• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

دکتر قبادی در نشست خبری سومین نمایشگاه لباس عاشورایی: به دنبال این هستیم که آثار برگزیده در این نمایشگاه وارد عرصه تولید شود

  • کد خبر : 13583
  • 24 مهر 1397 - 12:45
دکتر قبادی در نشست خبری سومین نمایشگاه لباس عاشورایی: به دنبال این هستیم که آثار برگزیده در این نمایشگاه وارد عرصه تولید شود

دبیر کار گروه مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شعار «این جامه سیاه فلک در عزای کیست» امسال به عنوان شعار سومین نمایشگاه لباس عاشورایی برگزیده شده است. این نمایشگاه از 28 مهرماه تا 4 آبان ماه در تالار وحدت تهران از ساعت 10 صبح تا 18 عصر به روی عمومی باز است.

  • دبیر کار گروه مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شعار «این جامه سیاه فلک در عزای کیست» امسال به عنوان شعار سومین نمایشگاه لباس عاشورایی برگزیده شده است. این نمایشگاه از 28 مهرماه تا 4 آبان ماه در تالار وحدت تهران از ساعت 10 صبح تا 18 عصر به روی عمومی باز است.

    به گزارش خبرنگار حوزه عمومی پول بانک، نشست خبری سومین نمایشگاه لباس عاشورایی، صبح امروز سه شنبه 23 مهر ماه 97، با حضور دکتر حمید قبادی دبیر کار گروه مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محبوبه الهی دبیر علمی سومین نمایشگاه لباس عاشورایی و جمعی از اصحاب رسانه، در ساختمان معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار گردید.

    دکتر حمید قبادی، دبیر کار گروه مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

    دکتر حمید قبادی، ، در ابتدای این نشست خبری گفت: برگزاری چنین رویدادی بهانه‌ای برای توجه و نگاه تخصصی به موضوعات و منابع فرهنگی و هنری در کشور است.

    وی ادامه داد: می ‌خواهیم مفاهیم و موضوعات از این دست را معرفی و شناسایی کنیم.

    دبیر کارگروه مد و لباس اظهار داشت: در حوزه مد لباس و در جریان فعالیت‌های تخصصی متوجه شدیم بسیاری از مفاهیم ما ثبت نشده به همین منظور از جمله اهداف پیش‌روی این نمایشگاه انتقال مفاهیم ارزشمند و مفهوم فرهنگ عاشورایی از جمله موضوعات تخصصی از جمله لباس است.

    دکتر قبادی، ادامه داد: معتقدیم لباس سهم جدی در انتقال مفاهیم عاشورایی دارد همچنان که این مفاهیم در سخنرانی‌ها به صورت جدی مورد توجه قرار می‌گیرد لباس هم سهم مهمی در این انتقال مفاهیم دارد.

    وی ادامه داد: بنا بر منابع تحقیقات انجام گرفته از سوی این کارگروه تأثیر لباس مفاهیم کتمان ‌ناپذیر بوده و کارگروه با این هدف نمایشگاه را برگزار می‌کند.

    دبیر کارگروه مد و لباس کشور، با تأکید بر اینکه منابع ما در این زمینه به شدت فقیر است گفت:‌ دانشجویان و اساتید ما با دستان خالی در موضوع لباس عاشورایی وارد شده‌اند.

    دکتر قبادی، ادامه داد: با تلاش‌هایی که در دو دوره اخیر انجام گرفته در این دوره شاهد ارتقاء در زمینه تولید مفاهیم هستیم اما تا رسیدن به هدف فاصله زیادی داریم.

    وی بیان داشت: جهت‌دهی از دیگر اهداف نمایشگاه سوم لباس عاشورایی بوده و برگزارکنندگان به دنبال جریان ‌سازی در حوزه مد و لباس ایرانی ـ‌ اسلامی می باشند.

    دبیر کار گروه مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جریان‌سازی رسانه‌ای در حوزه مد و لباس عاشورایی را مهم عنوان کرد و گفت:‌ الگوسازی در مفاهیم اختصاصی و ورود موضوعات اختصاصی به منابع مراکز علمی از دیگر اهداف این دوره نمایشگاه لباس عاشورایی است.

    دکتر قبادی، توجه به نماد شناسی در حوزه لباس عاشواریی را حائز اهمیت دانست و اظهار داشت:‌ یکی از دستمایه‌های جدی طراحی لباس توجه به نمادها و المان‌ها است و سعی کردیم در این دوره از نمایشگاه این هدف را مورد توجه قرار دهیم.

    وی به آمار و ارقام ثبت شده از آغاز برگزاری رویدادهای پیش‌زمینه برای برگزاری سومین دوره نمایشگاه لباس عاشورایی اشاره کرد و گفت: تا این لحظه در بخش مسابقه طراحی لباس بیش از 400 اثر در گروه‌های مختلف اعم از تصویر به دبیرخانه ارسال شده و پیش‌بینی ما این است که 150 اثر به نمایش گذاشته شود.

    دبیر کار گروه مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد:‌ تعداد شرکت‌کنندگان و میزان آثار ارسالی نسبت به دوره‌های پیشین افزایش یافته و ارائه و نمایش آثار کاربردی از برنامه‌های نمایشگاه سوم است.

    دکتر قبادی، با اشاره به اینکه در دو رویداد گذشته آثار بسیاری ارائه شد که به مرحله تولید نرسیده است، ابراز داشت: به دنبال این هستیم که آثار برگزیده وارد عرصه تولید شود.

    وی با اشاره به شعار «این جامه سیاه فلک در عزای کیست» که امسال به عنوان شعار سومین نمایشگاه لباس عاشورایی برگزیده شده است، یادآور شد: این نمایشگاه از 28 مهرماه تا 4 آبان ماه در تالار وحدت تهران از ساعت 10 صبح تا 18 عصر به روی عمومی باز است.

    دبیر کارگروه مد و لباس، پیرامون تأخیر افتادن در برگزاری این نمایشگاه گفت: در سه سال گذشته نمایشگاه در ایام صفر برگزار می‌شد اما به دنبال این هستیم که زمان برگزاری نمایشگاه را با دهه اول محرم همزمان کنیم.

    دکتر قبادی، در پایان سخنان خود، در خصوص عدم وجود لباس‌های عاشورایی در بازار اظهار داشت: جریان مدسازی دشوار است و کارگروه به دنبال این است که به مرور ذائقه بازار را برای این طرح‌ها تغییر دهد.

    محبوبه الهی، دبیر علمی سومین نمایشگاه لباس عاشورایی

    محبوبه الهی، در ادامه این نشست خبری گفت: مجموعه‌های عاشورایی پر از نماد و ایده است.

    وی تصریح کرد: ‌متأسفانه این حوزه به لحاظ علمی مورد غفلت قرار گرفته است و ما نیاز به حضور پژوهشگران، اساتید و صاحبنظران در این زمینه هستیم تا در سال‌های آتی اتفاقات بهتری در نمایشگاه رخ دهد.

    دبیر علمی سومین نمایشگاه لباس عاشورایی، خاطرنشان کرد: یک و نیم ماه پیش و قبل از برگزاری نمایشگاه 50 طرح برای لباس رونمایی شد و به تولید انبوه رسیده است که این اتفاق برای نخستین بار رخ داد.

    الهی ادامه داد: مسابقه از ایده تا اجرا اتفاق جدیدی است که در سه روز همزمان با نمایشگاه برگزار خواهد شد.

    دبیر علمی سومین نمایشگاه لباس عاشورایی، در پایان سخنان خود، پیرامون استفاده نادرست از نمادهای عاشورایی از سوی افراد ناآگاه را از معضلات این حوزه عنوان کرد و گفت: به دنبال الگوسازی صحیح در این زمینه هستیم.

    گقتنی است، در پایان این نشست خبری، با حضور دکتر حمید قبادی دبیر کار گروه مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محبوبه الهی دبیر علمی سومین نمایشگاه لباس عاشورایی و عکاسان رسانه ها، از پوستر سومین نمایشگاه لباس عاشورایی رونمایی شد.

    خبرنگار: کوروش جم

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=13583

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم