• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1

دکتر سلگی در نشست خبری پانزدهمین جشنواره پژوهش فرهنگی سال: امسال قصد برگزاری گسترده ‌تر جشنواره و معرفی آثار برگزیده را داریم/ سعی کردیم از اساتید صاحب نام و توانمند برای داوری استفاده کنیم

  • کد خبر : 17704
  • 28 آذر 1397 - 1:02
دکتر سلگی در نشست خبری پانزدهمین جشنواره پژوهش فرهنگی سال: امسال قصد برگزاری گسترده ‌تر جشنواره و معرفی آثار برگزیده را داریم/ سعی کردیم از اساتید صاحب نام و توانمند برای داوری استفاده کنیم

رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات گفت: هدف ما در واقع معرفی و شناسایی آثار در حوزه پژوهشی و فرهنگی، زمینه سازی برای انجام پژوهش‌های فرهنگی در جهت نیاز فرهنگی جامعه، گسترش و توسعه پژوهش‌های فرهنگی در حوزه فرهنگ و تمدن اسلامی، شناسایی و تقویت تمدن ایران با سایر کشور‌ها و آشنایی با تاثیرگذاری فرهنگ […]

  • رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات گفت: هدف ما در واقع معرفی و شناسایی آثار در حوزه پژوهشی و فرهنگی، زمینه سازی برای انجام پژوهش‌های فرهنگی در جهت نیاز فرهنگی جامعه، گسترش و توسعه پژوهش‌های فرهنگی در حوزه فرهنگ و تمدن اسلامی، شناسایی و تقویت تمدن ایران با سایر کشور‌ها و آشنایی با تاثیرگذاری فرهنگ و تمدن اسلام و ایران است.

    به گزارش خبرنگار حوزه عمومی پول بانک، نشست خبری پانزدهمین جشنواره پژوهش فرهنگی سال، پیش از ظهر امروز سه شنبه ۲۷ آذرماه 97، با حضور دکتر محمد سلگی رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و دبیر جشنواره، دکتر حسین دهقان دبیر علمی جشنواره، دکتر زهره سعیدی دبیر اجرایی جشنواره، مصطفی اسدزاده مدیر روابط عمومی جشنواره و جمعی از اصحاب رسانه، در سالن جلسات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار گردید.

    دکتر محمد سلگی، رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و دبیر پانزدهمین جشنواره پژوهش فرهنگی سال

    دکتر محمد سلگی، در ابتدای این نشست خبری گفت: جشنواره پژوهش فرهنگی سال، از سال ۱۳۷۵ آغاز شده و بالغ بر ۱۴ دوره را گذرانده است. در دو سال اخیر این جشنواره محدودتر و خلاصه ‌تر و با کارکرد درون رسانه‌ای برگزار می‌شد. امسال با پذیرش آثار از دیگر محققان، جشنواره را با حضور دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و … شروع می ‌کنیم.

    وی پیرامون اهداف برگزاری این جشنواره گفت: هدف اولیه جشنواره تشویق پژوهشگران و اندیشمندان داخلی و خارجی است. هدف ما در واقع معرفی و شناسایی آثار در حوزه پژوهشی و فرهنگی، زمینه سازی برای انجام پژوهش‌های فرهنگی در جهت نیاز فرهنگی جامعه، گسترش و توسعه پژوهش‌های فرهنگی در حوزه فرهنگ و تمدن اسلامی، شناسایی و تقویت تمدن ایران با سایر کشور‌ها و آشنایی با تاثیرگذاری فرهنگ و تمدن اسلام و ایران است.

    رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، با ارائه تعریفی از پژوهش فرهنگی گفت: پژوهش‌ به آثار مکتوبی گفته می‌شود که به چند پرسش در جامعه پاسخ و با تحلیل علمی آثار به نتایج درست و کاربردی دست یابد. با توجه به اهداف اعلام شده انتظار داریم، کمکی به رونق در این حوزه باشیم. ما عملاً یک جشنواره محدود داخلی داشتیم، ولی امسال قصد برگزاری گسترده‌تر جشنواره و معرفی آثار برگزیده را داریم. قصد داریم امکاناتی مانند تبدیل پایان نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی منتخب به کتاب را ایجاد کنیم. اگر کتابی از پژوهشی اقتباس شده، بیشتر حمایت می شود.

    دکتر سلگی، ادامه داد: این جشنواره پتانسیل بین المللی شدن را دارد. امسال در حال مذاکره و برطرف سازی موانع هستیم تا حوزه ایران شناسی و اسلام شناسی را در سطوح بین المللی و در نشست‌های خارجی معرفی کنیم.

    دبیر پانزدهمین جشنواره پژوهش فرهنگی سال، در پایان سخنان خود گفت: این جشنواره بعد از دو سال وقفه برگزار شده است و تنها جشنواره ای است که تمام آثار پژوهشی حوزه فرهنگ و هنر را پوشش می‌ دهد.

    دکتر حسین دهقان، دبیر علمی پانزدهمین جشنواره پژوهش فرهنگی سال

    دکتر حسین دهقان، در این نشست خبری گفت: برترین‌های «پژوهش فرهنگی سال» امسال در ۱۰ محور «مطالعات دین، آئین‌ها و مناسک»، «ابعاد اجتماعی فرهنگ و دین»، «مطالعات انتقادی فرهنگ»، «مطالعات هنری»، «سیاستگذاری فرهنگی»، «مطالعات رسانه»، «صنایع فرهنگی و رسانه‌ای»، «ابعاد فرهنگی مطالعات ادبی و زبان»، «ابعاد فرهنگی مطالعات علم و آموزش و پرورش» و «ابعاد فرهنگی مسائل زنان و جوانان» معرفی خواهند شد.

    وی افزود: تلاش شده است در این محورها مطالعاتی صورت گیرد تا بتوانیم پوشش حداکثری را در حوزه‌های مختلف فرهنگی تامین کنیم. در هر جشنواره هدف این است که مجموعه آثار در آن حوزه خاص پوشش داده شود. یکی از اهداف این گونه جشنواره‌ها انگیزه‌مند کردن افراد به حوزه‌های پژوهش‌های فرهنگی است. در نظر داریم فرهنگ پژوهش را در حوزه فرهنگ جا بیندازیم و به کارگزاران آگاهی دهیم.

    دبیر علمی پانزدهمین جشنواره پژوهش فرهنگی سال، با بیان اینکه فرآیند داوری در جشنواره پژوهش فرهنگی سال در ۴ مرحله صورت می گیرد، عنوان کرد: آثار رسیده به دبیرخانه غربال اولیه می شود. انطباق آثار با موازین و آیین نامه های پیش بینی شده صورت می گیرد. سپس آثار به گروه‌های علمی ده گانه سپرده می‌شود. سعی کردیم از اساتید صاحب نام و توانمند برای داوری استفاده کنیم.

    دکتر دهقان، ادامه داد: هر محور یک گروه علمی خاص دارد که از اساتید و پژوهشگران آن عرصه تشکیل شده است. در سومین مرحله داوری آثار برای دو متخصص آن حوزه ارسال می شود تا داوری شود و نتایج حاصل از داوری در گروه بررسی می شود. در نهایت بر اساس استاندارد تعیین شده کار نهایی به شورای علمی جشنواره که شامل روسا و دبیران علمی هستند، ارسال می شود.

    دبیر علمی پانزدهمین جشنواره پژوهش فرهنگی سال، در پایان سخنان خود بیان داشت: برآورد اولیه این است که حداقل در هر محور جشنواره پژوهش فرهنگی سال یک برگزیده و یک اثر شایسته تقدیر داشته باشیم. البته اگر در هر محور بیش از یک برگزیده انتخاب شد داوران باید آن را مطرح کنند. تلاش می‌کنیم که این جشنواره بخش بین الملل هم داشته باشد البته شاید در سال‌های آتی این بخش افزوده شود. تاکنون ۱۲۰ اثر به پانزدهمین جشنواره پژوهش فرهنگی سال رسیده است که شامل ۷۰ عنوان کتاب، ۱۶ عنوان طرح پژوهشی و ۳۴ عنوان پایان نامه است.

    دکتر زهره سعیدی، دبیر اجرایی پانزدهمین جشنواره پژوهش فرهنگی سال

    دکتر زهره سعیدی، در این نشست خبری گفت: دبیرخانه از مهرماه 97 کار خود را آغاز کرده است و فراخوان از سوم آذر ماه اعلام شد و پژوهش هایی که در بازه زمانی 95 تا 97 تهیه شده اند امکان ارسال دارند.

    دکتر سعیدی، از راه اندازی سایت جشنواره خبر داد و گفت: از اول دی ماه نحوه ارسال آثار از طریق سایت اعلام خواهد شد.

    در پایان نشست خبری، از خبرنگاران فعال در عرصه اطلاع رسانی پژوهش ‌های فرهنگی تقدیر بعمل آمد.

    گفتنی است، فراخوان پانزدهمین جشنواره پژوهش فرهنگی سال، تا 10 دی‌ ماه تمدید شده و مراسم اختتامیه آن نیز در هفته سوم بهمن ‌ماه 97، با معرفی برترین های این دوره، به کار خود پایان خواهد داد.

    خبرنگار: رضا غلامی

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=17704

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم