• امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
1

دستورات مهم رهبری درباره بیمه و مسکن کارگران

  • کد خبر : 237986
  • 12 اردیبهشت 1400 - 15:10
دستورات مهم رهبری درباره بیمه و مسکن کارگران

رهبر انقلاب فرمودند: حمایت از کارگر حمایت از ثروت ملی است. اگر کارگر یک کشور بانشاط باشد ثروت ملی ایجاد می‌کند و این ثروت ملی آبرو برای کشور ایجاد می‌کند. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب در گفتگوی مستقیم تلویزیونی با مردم، فرمودند: ما سال گذشته روز کارگر برنامه […]

  • رهبر انقلاب فرمودند: حمایت از کارگر حمایت از ثروت ملی است. اگر کارگر یک کشور بانشاط باشد ثروت ملی ایجاد می‌کند و این ثروت ملی آبرو برای کشور ایجاد می‌کند.

    به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب در گفتگوی مستقیم تلویزیونی با مردم، فرمودند: ما سال گذشته روز کارگر برنامه خوبی داشتیم. ارتباط تصویری با کارگران و کارآفرینان برگزار شد و دیدار بیادماندنی بود. امسال متأُسفانه به خاطر رواج اخیر این ویروس منحوس امکان این هم فراهم نشد که کارگران در جایی جمع شوند و با آن‌ها از دور صحبت کنیم و این نوع انگلیسی این ویروس خطرش بالاتر است آنطور که می‌گویند.

    رهبر انقلاب با بیان آنکه یک مسئله بحث حمایت از کارگران است یک موضوع هم ایجاد کار. درباره تمجید از کارگر همین بس که دست کارگر دستی است که خدا و پیغمبرش او را دوست دارند. پیامبر دست کارگر را بوسید؛ خاطر نشان کردند: جامعه کارگری حق بزرگی به گردن همه آحاد جامعه دارد. چون در اقتصادی که می‌خواهد روی پای خودش بایستند و تکیه به خارج از کشور ندارد در چنین اقتصادی کارگرد نقش مهمی ایفا می‌کند و ستون اصلی است. تولید وابسته به کارگر است.

    >>>>> بیشتر می خوانید؛

    >>>> رهبر انقلاب: عدالت بی‌اغماض از خصوصیات چشمگیر امام علی (ع) است

    ایشان ادامه دادند: این نقش هم از آن نقش‌هایی است که مردم باید به آن توجه کنند و به فرهنگ عمومی تبدیل شود. اینجا هم دستگاه‌های تبلیغی باید در این زمینه کار کنند. در جمهوری اسلامی البته حق کارگران بیش از جاهای دیگر است. چون از اول تشکیل این نظام بدخواهان تلاش کردند جامعه کارگری را در مقابل نظام قرار دهند امّا این جامعه در کنار نظام ایستاد و حق بزرگی بر گردن نظام جمهوری اسلامی دارند.

    رهبر انقلاب فرمودند: امّا مسئله حمایت از کارگران، که مسئله بسیار مهمی است و در صحبت‌هایی که درباره کارگران کرده ام تکیه کردام و می‌کن، این شعار امسال ما، پشتیبانی یکی از انواع پشتیبانی از تولید حمایت از کارگران است. اگر می‌خواهیم از تولید ملی کشور حمایت کنیم باید از کارگران حمایت کنیم. این یک قلم مهم از پشتیبانی است

     دستورات مهم رهبری درباره بیمه و مسکن کارگران

    مقام معظم رهبری گفتند: البته حمایت از کارگر حمایت از ثروت ملی است. اگر کارگر یک کشور بانشاط باشد ثروت ملی ایجاد می‌کند و این ثروت ملی آبرو برای کشور ایجاد می‌کند. اگر از کارگر حمایت کردند چنین اثراتی دارد. البته حمایت از کارگر این نیست که پایه حقوقی آن‌ها را بالا ببریم. این یک نوع حمایت است. حمایت‌های دیگری هست که باید توجه بشود از جمله مسئله مهارت‌آموزی کارگرها و باید برنامه‌ریزی وسیعی صورت بگیرد که برای انواع کارگردها مهارت بیاموزیم و سطح تخصص آن‌ها را بالا ببریم که هم برای آن‌ها نافع است هم به کار ارزش بیشتر می‌دهد.

    ایشان خاطر نشان کردند: مسئله بیمه و درمان یک مسئله دیگری از حمایت است. اینها لازم است که در برخی بنگاه‌های مردمی این به خوبی رعایت می‌شود. همه باید رعایت کنند و یکی از مسائل اصلی بحث کارگری همین باید باشد. امنیت شغلی هم یکی از انواع حمایت‌هاست. کارگر نباید دغدغه داشته باشد که کارش را می‌گیرند یا نه. اینکه به تعطیلی کارخانجات حساس هستیم به همین علت است. کارگر باید امنیت شغلی داشته باشد و بداند که شغل او تضمین شده است.

    رهبر انقلاب فرمودند: مسئله مهم دیگر مسکن کارگر است که بخش مهم درآمد آن صرف اجاره بها می‌شود که برای مسکن آن‌ها باید فکر اساسی کرد. من شنیده‌ام که مجلس این را در بودجه گنجانده که اگر اینطور است و محقق شود کمک بزرگی است. یک حمایت دیگر ایجاد روابط منطقی و عادلانه بین کارگر و کارفرما و دولت است که این از وظایف وزارت کار است.

    27215

    منبع : خبرآنلاین  

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=237986

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم