نماد سایت پول بانک

دکتر ابتکار در مراسم افتتاح نهمین نمایشگاه نوزاد، کودک و مادر: کیفیت و خدمات رسانی و استانداردسازی محصولات مربوط به کودکان برای جلوگیری از آسیب به آنها در دستور کار ماست

  • معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: گرچه بعضی از تولیدکنندگان در شرایط جدید با مشکلاتی در زمینه تهیه مواد اولیه مواجه شدند و نیاز به توجه ویژه دولت دارند اما بسیار شرایط امیدوارکننده است.

    به گزارش خبرنگار اقتصادی پول بانک، نهمین نمایشگاه بین‌المللی مادر، نوزاد و کودک، صبح امروز پنجشنبه 15 شهریور ماه 97، با حضور دکتر معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، معاون رئیس سازمان بهزیستی کشور و جمعی از اصحاب رسانه، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح گردید.

    دکتر معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده

    دکتر معصومه ابتکار، در مراسم افتتاح نهمین نمایشگاه نوزاد، کودک و مادر اظهار داشت: خوشبختانه بیشتر غرفه های این نمایشگاه تولیدات داخلی است.

    وی ادامه داد: حتی مواد اولیه محصولات این نمایشگاه نیز داخلی است و کیفیت آنان نیز به نظر می رسد بسیار مرغوب و مطابق با استانداردها باشد.

    معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواد افزود: نداشتن سرب در رنگ محصولات مختص کودکان و استاندارد بودن آنها،­ نکته ای بود که تولیدکنندگان به آن توجه داشتند و مورد تاکید همه ما نیز است.

    دکتر ابتکار گفت: گرچه بعضی از تولیدکنندگان در شرایط جدید با مشکلاتی در زمینه تهیه مواد اولیه مواجه شدند و نیاز به توجه ویژه دولت دارند اما بسیار شرایط امیدوارکننده است.

    وی افزود: کیفیت و خدمات رسانی و استانداردسازی محصولات مربوط به کودکان برای جلوگیری از آسیب به آنها در دستور کار ماست.

    معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، در پایان سخنان خود، درباره کمبودهای موجود در زمینه پوشاک نوزادان نیز گفت: حتما وزارت صنعت در این زمینه اقدام خواهد کرد.

    بنا به این گزارش، در نهمین نمایشگاه بین المللی مادر، نوزاد و کودک، بیش از 150 شرکت داخلی و خارجی، حضور دارند. هدف از برگزاری این نمایشگاه، اطلاع رسانی و معرفی آخرین دستاوردها و تکنولوژی ها در زمینه های رشد و نگهداری کودک، ایمنی، هوش و استعداد، آموزش و سرگرمی های فکری، پوشاک کودک و مادر، روانشناسی کودک و مادر، مراکز خدمات درمانی و همچنین حمایت از کالای ایرانی و مرتبط با نمایشگاه و سایر صنایع و خدمات مرتبط با موضوع مادر و کودک، حمایت از صادرات محصولات ایرانی و توسعه و افزایش صادرات غیر نفتی است.­

    در این نمایشگاه ده ها شرکت و واحد تولیدی ارائه دهنده کالاها، اجناس و خدمات مربوط به حوزه مادران، کودکان و نوزادان، گردهم  آمده و نوین ترین دستاوردهای خود را عرضه می کنند؛ از جمله این کالا ها و خدمات می توان به آموزش مادران قبل از تولد فرزندانشان ، انواع خدمات بهداشتی، انواع کالاها و صنایع مختلف نوزاد و کودک اشاره کرد. همچنین کارگاه های آموزشی مختلفی همچون غربالگری رایگان بینایی سنجی، روانشناسی مادر و کودک، شیوه های کاهش استرس بارداری، تست هوش، شیوه های یافتن استعداد های کودکان و کارگاه های تربیتی کودک برگزار خواهد شد.

    توجه ویژه به مسائل مختلف رفاهی، درمانی و بهداشتی مادران، نوزادان و کودکان، رقابت بین تولید کنندگان و عرضه کنندگان کالاها و خدمات در این حوزه، بازاریابی و بازارسازی، توجه به تولیدات داخلی و تبادل تجربیات بین تولیدکنندگان و عرضه کنندگان خدمات داخلی و خارجی این حوزه، مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه بین المللی است.

    در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین المللی مادر، نوزاد و کودک، کارگاه های آموزشی گوناگونی از جمله خود مراقبتی، فرزند پروری، سلامت روانی، اختلالات گفتار و خلاقیت، غربالگری رایگان بینایی سنجی، روش‌های کاهش استرس بارداری، روانشناسی مادر و کودک، تست رایگان هوش، روش‌های استعداد یابی کودکان و کارگاه های تربیتی نوزاد و کودک حضور دارند.

    در نهمین نمایشگاه بین المللی مادر، نوزاد و کودک، کالاها و وسایل کامل سیسمونی، مبلمان اتاق خواب نوزاد و کودک و وسایل خواب بچه، خدمات مختلف مراکز پزشکی درمانی مادر، نوزاد و کودک و تجهیزات مربوطه، لوازم بهداشتی و درمانی و شوینده ها، مراکز مربوط به آموزش دوران بارداری، زایمان و تنظیم خانواده، مکمل‌های غذایی، پوشاک مادر، نوزاد و کودک مربوط به دوران بارداری، کالسکه و کلیه وسایل مرتبط به حمل و حفظ ایمنی نوزاد و کودک، نشریات، کتاب‌ها و کلیۀ خدمات اطلاعاتی مربوط به مادران و کودکان، شرکت های خدماتی مربوط به نگهداری و پرستاری از کودک و نوزاد، مهدکودک‌ها و مراکز آموزشی مربوط به کودکان، لوازم خانگی مربوط به نوزاد و کودک، وسایل فانتزی و تزئینی مربوط به مهمانی ها و جشن کودکان، وسایل ورزشی، تفریحی و پارکی، سازمانهای غیردولتی حامی مادر و کودک، انواع اسباب بازی مانند اسباب بازی های نرم و عروسک، اسباب بازی های کنترلی و ماشینی، اسباب بازی های آموزشی، خلاقانه و سرگرمی ها، بازی های رایانه ای ارائه و در معرض دید علاقه‌مندان قرارگرفته است.

    گفتنی است، نهمین نمایشگاه بین المللی مادر، نوزاد و کودک از  15 شهریور تا 18 شهریور به مدت چهار روز در بزرگراه چمران – محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران بر پاست و از ساعت10 تا 18 پذیرای علاقمندان و بازدیدکنندگان می باشد.

    خبرنگار: رحمان صفابخش

     

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    خروج از نسخه موبایل