• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
5

دکتر تویسرکانی راوری در ششمین گردهمایی بزرگ مسئولین دولت و مدیران بنگاه های برتر اقتصادی ایران: اجازه حضور مردم در اجرای اقتصاد مقاومتی داده نشده و باید به شکل اساسی برای این مهم چاره اندیشی شود

  • کد خبر : 18711
  • 19 دی 1397 - 23:47
دکتر تویسرکانی راوری در ششمین گردهمایی بزرگ مسئولین دولت و مدیران بنگاه های برتر اقتصادی ایران: اجازه حضور مردم در اجرای اقتصاد مقاومتی داده نشده و باید به شکل اساسی برای این مهم چاره اندیشی شود

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: بسیاری از فرآیند ها در گذشته، مانع بزرگی بر سر راه تولیدکنندگان بود، اما امروز الکترونیکی شدن امور مورد توجه قرار گرفته است. به گزارش خبرنگار اقتصادی پول بانک، ششمین گردهمایی بزرگ مسئولین دولت و مدیران بنگاه های برتر اقتصادی ایران، در قالب جشنواره ملی حاتم، امروز […]

  • رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: بسیاری از فرآیند ها در گذشته، مانع بزرگی بر سر راه تولیدکنندگان بود، اما امروز الکترونیکی شدن امور مورد توجه قرار گرفته است.

    به گزارش خبرنگار اقتصادی پول بانک، ششمین گردهمایی بزرگ مسئولین دولت و مدیران بنگاه های برتر اقتصادی ایران، در قالب جشنواره ملی حاتم، امروز چهارشنبه 19 دی ماه 97، با حضور دکتر رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، دکتر احمد تویسرکانی راوری رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، بهروز نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس، جمعی از مدیران، فعالان عرصه صنعت و اقتصاد و اصحاب رسانه، در سالن همایشهای بین المللی صدا و سیما برگزار گردید.

    دکتر احمد تویسرکانی راوری، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

    دکتر احمد تویسرکانی راوری، در این گردهمایی گفت: ایران در سال 2018 میلادی، مقام نخست اقبال به ثبت مالکیت معنوی از سوی صنعتگران جهان را کسب کرد.

    وی افزود: رشد تقاضای ثبت نشان تجاری در سال 2018، مقام اول جهان را برای تولیدکنندگان داخلی به همراه داشته است.

    رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، با بیان اینکه نسبت رشد ثبت مالکیت معنوی در سال  2018 نسبت به سال قبل، موجب شد ایران مقام اول جهان را کسب کند، اظهار داشت: این رشد، نشان دهنده اقبال ارزشمند صنعت گران به ثبت مالکیت معنوی است.

    دکتر تویسرکانی راوری، ادامه داد: از تلاش این سازمان برای تسهیل امور برای تولیدکنندگان خبر داد و گفت: اکنون بسیاری از فرآیندهای دست و پاگیر گذشته ساده سازی شده است.

    وی افزود: بسیاری از فرآیند ها در گذشته، مانع بزرگی بر سر راه تولیدکنندگان بود، اما امروز الکترونیکی شدن امور مورد توجه قرار گرفته است.

    رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، بیان داشت: در بخش ثبت شرکت ها و تعیین نام بانک های اطلاعاتی خوبی ایجاد و در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

    دکتر تویسرکانی راوری، در ادامه گفت: امروز این سازمان در هر بخش، راهبردهای مشخص تعریف کرده و همین امر موجب خروج از تاریکخانه گذشته شده است.

    وی پیرامون تلاش این سازمان برای شفاف سازی بیشتر توضیح داد: اقتصاد سالم با شفافیت محقق می شود به همین دلیل، تلاش این سازمان، شفاف سازی بیشتر امور است.

    رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، گفت: سیاست دستگاه قضا، حمایت از تولیدملی است، اما پایبندی مفرط به قوانین و مقررات مشکل ساز شده است.

    دکتر تویسرکانی راوری، افزود: گاهی قوانین و مقرراتی اجرا می شود که دست و پای تولید ملی را می بندد و ضرورت دارد نسبت به اصلاح آنها اقدام کرد.

    وی ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی را مورد تاکید قرار داد و گفت: اقتصاد مقاومتی غیردولتی، راه نجات از شرایط موجود است و اقتصاد مقاومتی با شعار محقق نمی شود.

    رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، کار آفرینان را بهترین افراد جامعه دانست و گفت: اکنون کشور در جنگ اقتصادی قرار دارد و برای پیروزی در این جنگ، باید از کارآفرینان به شکل جدی حمایت شود.

    دکتر تویسرکانی راوری، با انتقاد از تفاوت اهداف بر روی کاغذ و واقعیت، ساختارهای معیوب را از عوامل این موضوع دانست و گفت: اجازه حضور مردم در اجرای اقتصاد مقاومتی داده نشده و باید به شکل اساسی برای این مهم چاره اندیشی شود.

    وی، ضرورت تناسب خروجی سرمایه گذاری ها با سرمایه گذاری های انجام شده را مورد تاکید قرار داد و گفت: نبود همخوانی در این ارتباط از عوامل مشکل زای اقتصادی محسوب می شود و از سوی دیگر خصوصی سازی در کاغذ خوب اجرا شده، اما در عمل، مشخصه دیگری دارد.

    گفتنی است، آیین اختتامیه جشنواره ملی حاتم ( حمایت از تولید ملی )، در قالب ششمین گردهمایی بزرگ مسئولین دولت و مدیران بنگاه های برتر اقتصاد ایران، با همکاری وزارت صنعت، معدن وتجارت، مجلس شورای اسلامی و همکاری شماری از دستگاه های اجرایی، عصر امروز چهارشنبه 19 دی ماه 97، در سالن همایشهای بین المللی صدا و سیما برگزار گردید.

    خبرنگار: مهران احمدی

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=18711

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم