا در حال اجراست.

    به گزارش خبرنگار اقتصادی پول بانک، آیین شکرانه بهره برداری از 41 هزار اشتغال مستقیم ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، صبح امروز سه شنبه 30 بهمن ماه 97، با حضور آیت الله محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب، دکتر محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، دکتر مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران، مهندس سعید جعفری مدیرعامل بنیاد برکت، جمعی از مسؤولان کشوری و لشکری و اصحاب رسانه، در محل نمایشگاه‌ دایمی دستاوردهای اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برگزار گردید.

    دکتر محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)

    دکتر محمد مخبر، در این مراسم گفت: وقتی حادثه سیستان روی داد مطمئن بودم دشمنان با ضربه سنگینی مواجه می شوند. سال های 56 و 57 غربی ها هرچه از دستشان برمی آمد برای محقق نشدن انقلاب انجام دادند.

    وی ادامه داد: امام و تشکیلات آن، چیزی در دست نداشتند اما رژیم همه چیز داشت. خداوند اراده به پیروزی انقلاب داشت. بعد از انقلاب هم تجزیه کشور یک موضوع جدی بود و غربی ها برای این موضوع هزینه ها کردند. این موضوع هم به خوبی پشت سر گذاشته شد. بعد بحث جنگ تحمیلی آغاز شد که  مردم با دست خالی با دشمن مقابله کردند.

    رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، افزود: یک نکته از پیروزی انقلاب تا امروز بوده و آن هم بحث تحریم ها بوده است. نظام سلطه از مردم آسیب دیده و از اشخاص صدمه ندیده است. در زمان بختیار تیمی از ساواک به اسرائیل می روند و درخواست می کنند تیم آموزشی برای عوامل ساواک سامان دهند و آنها هم می آیند. آنها (اسرائیلی ها) گفتند وقتی آمدیم یک روز خود را شبیه ایرانی ها کردیم و دیدیم که نیروهای نظامی شاه مردم را به رگبار می بندند. اما با این وجود مردم همچنان به سمت تفنگ ها حرکت می کنند. گفتیم این اسلحه (مردم) دیگر قابل دفاع نیست.

    دکتر مخبر، با بیان اینکه بعد از انقلاب پیشرفت های سنگینی در حوزه نظامی داشته ایم؛ اما آنچه انقلاب را نگاه داشته مردم هستند، اظهار کرد: کشور در یک جنگ اقتصادی تمام عیار روبروست. امروز تمام کشور و آحاد جامعه متاثر از این جنگ هستند و راهی به جز تکیه به مردم نداریم.

    وی با اشاره به تجربه انقلاب که صادر شده است، گفت: در فرانسه هم این اتفاق روی داده و با وجود گاز اشک آور باز هم مردم به مبارزه خود ادامه می دهند.

    رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، تاکید کرد: بیانیه حضرت آقا روی بحث گام دوم بسیج مردم با اولویت جوانان است. در ستاد اجرایی فرمان امام حسب رهنمودهای رهبر معظم انقلاب محوریت را توانمندسازی مردم مناطق محروم قرار دادیم.

    دکتر مخبر بیان داشت: طی سال های اخیر بیش از 40 هزار پروژه زیربنایی و اقتصادی با سرمایه گذاری 50 هزار میلیارد تومانی اجرا شده که سهم ستاد اجرایی فرمان امام در این طرح ها زیر 12 درصد بوده و از منابع مردم تمام این پروژه های ساخته شده یا در حال اجراست. در این راستا به عنوان مثال تاکنون  1550 مدرسه، 1200 مرکز فرهنگی، 30 هزار واحد مسکونی، 11 باب بیمارستان (2500 تخت بیمارستان)، 159 مرکز جامع بهداشتی و… به بهره برداری رسیده است.

    وی با اشاره به کمک به حدود 10 هزار زوج نابارور در مناطق محروم، اظهار کرد: مهرماه امسال حدود 300 هزار لوازم التحریر برای مناطق محروم ارسال شد.

    رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، با بیان اینکه طی 7 ماه اخیر بالغ بر 41 هزار شغل در مناطق محروم ایجاد شده است، گفت: علاوه بر این که 41 هزار شغل غیرمستقیم نیز به واسطه این تعداد اشتغالزایی مستقیم، ایجاد شده است.

    دکتر مخبر، با انتقاد از میزان کم صید ماهی (2 دهم درصد) اظهار کرد: صنایع آب بر کشور  را به مراکزی که آب نیست، برده ایم و آب شرب مردم را به این صنایع می دهیم. در استان های شمالی میانگین بارندگی 1300 میلیمتر داریم که وسعت این استان ها به اندازه هلند است. در این کشور سالانه 85 میلیارد دلار درآمد از کشاورزی دارند و ما 400 میلیون دلار. 35 درصد درآمد برخی کشورها از جمله کره و چین از محل کشتی سازی تامین می شود، اما ما کاری در این زمینه انجام نداده ایم.

    رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)،در پایان سخنان خود گغت: هر تشکیلات خصوصی که یک درصد تا 100 درصد شرکت های ستاد اجرایی فرمان امام را بخواهد آماده ایم شرکت ها را واگذار کنیم. هدف ما درآمدزایی نبوده و حل مشکل مردم بوده است. برای سال آینده 40 هزار شغل مستقیم را به 70 هزار شغل خواهیم رساند.

    گفتنی است، در این مراسم همچنین تعدادی از کارآفرینان برتر در حوزه های مختلف از جمله طرح های اجتماع محور به تشریح فعالیت های اشتغالزایی با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام پرداختند.

    خبرنگار رسانه: محمد رضایی

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=20794

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم