• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

دکتر قبادی در نشست خبری دومین جشنواره ملی طراحی پارچه لباس کودک و نوجوان: کارگروه مد و لباس کشور به دنبال یکسان ‌سازی لباس مدارس در کل کشور نیست

  • کد خبر : 18346
  • 15 دی 1397 - 23:20
دکتر قبادی در نشست خبری دومین جشنواره ملی طراحی پارچه لباس کودک و نوجوان: کارگروه مد و لباس کشور به دنبال یکسان ‌سازی لباس مدارس در کل کشور نیست

دبیر کارگروه مد و لباس کشور گفت: متأسفانه در حوزه لباس کودک و نوجوان همراهی بخش‌های مختلف و دستگاه‌ها کافی نیست حتی گاهی اوقات مقاومت‌هایی نیز صورت می‌گیرد. به گزارش خبرنگار حوزه عمومی پول بانک، نشست خبری دومین جشنواره ملی طراحی پارچه لباس کودک و نوجوان، پیش از ظهر امروز شنبه 15 دی ماه 97، […]

  • دبیر کارگروه مد و لباس کشور گفت: متأسفانه در حوزه لباس کودک و نوجوان همراهی بخش‌های مختلف و دستگاه‌ها کافی نیست حتی گاهی اوقات مقاومت‌هایی نیز صورت می‌گیرد.

    به گزارش خبرنگار حوزه عمومی پول بانک، نشست خبری دومین جشنواره ملی طراحی پارچه لباس کودک و نوجوان، پیش از ظهر امروز شنبه 15 دی ماه 97، با حضور دکتر حمید قبادی دبیر کارگروه مد و لباس کشور و رئیس شورای سیاست‌گذاری دومین جشنواره ملی طراحی لباس کودک و نوجوان، مینو پدرام عضو هیات مدیره انجمن طراحان لباس و پارچه ایران و دبیر جشنواره، سومبات هاکوپیان رئیس هیات مدیره انجمن طراحان لباس و پارچه ایران، فرشته کیارش عضو شورای سیاست‌ گذاری و نماینده بخش علمی دانشگاهی جشنواره از دانشگاه علم و فرهنگ، شاهین شریفی عضو هیئت مدیره انجمن طراحان پارچه و لباس ایران و عضو هیئت مدیره انجمن صنایع پوشاک ایران، هاشمی مشاور جشنواره و جمعی از اصحاب رسانه، در محل انجمن طراحان لباس و پارچه ایران برگزار گردید.

    دکتر حمید قبادی، دبیر کارگروه مد و لباس کشور و رئیس شورای سیاست‌گذاری دومین جشنواره ملی طراحی لباس کودک و نوجوان

    دکتر حمید قبادی، در این نشست خبری گفت: یکی از سیاست‌های محوری این کارگروه اتکا به ظرفیت‌های غیردولتی و بهره‌مندی از تشکل‌های خصوصی، هنرمندان و دیگر اعضای مرتبط با آن است.

    وی ادامه داد: در همین راستا اجرای جشنواره طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان به انجمن طراحان پارچه و لباس واگذار شد.

    دبیر کارگروه مد و لباس کشور و رئیس شورای سیاست‌گذاری دومین جشنواره ملی طراحی لباس کودک و نوجوان، ادامه داد: سیاست دیگر کارگروه مد و لباس کشور در راستای استعدادیابی و تخصصی کردن این حوزه است که حجم قابل توجهی از آن در گروه‌های کودک و نوجوان جای می‌گیرد.

    دکتر قبادی، با بیان اینکه طراحی و تولید و عرضه پوشاک به سمت توجه به نیازهای جامعه پیش می‌رود، گفت:‌ متأسفانه در حوزه لباس کودک و نوجوان همراهی بخش‌های مختلف و دستگاه‌ها کافی نیست حتی گاهی اوقات مقاومت‌هایی نیز صورت می‌گیرد.

    وی اظهار داشت: یکی از سیاست‌های محوری کارگروه ایجاد باور در گروه‌های تخصصی برای توسعه تولید و طراحی پوشاک کودک و نوجوان به شکل حرفه‌ای است.

    دبیر کارگروه مد و لباس کشور، الگوبرداری صرف از انیمیشن‌ها و تولید لباس‌های دم دستی و عرضه آن به بازار را مورد انتقاد قرار داد و گفت: باید به نیازهای واقعی گروه کودک و نوجوان در این زمینه بپردازیم.

    دکتر قبادی افزود: متأسفانه جامعه علمی به خصوص در حوزه بهداشت و درمان به این مسئله توجه نمی‌کند در حالی که بسیاری از مسائل جدی بهداشتی ما از حوزه پوشاک نشأت می‌گیرد. توجه به مسائل زیستی در قالب یکی از گرایش‌های سرطان و ارتباط آن به لباس در جهان مورد توجه قرار گرفته اما از این مسئله جدی چشم‌پوشی می‌شود.

    وی با اشاره به اینکه جامعه نوجوان و کودک ایرانی جمعیت قابل توجهی دارند، اظهار داشت: به همین دلیل باید برنامه‌های محوری مخصوص این جامعه مورد توجه قرار گیرد.

    رئیس شورای سیاست‌ گذاری دومین جشنواره ملی طراحی لباس کودک و نوجوان، ادامه داد: برنامه‌های بالادستی کشور از جمله برنامه‌ ششم توسعه بر اساس نگاه توسعه جمعیتی نوشته شده که نمی‌توان زیرساخت‌های آن را تنها به ساختمان و راه تقلیل داد. تأمین محصولات مرتبط با زندگی و سبک زندگی از محورهای کلیدی برنامه‌های بالادستی کشور است.

    دکتر قبادی، افزود: از همین رو در حوزه مد و لباس به شدت نیازمند برنامه‌ریزی کلان هستیم.

    وی با بیان اینکه لباس نوجوان به عنوان یک ژانر جدی در دستور کار کارگروه مد و لباس کشور قرار گرفته است از فعالیت 20 برند ایرانی در این ژانر خبر داد و گفت:‌ با وجود اینکه این 20 برند در حال طراحی و تولید انبوه در حوزه نوجوان هستند اما حجم تولیدات با توجه به جمعیت این گروه سنی کافی نیست.

    دبیر کارگروه مد و لباس کشور، در خصوص وضعیت لباس مدارس نیز گفت: وزارت آموزش و پرورش  یکی از دستگاه‌هایی بود که تا دو سال پیش مورد نقد جدی کارگروه مد و لباس کشور قرار گرفته بود تا اینکه طی این دو سال ورود جدی به حوزه لباس مدارس داشته است.

    دکتر قبادی، ادامه داد: مسابقه طراحی لباس دانش‌آموزی به زودی در کارگروه مد و لباس کشور مصوب می‌شود.

    وی با اشاره به بند 7 وظایف وزارتخانه آموزش و پرورش در حوزه مد و لباس کشور اظهار داشت: آئین‌نامه برگزاری طراحی لباس دانش‌آموزی به مرحله پیش‌نویس اولیه رسیده و در جلسه بعدی کارگروه این آئین‌نامه مورد تصویب نهایی قرار خواهد گرفت.

    دبیر کارگروه مد و لباس کشور، بیان داشت: کارگروه مد و لباس کشور به دنبال یکسان‌سازی لباس مدارس در کل کشور نیست و بر اساس بند 4 این آئین‌ نامه به اقتضای سن و جغرافیا و حتی دوره‌های مختلف فصلی این لباس تغییر خواهد کرد.

    دکتر قبادی، در پایان سخنان خود گفت: تغییرات مورد نظر در لباس مدارس به این معناست که هر استان و شهرستان می‌تواند چندین  گروه طراحی لباس در اختیار داشته و حتی ما حاضر هستیم برای هر مدرسه یک طراح لباس معرفی کنیم.

    گفتنی است، دومین جشنواره ملی طراحی لباس کودک و نوجوان، با شعار «از کودکی خوب بپوشیم»  از ۱۸ الی۲۲ دی ماه سالجاری، در فرهنگستان هنر واقع در خیابان ولیعصر، نبش خیابان طالقانی، تالار آیینه برگزار می گردد.

    خبرنگار: رضا مرادی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=18346

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم