• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
7

دکتر طیب نیا در نشست خبری دومین همایش ملی خیر ماندگار: طبق آمارها 10 دانشگاه برتر دنیا بین 20 تا 50 درصد توسط خیرین اداره می شود

  • کد خبر : 17979
  • 09 دی 1397 - 16:50
دکتر طیب نیا در نشست خبری دومین همایش ملی خیر ماندگار: طبق آمارها 10 دانشگاه برتر دنیا بین 20 تا 50 درصد توسط خیرین اداره می شود

مدیرعامل بنیاد خیریه راهبردی آلاء گفت: نیکوکاری در همه جوامع مورد اهمیت بوده و مربوط به دوره خاصی نیست؛ اما این موضوع چند دهه ای است که بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

  • مدیرعامل بنیاد خیریه راهبردی آلاء گفت: نیکوکاری در همه جوامع مورد اهمیت بوده و مربوط به دوره خاصی نیست؛ اما این موضوع چند دهه ای است که بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

    به گزارش خبرنگار حوزه عمومی پول بانک، نشست خبری دومین همایش ملی خیر ماندگار، بعد از ظهر امروز سه شنبه 4 دیماه 97، با حضور دکتر محمد صالح طیب نیا مدیرعامل بنیاد خیریه راهبردی آلاء، دکتر نعمت الله موسی پور دبیر علمی همایش، حجت الاسلام علی ملانوری دبیراجرایی همایش و جمعی از خبرنگاران، در سالن جلسات بنیاد خیریه راهبری آلاء برگزار گردید.

    دکتر محمد صالح طیب نیا، مدیرعامل بنیاد خیریه راهبردی آلاء

    دکتر محمد صالح طیب نیا، در این نشست خبری اظهار داشت : موضوعات امر خیر در کشور نیازمند تولید دانش و پژوهش است. دیگر نمی شود موسسات بزرگی که در امر خیر فعالیت دارند را به صورت تجربی اداره کرد. به همین دلیل بنیاد آلاء از سال 94 با همین رویکرد و دغدغه و نیاز به تحول خیریه ها در ایران باعنوان خیر ماندگار وارد این عرصه شد.

    مدیرعامل بنیاد خیریه راهبردی آلاء ادامه داد: خیر ماندگار می تواند در جامعه ما جهش و تحول بزرگی در نظام خیر کشور ایجاد کند. پس باید به این موضوع توجه جدی شود.

    دکتر طیب نیا، با بیان اینکه دانش امر خیر بین رشته ای است و متولی خاصی ندارد، گفت: فعالیت های خیرخواهانه و احسان و نیکوکاری تنها موضوعی است که میان همه ادیان و جهان مشترک است و این موضوع سن جنس دین و مرز نمی شناسد.

    وی بیان داشت: نیکوکاری در همه جوامع مورد اهمیت بوده و مربوط به دوره خاصی نیست؛ اما این موضوع چند دهه ای است که بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. شاید قبلا این موضوع فردی بود اما این مسئله امروز به موضوعی اجتماعی و یکی از شاخصه های توسعه تبدیل شده است.

    رئیس دومین همایش ملی خیر ماندگار افزود: در این حوزه، سازمان های مردم نهاد قرینه بخش دولتی و خصوصی شده اند و به کمک آنها آمده اند. سازمان های مردم نهاد در این بخش ورود کرده و امروز دولت ها از رشد این موسسات حمایت می کنند.

    دکتر طیب نیا، تاکید کرد: به طور مثال خیرین مسکن ساز یا خیریه ها در بخش سلامت بار سنگینی را از دوش دولت برداشته اند.

    وی تاکید کرد: خیرین بهترین افراد برای اداره خیریه ها هستند و بسیاری از سازمان ها را به خوبی اداره می کنند.

    مدیرعامل بنیاد خیریه راهبردی آلاء و رئیس دومین همایش ملی خیر ماندگار، بیان داشت: طبق آمارها 10 دانشگاه برتر دنیا بین 20 تا 50 درصد توسط خیرین اداره می شود و بودجه شان از وزارت علوم ما بیشتر است. یعنی خیرین به عرصه های نوین که جامعه به آن نیاز دارد ورود پیدا کرده اند.

    دکتر طیب نیا، در پایان سخنان خود گفت: مرکز آلاء نیز با همین رویکرد وارد عرصه شد و در حوزه دانش امر خیر اقدام به چاپ کتاب، مقاله، تحقیق و پژوهش کرد. همچنین اسفندماه سال 95 اقدام به برگزاری اولین دوره همایش های ملی خیر ماندگار کردیم و با استقبال زیادی روبه رو شد و امسال نیز دومین دوره همایش ها قرار است دهم و یازدهم دی ماه برگزار شود.

    حجت الاسلام علی ملانوری، دبیر اجرایی دومین همایش ملی خیر ماندگار

    حجت الاسلام علی ملانوری، دبیر اجرایی دومین همایش ملی خیر ماندگار، در ادامه این نشست خبری گفت: این همایش روزهای 10 و 11 دی و به صورت کارگاه و پنل عمومی با حضور اساتید دانشجویان برخی مدیران دولتی خیریه ها سمن ها و افراد نیکوکار برگزار خواهد شد.

    وی افزود: روز دوم همایش یعنی 11 دی روز اصلی همایش است و اجلاس عمومی با حضور دانشجویان پژوهشگران و مدیران دولتی برگزار می شود. در این همایش معرفی 5 کتاب در خصوص دانش خیر خواهیم داشت.

    دبیر اجرایی دومین همایش ملی خیر ماندگار، بیان داشت: در همین راستا موسسات خیریه که کار خیر انجام داده اند و کارآفرینان امر خیر معرفی می شوند. پلت فرم هایی در باره روش های نوین جذب امور خیریه، گروه های داوطلب و مدارس نمونه در کار خیر نیز معرفی خواهند شد و از فعالان امور خیر تقدیر خواهد شد.

    حجت الاسلام ملانوری، در پایان سخنان خود گفت: دانش امر خیر بین رشته ای است و متولی خاصی ندارد و ما به دنبال آن هستیم با جمع کردن افراد خیر، موسسات خیریه ، مدیران دولتی، دانشجویان و پژوهشگران امر خیر به گسترش تعاملات در خصوص امر خیر و دانش دراین زمینه بپردازیم و امیدواریم این کار منجر به رشد و توسعه امر خیر در کشورمان گردد.

    گفتنی است، دومین همایش ملی خیر ماندگار، با تمرکز بر چالش های نیکوکاری در ایران امروز، طی روزهای دوشنبه و سه شنبه 10 و 11 دیماه 97، در سالن همایشهای بین المللی رازی تهران برگزار می گردد.

    خبرنگار رسانه: رضا مرادی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=17979

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم