• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
9

دکتر بیات در مراسم افتتاحیه چهارمین نمایشگاه تراکنش ایران: این راهی که انتخاب کرده‌ایم دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد/ ما از بانکداری سنتی به بانکداری الکترونیک و از آن به بانکداری دیجتال رسیدیم

  • کد خبر : 15206
  • 26 آبان 1397 - 3:16
دکتر بیات در مراسم افتتاحیه چهارمین نمایشگاه تراکنش ایران: این راهی که انتخاب کرده‌ایم دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد/ ما از بانکداری سنتی به بانکداری الکترونیک و از آن به بانکداری دیجتال رسیدیم

دکتر محمد بیات مدیر عامل مرکز فابا و دبیر کل نمایشگاه تراکنش گفت: ما براساس مدل توسعه در هزاره سوم باید تمرکزمان روی بخش خصوصی باشد و دولت مردان و سیاست‌گذاران به کار اصلی خود یعنی سیاست‌گذاری و نظارت بپردازند.

  • دکتر محمد بیات مدیر عامل مرکز فابا و دبیر کل نمایشگاه تراکنش گفت: ما براساس مدل توسعه در هزاره سوم باید تمرکزمان روی بخش خصوصی باشد و دولت مردان و سیاست‌گذاران به کار اصلی خود یعنی سیاست‌گذاری و نظارت بپردازند.

    به گزارش خبرنگار اقتصادی پول بانک، چهارمین نمایشگاه تراکنش ایران (ITE 2018)، با شعار «تراکنش علیه تحریم»، با رویکرد بخش خصوصی در عرصه فناوری‌های نوین صنایع مالی ‌وبانکی، صبح امروز سه شنبه 22 آبان ماه 97، با حضور دکتر محمد ابراهیم مقدم مدیرعامل بانک تجارت و رئیس هیئت مدیره فابا، دکتر محمد بیات مدیرعامل فابا، مصطفی کواکبیان نماینده مجلس شورای اسلامی، ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی، دکتر احمد شریعت زاده مشاور عالی مرکز فابا و عضو شورای سیاستگذاری نمایشگاه تراکنش، امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری، مهندس امین بیات از مدیران مرکز فابا، مقامات اقتصادی، شخصیت‌ها و فعالان صنعت بانکداری، پرداخت و فناوری‌های مالی، در محل مجتمع نمایشگاهی شهر تهران واقع در بوستان گفتگو افتتاح شد.

    دکتر محمد بیات، مدیر عامل مرکز فابا و دبیر کل نمایشگاه تراکنش

    دکتر محمد بیات، در ابتدای این مراسم گفت: این راهی که انتخاب کرده‌ایم، دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد. اگر امروز ما در این نقطه‌ایم به این دلیل است که اراده نکرده‌ایم و خودمان را دست کم گرفتیم، ما تلاش داریم که این باور را صورت جدی و به عنوان یک مرکز فرهنگ‌سازی، فرهنگ سازیش کنیم.

    وی گفت: ما براساس مدل توسعه در هزاره سوم باید تمرکزمان روی بخش خصوصی باشد و دولت مردان و سیاست‌گذاران به کار اصلی خود یعنی سیاست‌گذاری و نظارت بپردازند. بخش خصوصی مخصوصاً فناوری باید میدان‌دار شود و باید این میدان را ما برای این حوزه فراهم کنیم چرا که آویزان شدن به بخش دولتی ما را به توسعه نمی‌رساند.

    مدیر عامل مرکز فابا و دبیر کل نمایشگاه تراکنش، در پایان سخنان خود اظهار داشت: ما از بانکداری سنتی به بانکداری الکترونیک و از آن به بانکداری دیجتال رسیدیم. هدف ما در این نمایشگاه برگزاری اکوسیستم بانکداری و پرداخت الکترونیکی می‌باشد.

    دکتر محمد ابراهیم مقدم، مدیر عامل سابق بانک تجارت و رئیس هیئت مدیره فابا

    دکتر محمد ابراهیم مقدم، مدیر عامل سابق بانک تجارت و رئیس هیئت مدیره فابا، در ادامه این مراسم گفت: با توجه به مشکلاتی که در حال حاضر به علت تحریم‌های جدید به وجود آمده است باید در نظر بگیریم که کشورهای دیگر چه فکری به حال این موضوع کرده‌اند و ما چه فکری کرده‌ایم. همچنین با در نظر گرفتن این موضوع که تحریم‌های جدید چه مشکلاتی را به وجود آورده و یا قرار است به وجود آورند باید به فکر مقابله با این مشکلات باشیم.

    وی در ادامه بیان داشت: از جمله مشکلاتی که در صنعت بانکداری ایجاد خواهد شد شامل سخت‌افزارها و نرم‌افزارها، تراکنش‌های بین‌الملل برای انتقال پول، گشایش ارتباط اسنادی، فاینانس‌ها، جذب ارز حاصل از فروش صادرات، کاهش ارزش پول ملی، هجوم مردم برای خرید ارز و سکه می‌باشند.

    مدیر عامل سابق بانک تجارت و رئیس هیئت مدیره فابا، با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اظهار کرد: اخیرا همگی ما شنیده‌ایم آمریکا ضمن اینکه ما را تحریم کرده است برای کشورهای دیگری تحریم‌هایی گذاشته و یا هزینه‌های گمرکیشان را بالا برده است که سعی دارد این کشورها را در فشار بگذارد تا در انتقال پول به ایران یا با ایران مشکل داشته باشند.

    دکتر مقدم، با بیان اینکه تنها راه‌حل این مشکلات هم فکری و هم راهی با هم است بیان کرد: کشورهای انگلیس، فرانسه، روس و چین سیستمی را به نام SFB یا همان نحوه انتقال پول طراحی کردند که احتمالا تا پایان 2018 خارج از این سیستم و به نحوی که به نفع خودشان باشد از آن استفاده کنند یعنی انتقال پول و حمل و نقل پول با ایران به نفع خودشان انجام بدهند. حالا ماها فکری کرده‌ایم یا خیر؟

    وی ادامه داد: پیشنهادهایی که به ما داده است از جمله استفاده از اعضای دیجیتال، استفاده از پیمان‌های دوجانبه و چند جانبه، مبادله کالا به کالا بدون انتقال وجه با کشورهای همجوار، استفاده از ظرفیت‌های کشورهای همجوار و استفاده از مرزهای خارج از تحریم مانند چابهار و سایر موارد بومی که خودمان باید با بخش خصوصی و دولتی الزاما برای زندگی کردنمان و رفاه زندگیمان پیدا کنیم و از آنها استفاده کنیم. پس تنها راهی که ما برای ساختن ایران، زندگی خودمان و فرزندانمان داریم این است که با همفکری و مشارکت راه حلی برای بطرف کردند مشکلات پیدا کنیم.

    امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری

    امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری، در ادامه این مراسم، با اشاره به اینکه صنعت بانکداری نیازمند بازیگران جدید می ‌باشد، گفت: فصل‌ها تغییر پیدا می‌کنند و تمامی موجودات زنده بنابراینکه می‌خواهند زنده بمانند تغییر می‌کنند. این تغییر و پذیرش تغییر اولین گام عقلانیت است و این عقلانیت بزرگ‌ترین خود را در پذیرش بازیگران جدید نشان می‌دهد.

    وی ادامه داد و گفت: آن چیزی که در حوزه تراکنش امروزه شاهد هستیم وجود بازیگران جدید است که علت وجود این بازگیران جدید تغییر در الگوی رفتاری و دیدگاه‌های مردم می‌باشد.

    معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری، در پایان صخنان خود گفت: من امیدوارم چنین رویدادهایی فضا را چنان آماده کنند که آماده پذیرش بازیگران جدید باشد. در جای جای فعالیتی که بانک‌ها انجام می‌دادند تغییراتی اتفاق افتاده است اگر بانکداری بدون شعبه امروز مطرح می‌شود باید بدونید که این حاصل این نوع تغییرات هست.

    مصطفی کواکبیان، نماینده مجلس شورای اسلامی

    مصطفی کواکبیان، نماینده مجلس شورای اسلامی، در ادامه این مراسم پیرامون حمایت از نمایشگاه تراکنش گفت: نمایشگاه تراکنش ایران واجد سه خصوصیت فناوری، بانکی و دیجیتال است از طرفی متعلق به بخش خصوصی است و همین سه مهم برای حمایت از این نمایشگاه کافی است.

    بنا به این گزارش، در مراسم افتتاحیه از چهار چهره ماندگار در عرصه بانکداری و پرداخت، تقدیر بعمل آمد و در ادامه از تمبر یادگاری آنها رونمایی گردید.

    این گزارش می افزاید، در پایان مراسم افتتاحیه نیز، با حضور مدیران و میهمانان حاضر، روبان نمادین نمایشگاه بریده شد.یادآوری می شود، تبدیل ایران به مرکز ثقل فناوران صنایع مالی و بانکی غرب آسیا و توسعه کسب و کار بخش خصوصی در عرصه توسعه فناوری های نوین صنایع بانکی و مالی، از مهمترین اهداف و راهبردهای این نمایشگاه می باشد.

    گفتنی است، چهارمین نمایشگاه تراکنش ایران (ITE 2018)، از 22 تا 24 آبان ماه سالجاری، با حضور بانک ها، شرکت های ایرانی و شماری از نمایندگان شرکت های خارجی، در مجتمع نمایشگاهی شهر تهران واقع در بوستان گفتگو برگزار می شود. علاقه مندان برای اطلاعات بیشتر می توانند به پایگاه رسمی نمایشگاه www.itefaba.com مراجعه نمایند.

    خبرنگار: مهران احمدی

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=15206

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم