• امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

دسترسی به تسهیلات جدید مسکن برای خرید ملک چگونه است؟

  • کد خبر : 334071
  • 08 آبان 1402 - 14:16
دسترسی به تسهیلات جدید مسکن برای خرید ملک چگونه است؟

در حال حاضر، زوجین ساکن شهر تهران که دارای چهار فرزند زیر ۲۰ سال هستند، برای دریافت وام جدید یک میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومانی نیاز به خرید ۳۹۲۰ برگه اوراق تسه با قیمت ۹۷ تا ۹۹ هزار تومانی دارند. این برگه‌ها باعث می‌شود مبلغ دریافتی وام حدود ۳۸۰ میلیون تومان شود. بانک مسکن اعلام […]

  • در حال حاضر، زوجین ساکن شهر تهران که دارای چهار فرزند زیر ۲۰ سال هستند، برای دریافت وام جدید یک میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومانی نیاز به خرید ۳۹۲۰ برگه اوراق تسه با قیمت ۹۷ تا ۹۹ هزار تومانی دارند. این برگه‌ها باعث می‌شود مبلغ دریافتی وام حدود ۳۸۰ میلیون تومان شود.

    بانک مسکن اعلام کرده است که سقف وام برای زوجین دارای فرزند تا دو برابر افزایش یافته است. در نتیجه، مبلغ وام تسهیلات مسکن که قبلاً ۹۶۰ میلیون تومان بوده است، به یک میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

    برای دریافت امتیاز هر ۵۰۰ هزار تومان از این تسهیلات، باید یک برگه اوراق تسهیلات را خریداری کنید. قیمت این برگه‌ها در حال حاضر بین ۹۷ تا ۹۹ هزار تومان است.

    بنابراین، برای دریافت وام یک میلیارد و ۹۶۰ میلیون تومانی، شما نیاز به خرید ۳۹۲۰ برگه اوراق تسهیلات دارید. با در نظر گرفتن قیمت هر برگه، هزینه کلی برای خرید برابر با حدود ۳۸۰ میلیون تومان خواهد بود.

    این تسهیلات مسکن با هدف حمایت از جمعیت جوان طراحی شده است. بنابراین، متاهلین ساکن تهران که فاقد فرزند هستند، برای دریافت وام ۸۰۰ میلیون تومانی نیاز به خرید ۱۶۰۰ برگه اوراق تسهیلات به اضافه ۱۶۰ میلیون تومان وام جعاله (جریمه) دارند. در مجموع، باید ۱۹۲۰ برگه اوراق تسهیلات را خریداری کنند که با در نظر گرفتن قیمت هر برگه، هزینه کلی برابر با حدود ۱۸۶ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان خواهد بود.

    همچنین، مجردان ساکن تهران می‌توانند ۴۰۰ میلیون تومان وام خرید به اضافه ۱۶۰ میلیون تومان تسهیلات جعاله دریافت کنند. برای این منظور، باید ۸۰۰ بربا توجه به اطلاعات ارائه شده:

    زوجین ساکن شهر تهران با چهار فرزند زیر ۲۰ سال، برای دریافت وام یک میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومانی، باید ۳۹۲۰ برگه اوراق تسهیلات را با قیمت ۹۷ تا ۹۹ هزار تومان هر کدام خریداری کنند. در نتیجه، هزینه کلی برای خرید این برگه‌ها حدود ۳۸۰ میلیون تومان خواهد بود.
    متاهلین ساکن تهران بدون فرزند برای دریافت وام ۸۰۰ میلیون تومانی، باید ۱۶۰۰ برگه اوراق تسهیلات به همراه ۱۶۰ میلیون تومان وام جعاله (جریمه) خریداری کنند. در مجموع، هزینه کلی برای این خرید تعداد ۱۹۲۰ برگه اوراق تسهیلات با قیمت ۹۷ هزار تومان به میزان ۱۸۶ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان خواهد بود.
    مجردهای ساکن تهران می‌توانند ۴۰۰ میلیون تومان وام خرید به همراه ۱۶۰ میلیون تومان تسهیلات جعاله دریافت کنند. بنابراین، برای دریافت این مبلغ وام، آنها باید ۸۰۰ برگه اوراق تسهیلات و ۳۲۰ برگه جعاله (جریمه) با هزینه کلی تقریبی ۱۰۸ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان خریداری کنند.

    تسهیلات مسکن برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر به صورت زیر تغییر کرده است: برای مجردها سقف تسهیلات به ۳۲۰ میلیون تومان و برای زوجین به ۶۴۰ میلیون تومان رسیده است.

    بر اساس این تغییرات، مجردها برای خرید مسکن باید ۶۲ میلیون و ۸۰ هزار تومان و زوجین نیز باید ۱۲۴ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان پرداخت کنند.

    اما در مورد وام یک میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومانی، خانواده‌هایی که دارای چهار فرزند زیر ۲۰ سال هستند و پدر و فرزندانشان در تهران به دنیا آمده‌اند، می‌توانند بر اساس قانون “حمایت از خانواده و جوانی جمعیت” تسهیلات خرید مسکن به ازای هر فرزند ۱۰۰ میلیون تومان بیشتر دریافت کنند و در مجموع تا سقف ۸۰۰ میلیون تومان برای خرید مسکن و تعمیر مسکن به ازای هر فرزند ۴۰ میلیون تومان دریافت کنند. تسهیلات جعاله نیز از محل اوراق ممتاز بانک مسکن در نظر گرفته شده است.

    به عنوان مثال، زوجینی که یک فرزند کمتر از ۲۰ سال دارند، می‌توانند برای خرید مسکن ۲۰۰ میلیون تومان و برای تعمیر مسکن ۴۰ میلیون تومان دریافت کنند. این بدان معناست که علاوه بر مبلغ ۹۶۰ میلیون تومان قبلی، زوجین می‌توانند ۲۴۰ میلیون تومان بابت فرزندشان دریافت کنند که در مجموع می‌توانند یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان دریافت کنند.

    زوجینی که دو فرزند دارند نیز می‌توانند برای خرید مسکن ۴۸۰ میلیون تومان دریافت کنند. به همین ترتیب، خانواده‌های دارای سه فرزند می‌توانند ۷۲۰ میلیون تومان بیشتر دریافت کنند و خانواده‌های دارای چهار فرزند نیز می‌توانند یک میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومان دریافتتا سقف ۸۰۰ میلیون تومان دریافت کنند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=334071

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم